Stoppet av politiet…

Vi passer en hund så har to hunder i hus nå. Min egen Lexie og Tinka på lån. Siden det er nattåpent på Lagunen (kjøpesenteret i nærheten av meg) i kveld tok jeg kjangsen på å ta med meg begge hundene alene. Det er ganske lik 0% kjangs på å møte hundefolk rundt mine kanter når det er nattåpent ja, og jammen hadde jeg rett. Eneste meg og hundene møtte på var politiet, de var ute og patrulierte rundt og tok seg bryet med å stoppe meg og to hunder med denne setningen: veldig kjekt å se at skoleelever fortsatt synes det er fornuftig å gå med refleks! fikk enda mer skryt over at begge hundene hadde refleks på! Jada, jeg svarte høflig med å si at skoleelev var litt å ta i da, siden jeg faktisk er 24 år, men takket pent og gikk lattermildt videre.
MEN, enig med politiet. Det er kjempeviktig og kjempefornuftig å gå med refleks. Man kan virkelig unngå en hel del ulykker bare ved bruk av refleks.

Det finnes så mange kule reflekser på nettet for eksempel, bare se på disse webbutikkene:
Reflexprodukter Norge AS

SeeME

Hvorfor ikke bare se ut som et juletre når man er på tur i mørket? Man blir jo sett. Bare spør meg og Anne-Birthe da vi var förryttere og var på ridetur i mørket. Vi hadde på oss refleksvest, wrapreflekser på armene og hestene i refleksdekken, reflekser på beina, refleks på brystet og av og til refleksgrime under hodelaget. Vi var godt sett i trafikken, ja vi hadde hodelykter på hjelmene også. Fornuftige jenter!!

Til trods for at jeg er sykemeldt så joinet jeg mine kjære kollegaer på motivasjonskurs i dag. Magnar Kleiven het foredragsholderen og han var utrolig flink. Lo ganske mye og vi var der fra 09:00 til 15:00 og lo egentlig hele tiden. Veldig kjekt var det og kjempekoselig å se kollegaene sine igjen. Vi fikk god lunsj, frukt og kake. Ikke noe å klage på nei, vi var ca 250 personer fra forskjellige barnehager så var noen kjente fjes der fra andre barnehager og. Merker at man har godt av motivasjonskurs og snu tankegangen sin. Det som jeg fikk ut av hele kurset er jo egentlig: Be the change you wanna see in the world. Altså, man kan ikke forandre folk rundt deg og ting rundt deg, men du selv kan forandre DIN innstilling til folk rundt deg og til ting rundt deg.  At har man en positiv innstilling til det meste så får man det bedre.

Hva tenker du om det temaet?

Så sist men ikke minst, er du flink til å bruke refleks?

Forresten, kan dere melde dere inn i DENNE gruppen på Facebook og anbefale Myrna Braza til Notodden Blues Festival?

Om ikke lenge så er årets kuleste danseforestilling FEAR INFECTION i gang, les mer på bloggen deres HER.

Veronica S

 

Dette innlegget ble publisert i Hverdagsmas, Tema. Bokmerk permalenken.

11 svar til Stoppet av politiet…

  1. guro sier:

    sv; takk!

    jeg går ikke så mye ute i mørket- men kan bli flinkere til å bruke refleks ja..🙂

  2. Tonje sier:

    Jeg må innrømme at jeg var flinkere til å bruke refleks før, nå er det sjeldent igrunn…

  3. SV: Hehehe, han er nok litt dramaqueen ja, men jeg liker han for det jeg da😛

  4. minblogg68 sier:

    Innom og snoker på bloggen din. Fin blogg…

    http://minblog68.wordpress.com/

  5. SV: Takk takk🙂 Skal ikke ha de ringene da, men de er fine de ;D

  6. Tonje sier:

    Sv: Takk for kommentaren. 80s musikken er så bra!

    Lite å skjerpe inn på refleksbruken når man ikke er ute når det er mørkt ute😉 hehe

Please reply

