Motløs…

Om man har en lidenskap og føler at man ikke får kjangs til å forbedre seg eller vist at man kan med litt mer trening… hvordan skal en bli bedre da? skal man prøve mer eller bare gi opp?

 

I dag har jeg virkelig hatt en daffe søndag, eneste jeg har gjort fysisk er tur med hunden og gått frem og tilbake til kjøkkenet og hentet vann. Trenger virkelig slike dager noen ganger. Sett en helt utrolig bra film i dag. «De Gales Hus» som var en film som kan anbefales på det sterkeste. Tittelen sier i og for seg hva det handler om og etter min mening er dette en av de beste norske filmene som er laget noen sinne. Skuespillere som Thorbjørn Harr, Ingrid Bolsø Berdal og Frank Kjosås er bare noen av navnene og for noen utrolige karakterer de bringer frem. Aina (Ingrid Bolsø Berdal) blir etter et selvmordsforsøk lagt inn på Varden som er en psykriatisk instutisjon (De gales hus). Der blir hun kjent med forskjellige mennesker med ulik karakter av psyiske lidelser. Det værste er at disse menneskene har sånn selvinnsikt i sin egen sykdom og de er mer intelligente enn hva man skulle trodd. Nei, filmen er virkelig å anbefale så har du ikke sett den, så anbefaler jeg deg å gjøre det.

På fredag er det ny-premiere på Aladdin, denne gangen på Forum Scene. Vi har ikke hatt så mange øvinger at det gjør noe, så blir spennende å se om alt sitter på fredag. Greit at det er ikke så lenge siden vi hadde det på Fyllingsdalen, men mellom det har jo det vært High School Musical… og nå er det siste innspurt på Aladdin, to helger så er det over. Vi starter forhåpentligvis med Grease øvinger snart, men får se. Noen har allerede begynt så ser ikke ut som jeg får noen stor rolle i Grease, men vi får se hva som skjer. Føler jeg gjorde mitt beste i HSM, jeg kom på øvinger og når jeg gikk glipp av øvinger hadde jeg en veldig god grunn. Har så lyst på en rolle i Grease men får vel forberede meg som statist og gjøre mitt beste med et smil uansett. Teaterbransjen er ikke den beste bransjen men man kan ikke la seg knekke, selv om man har ett inntrykk av noen og noe så er det ikke alltid det stemmer… man kan bli veldig skuffet på veien, selv med stor innsats vilje så kan man bli plassert bakerst og noen andre som kanskje ikke har gjort like stor innsats blir stilt på linjen foran. Det er vel ikke helt at man skal finne seg i det, men det er jo dette jeg vil så får vel bite tennene sammen og håpe på det beste. Jeg elsker Grease og jeg er jo med liksom… Men noen ganger føler jeg at kanskje jeg skal gi opp for om man gjør sitt  beste så er det ikke sikkert man klarer å komme på toppen fordiom… Kanskje jeg høres ut som en utakknemlig bortkjemt drittunge når jeg sier det, men tror folk skjønner hva jeg mener eller? Jeg har tenkt å bite tennene sammen, håpe på det beste, forvente det værste og gjøre mitt beste uansett!

Har du sett De Gales Hus?

Hatt en fin helg?

P.S: er fortsatt i modus irritert etter at Maria Haukaas Mittet gikk ut av skal vi danse i går… ikke enig i den i det hele tatt!

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Hverdagsmas, Tanker/Meninger, Teaterskolen. Bokmerk permalenken.

20 svar til Motløs…

  1. Karoline sier:

    Har ikke sett filmen. Men siden du sier den er bra, så tror jeg nesten at jeg må se den!

  2. De Gales hus er veldig bra!

  3. Tonje sier:

    Hvor mye koster disse stykkene? på forum f.eks?🙂

  4. Janne sier:

    SV: Tusen takk :o)

  5. SV:🙂 hehehee. Godt poeng😉
    Jeg gleder meg også til å se på alle kjolene❤

  6. Myrna Braza sier:

    Skjønner akkurat hva du mener! Og jeg er helt enig, det er ikke alltid like lett selv om man gjør sitt beste. Og det er en tøff bransje. Men hvis det er dette du brenner for, så skal du aldri gi opp! Noen ganger får man nei, men da er man faktisk enda nærmere et ja!😉 Syns det er utrolig bra at du skriver/snakker ut om dine følelser, få driten ut av systemet, så føles ting litt bedre etterpå😉 Når jeg føler det slik (og det er ikke så sjeldent nemlig), så tenker jeg tilbake på tiden da jeg bare drømte om det jeg har nå! Kanskje det hjelper å se tilbake? Ellers er det jo bare den kjipe sannhet at mange tråkker over lik for å komme seg dit man vil, men heldigvis er ikke du et slikt menneske! Bygg stein for stein, det er DA du får en langvarig karriere, hvis det er dét som er målet. Hvem vil vel bli solbrent, når man kan sole seg i en glans som varer?😉 Og aldri tvil på deg selv! Du er FLINK!😀

    SV: Ja, det var utrolig kjekt i Sandefjord!! Å, tusen takk, Vero, du er god!❤

  7. Tror ikke jeg har sett den, selvom den hørtes litt kjent ut.. kan være jeg har sett den på skolen eller noe?
    -Litt sent svar, men jeg var på premiere på Høstrevyen i Drammen. Var ganske bra egentlig, de hadde tilogmed en del om blogging der. Hehe🙂

  8. Christina sier:

    har ikke sett den, men kanskje jeg burde gjøre det. savner bra norske filmer🙂

  9. Marianned sier:

    Jeg har ikke sett den, men takk for tipset!🙂

    Synes du skal stå på, plutselig en dag så er du der du vil!🙂

Please reply

