Wildcats…

Denne uken har vært en øvingsuke uten like. Det hele startet på lørdag og det har egentlig gått i ett siden det. Mandag øvde vi omtrent hele esemblet sammen, og vi er nesten 70 stykker om jeg ikke tar helt feil. Vi øvde på Status Quo scenen, for dem som har sett filmen er det den scenen i kafeteriaen. Det er der min solo kommer inn, som Martha Cox som har hip-hop som lidenskap. Jeg skal stå på et bord og synge, jeg og de to andre som skal spille Martha, selvsagt i hver vår forestilling.

Vi har jo også øvd på andre scener og det er først grov settingen og det er en hel del terping og repitering. Men ÅH det er så moro. Merker jo kjapt at man blir hjernevasket med sangene da, gått nesten siden Mars og bare sunget og nynnet på HSM sanger. Det er utrolig moro å være en del av dette musikal-eventyret og håper det blir  mer fremover.

Streken i regningen kom i går da, jeg var på sykehuset og skulle ha medisin igjen. Denne gangen fikk jeg en sykepleier som ikke kunne stikke + en sykepleier student. Sykepleierstudenten spurte pent om hun kunne få prøve å stikke, jeg svarte ja. Tenker at studentene blir jo ikke flinkere om de ikke får prøvd seg. Hun bommet dessverre, det er noe jeg er vant til, for jeg har ganske vanskelige årer, spesielt på hånden. Så skulle hun som var sykepleier prøve, hun stakk og det gjorde sinnsykt vondt, aldri gjort så vondt før. Så trodde hun at hun traff men det gjorde hun ikke, men likevel skulle hun ta i saltvann og da ble hele hånden min svær og huden strammet som bare det. Da hun tok veneflonen ut igjen, så skjedde det ingenting, plutselig begynte jeg å blø kjempemasse. Så stakk hun igjen da jeg sluttet og blø, men hun traff ikke da heller og hånden var kjempevond. Tilslutt kom det inn en annen sykepleier og hun traff med en gang. Heldigvis, for jeg begynte å bli ganske så kvalm og svimmel.

Etter jeg var ferdig med medisinen så møtte jeg tante og onkel på sykehuset. De bor egentlig i Sunnfjord, men var på Haukeland med lille babyen som ble født 09.09.10. Første gang jeg så den lille prinsen, og han var superskjønn. Satt en liten stund med dem før jeg måtte hjem igjen og så på øving. Merket litt på kvelden på øvingen at jeg begynte å verke. Våknet i morges med helt sinnsyke smerter og var hos legen som konkluderte med at de har stukket ganske så feil i går. En sterk i regningen for ikke kan jeg jobbe på to dager og ikke kan jeg gå på øving. Uansett kommer jobben først… og jobber jeg ikke kan jeg heller ikke gå på øving, sånn er det bare.

I dag har da dagen gått til legetime og avslappning. Hva har dere gjort i dag?

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i High School Musical, Hverdagsmas, Leddgikt. Bokmerk permalenken.

9 svar til Wildcats…

  1. jannicke sier:

    sv; tusen takk🙂 søt header du hadde!

  2. Sv; Heldig der da, har mange år skole igjen jeg gitt🙂

  3. Så fin blogg du har!!😮
    Spennende!🙂

    SV: Takk for kommentar på bloggen vår😀

  4. im a bird sier:

    I dag har jeg vært på skolen, så dro jeg hjem og slappet av🙂

    Sv; Ja, helt enig! Mye vakrere synes jeg🙂

  5. Frida sier:

    Sv: gjør det? Jeg ELSKER wordpress, selv om det er best med wordpress på eget domene da, haha

  6. Veronica S sier:

    @Jannicke: tusen takk;)

    @Melissa Marie: hehe, ja. Huff, dakar.

    @Therese og Kenneth: Tusen hjertelig, i like måde;)

    @im a bird: Herlig da, slappe av er noe vi alle trenger;)

    @Frida: Hadde jeg hatt anledning til å hatt eget domene nå, så hadde jeg hatt det;) Men får vente litt.

  7. Anne-Birthe sier:

    Hvordan går det med bordet? Er det stødigere enn du fryktet? Ikke lenge igjen til du kan være med på øving igjen nå, håper du ikke har så vondt lenger:)

  8. Veronica S sier:

    @LinnieAlexis: hehe;)
    @Anne-Birthe: Ehm, det er litt ustødig da, men går sikkert bra! Problemet er å gå elegant opp på det *ler*. Neei, funderer på tanken å gå ned å se på i morgen, men får se hvordan formen er. Redd for å gå glipp av noe. Men skal i allefall på øving på fredag!

Please reply

