Blå Gaver…

Jeg er heldigvis nesten ferdig med de julegavene  jeg har å kjøpe i år, har bare min mor og min bror igjen. Venninne gavene er ferdig og den ene sendes avsted i morgen. Noen ganger er det utrolig vanskelig å finne julegaver, for alle har alt. Derfor tenkte jeg å foreslå til dere Blå Kors sine sider, der dere kan kjøpe Blå Gaver der pengene går til en god sak. Det er nemlig ikke alle barn som har det like bra i julen. Mange barn og unge gruer seg til jul fordi foreldrene drikker, krangler og alt blir kaos i julen. Blå Kors jobber for å gjøre det  bedre for disse barna ved blandt annet Barnas Stasjon og gjennom Barndomsvenn der blandt annet Maria Haukaas Mittet (tidl. Maria Haukaas Storeng) er ambassadør.Hun synger blandt annet sangen «Kviskre Ei Bønn» sammen med Oslo Soul Children, og singelen kan du kjøpre HER og samtidig støtte en god sak. Ikke minst finner du mange andre Blå Gaver i nettbuttikken HER.

Tenk litt over at det er ikke de dyreste gavene som betyr noe i julen, det er de gavene det ligger en god tanke bak som betyr noe om man først skal gi en gave. Men julen handler først og fremst om familie, god mat og tilhørighet. Ved å kjøpe en Blå Gave bidrar du til at dem som ikke er vant til å ha en slik jul, til at de kan få oppleve en slik jul. Alle barn fortjener en rusfri jul! Det er nemlig ikke alle som har det like godt som DEG!

Så, blir det en Blå Gave til noen i år?

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Tema. Bokmerk permalenken.

14 svar til Blå Gaver…

  1. SV: Nei jeg snakker om sesong 8.. Den som går i USA. Sesong 7 har jeg allerede sett🙂

  2. Så bra at det fins sånt!🙂 Vi samler inn til Rød Kors på skolen🙂

  3. Helene sier:

    godt initativ, og bra du skriver om det! det er mange som ikke er så heldige som vi er….

  4. SV: Tusen takk, Veronica søta❤

  5. Just me^^ sier:

    SV: jeg vet :S Sjokolade er fort gjort å bli avhengig av😦

  6. Tonje sier:

    SÅ BRA du oppfordrer til det!

  7. martehelenelundlangsholt sier:

    Åh, så koselig med disse gavene! Har ikke hørt om dem før du nevnte dem nå jeg, så har blitt for det meste «vanlige» julegaver til mine mottakere i år. Men det var en god idé til neste år🙂 Veldig hyggelig at du har gjort dette, da!

Please reply

