The End…

Beste Gjengen! Jeg her hun som sitter som nr 3 fra Venstre, i beige trenchcoat.

Søndag var siste forestilling av High School Musical og hele denne prosessen har vært et eventyr fra begynnelse til slutt. Fra audition til siste forestilling har vært en lærerik periode som jeg setter enormt stor pris på. Alle de menneskene i forskjellig alder jeg har blitt kjent med og alle de morsomme stundene vi har hatt sammen er minner som jeg kommer til å huske. Neste eventyret er GREASE, som jeg håper så indelig at jeg får bli en del av. GREASE er den musikalen jeg elsker mest i hele verden. Da jeg så den på film for første gang (og for 356 ganger siden. Ja, jeg har sikkert sett den så mange ganger) så ble jeg totalt forelsket i hele filmen. Så den på scenen i 2008, med Maria Haukaas Mittet (da Maria Haukaas Storeng) og Hans Marius Hoff Mittet i rollene som Betty Rizzo og Kenickie. Bjørnar Reime som Danny Zuko og Sofie Bjerketvedt som Sandy Olsson, de to sist nevnte ble jo valg gjennom TVNorge sin konkurranse «Jakten på Sandy og Danny». Da jeg så filmen for første gang sammen med alle jentene i klassen min (da jeg var 10 år) så satt alle igjen og bare: Jeg vil være Sandy! mens jeg satt igjen og var den eneste av 18 jenter som ville være Rizzo. Alle ville være Sandy fordi hun var så snill og sang de kuleste sangene og var blond selvsagt. Jeg ville være Rizzo fordi selv om hun var slem så var hun god på bunnen og synes hennes ene solo «The Worst Things I Could Do» er den fineste sangen i hele Grease, fordi den har en mening. De andre sangene har jo også mening, men de fleste er litt klisje og suppete, mens Rizzo sin forteller en historie som er mer reel. Liker sangen like godt på engelsk som jeg liker den på norsk. Eller, kanskje jeg liker den best på norsk.

Men tilbake til High School Musical, egentlig håper jeg det blir samme gjengen i Grease også, selv om vi alle vet at noen får bli og noen ikke får bli. Jeg håper virkelig jeg får være en av de som skal være på Grease. Jeg har fått lære meg selv mer å kjenne etter denne tiden med HSM gjengen, så ønsker sterkt å være i Grease også å utvikle meg mer. Spesielt innen sang. Maria og Øyvind har vært noen fantastisk sanglærere og motivatører. Takk også til den herlige gjengen som dere ser bilde av over her (selv om ikke alle er med). Vi sees igjen i Grease! Det MÅ vi!

Lørdag var meg og de i HSM av ungdommen over 18 hos en som heter Eline på vors, meningen var at vi alle skulle på byen. Det var kjempekoselig, først etter siste forestilling lørdag (vi har hatt to forestillinger lørdagene) ble vi igjen litt i Forum og spiste Pizza med de andre før vi dro til Eline. Vi hadde det virkelig koselig, men noen av oss kom oss aldri til byen. Grunnen var at vi gikk så sent fra Eline, så hadde jeg foreksempel dratt til byen, hadde jeg kunnet vært der en halvtime før jeg måtte dratt igjen. Så det ble med at meg og Anna tok bussen hjem igjen. Vi har faktisk alle sammen som var hos Eline i storform siste forestilling Søndagen, det skal sies. Det er ikke tull en gang, trodde virkelig noen av oss skulle slite, men neida det gikk så det suste;)

Men for å være dønn ærlig så skjønner jeg IKKE åssn de som lever av å spille musikaler klarer å feste så masse de gjør i helgene, hadde jeg skulle gått ut hver fredag/lørdag etter forestilling hadde jeg blitt fullstendig ødelagt.

Lørdag gikk også Maria ut av «Skal Vi Danse», noe som var tristere enn trist. Jeg som skulle se programmet nå og stemme enda mer enn hva jeg gjorde bak scenen i HSM lørdagene liksom. Men så kom det en trist nyhet og en glad nyhet i går da. Det triste var at Cecilie Skog måtte trekke seg fra dansen pga smerter i ribbebeina side etter brudd. Den glade var at da ble Maria automatisk den som kom inn igjen. Så folkens, det er virkelig LOV til å stemme på Maria og Asmund i «Skal Vi Danse» på lørdag. Sms 5 til 26400. Maria Haukaas Mittet klarte også lappen i dag, så gratulerer så masse til henne med at  nå kan hun faktisk kjøre bil selv.

Så hva synes dere, er Rizzo sin solo bedre på norsk eller engelsk?

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i GREASE, High School Musical. Bokmerk permalenken.

19 svar til The End…

  1. Ann-Birthe sier:

    Liker best Rizzo-soloen på norsk😉 Både fordi det er Maria som synger den (og synger den knallbra), men også fordi sangen «treffer» mer på norsk.

    Gleder meg til å se deg i Grease😉

  2. mye bedre på engelsk ja🙂 elsker grease jeg også! en av de eneste brae gamle filmene!

  3. Tonje sier:

    Sv: Takk for kommentaren🙂

    Synes sangen er fin både på norsk og engelsk jeg!

  4. Adelen sier:

    SV: Tusen takk for kommentar! Jeg syns faktisk Maria sin versjon av sangen er bedre ;o

  5. Karoline sier:

    Synes versjonen er bedre på norsk!
    Krysser fingrer og ben for at du får være med på Grease!

  6. sv: takk for tipset om hvor jeg kan sjekke ip! men har allerede gjort det, og den tilhører en skole pc i oslo eller noe slikt, så får liksom ikke noe navn eller noe! men men🙂

  7. Hanna Vaage sier:

    Begge er fine, men liker den engelske best. Tror jeg : )

  8. SV: TAKK :)) Å, eg elsker den sangen, men eg liker den best på engelsk… vi har selv spilt Grease…men da var alt på norsk! Og eg husker eg synes det var litt kjipt!🙂 Men norsk eller engelsk, sangen er finfin!

  9. så kjedligt når noge tar slutt.. men kjekt når noge aent begynna:) håpe du får varme på Grease:)

  10. Birgitte sier:

    sv; Takk for kommentaren din😀 hehe, jeg liker ikke snø jeg heller!!

  11. Veronica S sier:

    @Anne-Birthe: Jeg er helt enig med deg, men sånn sett så er den bra på engelsk og…men ja, Maria synger den MYE bedre enn Stockard Channing (Rizzo i filmen). Hehe, takk for at du har troen på meg;)

    @Solveig Johanne: Hehe, ja Grease er en knall film! Men scene versjonen er ti ganger bedre.

    @Tonje: Værsego’ hehe, ja takk begge deler;)

    @Adelen: Værsego. Wee, det synes jeg også, Maria er virkelig flink.

    @Karoline: Bra Karoline, vi er enig. Takk skal du ha;) Trenger noen som krysser fingre for meg.

    @Rebecca Holder: Skjønner, årh hater feiginger assås om ikke kan stå frem med sitt eget navn.

    @Hanna Vaage: Hehe;)

    @Marita Frøyen: Liker at musikalene når de blir satt opp på norsk at sangene er på norsk også. Jeg så den i Oslo og da var alt på norsk. Var litt skeptisk først, men merket at jeg digget det! Hvem spilte du i Grease da?

    @AstridKatrine: Ja, skulle ikke tatt slutt noen gang..hehe, men som du sier, det er andre ting som begynner. Takk, håper jeg og.

    @Birgitte: Værsego’, nei liker ikke snø, spesielt ikke i Oktober. Men nå har det regnet vekk og jeg er superglad!

  12. Marte sier:

    synes faktisk maria sang best! så fin blogg du hadde!

  13. Tonje sier:

    Holder en knapp på Maria jeg🙂

  14. Maria Helene sier:

    Så spennende! Skulle ønske jeg også kunne være med på noe sånt!

  15. SV: Takk;) Det var godt! Eg spilte ingen spesiell rolle, eg var danser og korsanger;) Eg har egentlig en uduglig sangstemme;)

  16. missM sier:

    Jeg liker veldig godt maria🙂

    // de koppene tro jeg at jeg så på Urban Outfiters, det var hvertfall i London.

  17. Karoline sier:

    Jeg liker den sangen best på norsk (denne versjonen: http://www.youtube.com/watch?v=knaQWeYsp58), men den er fin uansett. Er ikke så glad i musikalen «Grease» selv fordi min indre feminist ikke liker at det er Sandy som må forandre seg på slutten, men den har så absolutt masse fengende musikk. Lykke til da og håper du får være med🙂

Please reply

