Lørdagskvelden…

I går var jeg igjen på øving på High School Musical. Etterlengtet var det, for de to dagene jeg var borte var seriøst pining, hadde abstinenser etter øving så det sang etter. Vi er nemlig en veldig fin gjeng og det er kjekke øvinger og vi har blitt veldig sammensveiset. Alle er samstemte om at premieren om to uker på Forum Scene i Bergen skal være en fantastisk opplevelse for publikum og at vi får fulle hus fra 2 – 24 oktober. Dessuten er det veldig spennende å ta regi fra en engelsk regissør som har jobbet med forskjellige musikaler i England.

Etter øving i går kom jeg meg hjem til «Skal Vi Danse», er det et program jeg har sansen for er det akkuratt det programmet. Jeg heier jo selvsagt på Maria Haukaas Mittet (Storeng) og Asmund Grindaker. Synes de gjorde en hederlig innsats med sin Quickstep i går og Maria hadde en NYDELIG kjole! MEN det er ikke alle deltakerene jeg har helt sansen for. I år er det egentlig Aylar Lie og Håvard Lilleheie jeg ikke helt har sansen for. For det første er jeg i mot at han bruker programmet sitt Showman som kampanje for å sanke stemmer til «Skal Vi Danse». Utrolig unødvendig for det er ikke alle deltakerne som har et talkshow de kan drive reklame for seg selv i. Man kan droppe reklameringen for seg selv og holde de to programmene adskilt.

Så Aylar Lie, hun har danse og sunget aldri så lenge, men har vi noen gang hørt om hennes «mystiske» sykdom før nå? Nei, det venter vi med til vi er med i et TV program der man kan sanke sympatistemmer. Det er INGENTING mystisk med å kanskje ha revmatisme, det er en helt vanlig sykdom og man kan leve helt greit med den. Og om man har hatt mistanke om revmatisme i lang tid, studerer til lege og har legekjæreste, hvorfor har hun ikke fått sjekket opp i mistanken for lenge siden?
Sykdommen kan være kjempeplagsom og noen dager er seriøst jævlige, jeg vet det for er revmatiker selv med diagnosen RA (Revmatoid Artritt/Leddgikt). Men det er absolutt ikke noe mystisk med den sykdommen i det hele tatt. God Kveld Norge, ta dere sammen, mystisk sykdom… trodde virkelig det var noe helt spesielt hun skulle fortelle om. Liker ikke folk som snik-reklamerer for seg selv eller er på utkikk etter sympatistemmer i et slikt program. Da går jeg virkelig inn for å reklamere for at ALLE må stemme på Maria! Fordi hun har ikke eget talkshow å reklamere for seg selv på. Dessuten er Cecilie Skog veldig sympatisk synes jeg.

Da «Skal Vi Danse» og «God Kveld Norge» var ferdig, så meg og mamma film sammen. Vi så Dear John med Channing Tatumm (John) og Amanda Seyfried (Savannah) i hovedrollene. Utrolig fin film som anbefales til dem som likte «The Last Song» og «The Notebook». Jeg falt helt for historien i filmen og dette er en film jeg med sikkerthet kommer til å se noen ganger til. Noen fler som har sett den?

I dag har jeg vært en herlig tur med hunden min på fjellet. Er en liten stund siden meg og henne har hatt en tur i skog og mark, og det merket jeg på hele hunden. Hun er 7 år men skulle trodd hun var en valp enda, for her er duracellbatteriene full-ladet til nesten alle døgnets tider og spesielt i dag. Hun fikk gå litt løs og hun surret rundt som en propell og svømte i alt hun fant av små bekker og vann. Lexie er verdens søteste, hun er en solstråle.

Nå skal jeg snart innta scenen for øving igjen, gleder meg masse til dagens/kveldens økt. Vi snakkes.

Hatt en fin helg dere da?

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i High School Musical, Hund, Hverdagsmas, Leddgikt. Bokmerk permalenken.

9 svar til Lørdagskvelden…

  1. Jeanette sier:

    Jeg så den filmen på kino i Stockholm, og jeg kommer nok til å kjøpe den i nærmeste fremtid! Loved it! Lykke til med øvinger da! Jeg gleder meg til å se😀

  2. Adelen sier:

    SV: Ja, den var genial! Skjønnheten og Udyret er nydelig❤ Har ikke noen spesiell favoritt egentlig.. Syns det er så utrolig vanskelig å velge!

  3. har ikke sett den enda, mn jeg skal få sett den snart😀
    har hatt en helt grei helg :b

  4. Julieowl sier:

    sv: så koselig! jeg husker jeg gruet meg sånn til mitt marsvin døde.. Det var veldig rart, hadde jo hatt henne i over 8 år! Men hunden din lever nok lengelenge!🙂 Man kommer jo over det også, selvom det er veldig trist i begynnelsen

  5. Anne-Birthe sier:

    Bra du stemmer i Skal Vi Danse og reklamerer for Maria😉 Skjønte min plan om å la mamma stemme for meg var vellykket når jeg snakket med henne på lørdag og hun sa at hun trodde det gikk om tirsdagene.
    Utenom det har jeg hatt en fin helg😉

  6. Katarina sier:

    Hyggelig med kommentar!

    Synes dessverre ikke Dear John var noe særlig til film jeg. Synes historien bare var trist fra start til slutt…😉

  7. Lilli sier:

    Ikke sett den enda nei,men har tenkt til det🙂

  8. Tonje sier:

    Utrolig kjekt når folk brenner for noe så mye som du gjør!!

  9. Veronica S sier:

    @Jeanette: herlig, ja den var kjempesøt. Takk for det vennen;) Blir kjekt å ha kjente i salen, men også skummelt!

    @Adelen: Ja den er superskjønn, virkelig! Ja, det er egentlig ganske vanskelig å velge, men er noe med Skjønnheten og Udyret jeg elsker.

    @Solveig Johanne: Håper du får sett den snart da;)

    @Julieowl: Ja, sant det;) hehe, man skal jo ikke gå rundt og tenke sånn heller, men man vet jo at det er realiteten.

    @Anne-Birthe: Hehe, joda, stemmer masse jeg..må nok stemme fra bak scenen i fra neste helg av da, men får bare slenge inn stemmer som bare det fra klokken er 19:30 jeg da.. eller i HSM pausen..haha.. sitte i 20 minutter og nistemme. Haha, tirsdagene? seriøst? hahaha.. hun er da skjønn da!

    @Katarina: Hehe, værsego’. Hehe, den var trist, men det var liksom ikke alle de samme klisjeene som vanlig og en litt uventet slutt på måten filmen var bygget synes jeg, men hver sin smak;)

    @Lilli: Det bør du, den er så søt.

    @Tonje: Aww, så kjekt å høre;) Takk!

Please reply

