Et barn er født i…..

I dag var det egentlig meningen at jeg skulle lage en ny ladning med fløtekarameller… men slik ble det ikke. I og med at i dag har jeg vært på sykehuset og fått medisinen min, så var jeg kjempesliten etterpå. Det ble 5 stikk i dag, blodårene mine på hånden ville ikke stikkes i dag, så der ble det med tre ganger og bom… så prøvde de i håndleddet, men heller ikke den blodåren var veldig samarbeidsvillig, så det endte med at de stakk meg i armen. Gikk egentlig veldig greit, er blitt ganske herdet nå for disse skumle veneflon nålene.
Men, all credit til de fantastiske sykepleierne som jobber på Revmatologen, de er noen engler alle sammen!

Var en liten tur innom kjøpesenteret før jeg gikk hjem, handlet litt lunsj og klarte ikke å gå forbi playcom mens jeg var der. Så det endte da i to filmer, musikalfilmen Nine og filmen Haichiko som er en fantastisk hundefilm, har sett den før, men fikk ikke sett slutten på den. Nå får jeg endelig det. Nine har jeg aldri sett, men musikal film er musikal film så gleder meg masse til å se den. Ikke minst har jeg bestilt meg Chicago filmen på Platekompaniet nettopp, så når den  dumper ned i postkassen er min jul ganske fikset.

Noen av dere som har sett disse filmene?

I morgen blir det fløtekaramell laging, så da lover jeg å ta bilder av resultatet og legge ut oppskriften. Et MUST i julen mener jeg!

Forresten, jeg må le litt… så på nyhetene at vår «kjære» statsminister Jens Stoltenberg klarte bomme på verdens letteste ting, nemlig hvor Jesus ble født. Han presterte å si Jerusalem. Hvorfor i all verden klager regjeringen over at Norge sine elever er så slappe og ikke følger med på skolen og gjør det dårlig på nasjonale prøver… jeg mener, når ikke en gang statsministeren har fulgt med i KRL timene han hadde på skolen, og likevel ble statsminister… så er det søren meg håp for andre og. Er sikker på at alle kidsa i barnehagen er klar over at Jesus ble født i Betlehem, seriøst, vi synger jo «Et barn er født i Betlehem» hver eneste juletrefest jo! Der gikk du på enda en smell Mr. Stoltenberg! Ikke det at jeg er sånn veldig kristen, men jeg har min barnetro og synes det er godt gjort at det går an å bomme på en slik ting… Fikk meg en god latter i allefall.

Veronica S

 

Dette innlegget ble publisert i Hverdagsmas, Leddgikt. Bokmerk permalenken.

16 svar til Et barn er født i…..

  1. Haha bra jobbet av han..!
    Jeg har sett Nine og Chicago🙂 liker Chicago godt!

  2. Lene sier:

    haha, det dreit han på draget ja..! jeg har ikke sett noen av filmene, men jeg gleder meg til å se resultatet av fløtekaramellene..

  3. Louise sier:

    Hehe =) Var ikke den verste feilen han kunne gjort da🙂 Jeg tenker først på Jerusalem når det er snakk om Jesus, men jeg tenkte Betlehem da jeg tenkte på melodien=)

    Hvorfor var du på sykehuset?

    Filmen var veldig bra! =)

    • Veronica S sier:

      hehe, jeg tenker alltid Betlehem jeg da, hehe, men jeg fulgte god med i KRL timene for det var nesten det kjekkeste på skolen bortsett fra engelsk og musikk.

      jeg har leddgikt, så jeg får medisin hver 4 uke på sykehuset.
      😉

  4. Katrine sier:

    Uffamei, det hørtes ikke noe deilig ut! Jeg er virkelig ikke glad i sprøyter :p

    Alltid moro med nye dvd’er😀 har ikke sett noen av de du nevnte!

  5. SV: Er veldig glad i Amalies jul jeg også❤

  6. Myrna Braza sier:

    En GOD klem til deg❤

    SV: ÅÅåååå så koooslig! Vi gleder oss SÅNN vi også!!! Det blir bare så gøy og spennende!! Håper ALLE stemmer på Team Torhild!!!🙂🙂 tihi! KLEM

  7. Tone sier:

    Off, slitsomt med sykehusbesøk så ofte. Men hvis det gjør at du holder deg noenlunde frisk, så er det vel sikkert verdt det. Så flink du er som lager karameller til jul!:)

  8. Hahaha, det var pinlig! Skam på mister Stoltenberg😛 Jeg har aldri laget karameller, men har veldig lyst til å lage både det og drops. Er jo i tillegg utmerkede julegaver!😀
    SV: De er veldig enkle når du først får jobbet med deigen og de blir supergode!😉

    • Veronica S sier:

      Ja..kjempepinlig.. virkelig skammekroken på Stoltenberg. Ikke, da må du prøve deg på karameller;) virkelig. Drops har jeg aldri prøvd..hmm.. det er jo også bra gave ja.
      Jeg fikk lyst å prøve drops og de kakene du lagde;)

Please reply

