Jeg er hva jeg er…

Lørdag var meg og Anne-Birthe på Den Nationale Scene for å se musikalen La Cage aux Folles. Denne musikalen hadde jeg virkelig gledet meg til og skal si den opprettholdt forventingene og enda mer enn det! Denne musikalen hadde alt, sang, musikk, kjempegode skuespillere og ikke minst masse humor. Men hva mer kan forventes når man setter sammen Bjarte Hjelmeland, Bjørn Willberg Andersen og Vidar Magnussen i ett og samme stykke liksom!

La Cage aux Folles er da en drag-nattklubb som eies av det homofile paret George (Bjørn WA) og Albin (Bjarte H), der Albin om kvelden er dragdronningen ZsaZsa. George har en sønn fra et tidligere heterofilt sidesprang Jean Michel (Frode Bjorøy) som en dag kommer hjem og forteller at han skal gifte seg. Det er ikke hvilken som helst jente, men datter av en politiker som kjemper for at transe-klubber skal stenges. Forviklingene starter da Jean Michel har invitert foreldrene til sin kommende hustru hjem til seg, noe han har fortalt er en helt vanlig familie med en mor og en far. Den moren Jean Michel da kjenner er hans mor Albin dvs, hans far sin mannlige kjæreste. Han vil gjerne at sin biologiske mor skal stille til middag da hans kommende svigers skal komme for å treffe familien, og vil ikke ha Albin tilstedet. Da Sybill, som er Jean Michel sin biologiske mor ikke likevel kan delta på middagen slik hun lover å gjøre, må den moren han har kjent hele sitt liv Albin steppe inn… forviklinger, humor, kjærlighet, dans og musikk er virkelig stikkordet!

Kan bare si at det er utrolig irriterenes at når menn (som de mannlige danserne) skal kle seg ut som damer, så ser enkelte av dem så uforskammet BRA ut! All credit til folk på scenen 0g alle som gjorde La Cage aux Folles til en strålende forestilling for oss publikummere. Det ble stående applaus etterpå! Denne musikalen slenger seg rett inn på 2 plassen som den deler med Mamma Mia!

Meg og Anne-Birthe måtte jo selvsagt ha bilde under plakaten til La Cage aux Folles utenfor teateret.

Meg og Verdens beste Anne-Birthe

Ikke minst fikk vi treffe teatersjefen selv og en mann jeg har VELDIG sansen for, nemlig Bjarte Hjelmeland himself!

Meg og Bjarte Hjelmeland

Kan ikke noe for det, men jeg bare ELSKER den mannen!

Vi avsluttet kvelden på Peppes Pizza, meg og Anne-Birthe altså.

Jeg tenkte jeg skulle starte et lite prosjekt på bloggen min som omhandler musikaler/teater. Lyst til å fortelle mer om det senere, men får jeg det til så håper jeg dere også synes det er spennende også! Men som sagt, med fare for å røpe for mye før ting er helt i orden, så får dere vente å se.

Så, har dere sett La Cage aux Folles, og om dere har, hva synes dere?

Veronica S

 

Dette innlegget ble publisert i Musikaler/Teater Jeg Har Sett og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

20 svar til Jeg er hva jeg er…

  1. Anne-Birthe sier:

    Åååh jeg er så glad for at jeg var hjemme sånn at jeg fikk med meg La Cage! Virkelig en super dag, og selvfølgelig er det alltid kjekt å være med deg!❤

  2. SV: Bloggen hennes er veldig bra, enig med du😀

  3. SILJE GUSFRE sier:

    Takk for det, kos å høre:-)

    Ha en fin kveld!

  4. Marianne sier:

    Så morro!!🙂 Jeg er glad for å høre at du koste deg🙂
    Jeg har ikke sett den musikalen, tror den eneste jeg har sett er Fame i London, som var veldig bra🙂

    • Veronica S sier:

      La Cage er fantastisk så om den kommer et sted nær deg anbefaler jeg deg å dra. FAME er jo fantastisk! Jeg så den i Bergen. var dem som spilte i Oslo som var på rundtur rundt med musikalen, fantastisk. Så kan tenke meg den var like herlig i London.

  5. Tonje sier:

    Nei, har ikke sett den. Er faktisk veldig sjeldent på teater/musikaler. Tror jeg må bli flinkere til det🙂

  6. Tonje sier:

    Kanskje jeg bør ta turen..

  7. Jeanette sier:

    HAr ikke sett det🙂

  8. Jeanette sier:

    Jeg vil også se! Jaa, lag et prosjekt på bloggen😀

  9. Kamilla sier:

    Jeg var på klassetur i Bergen rett før jul, og da så vi La cage aux folles!! Mange i klassen var skeptiske, siden de ikke er musikalmennesker, men alle (inkludert meg selvfølgelig) elsket den!!!! Den var helt fantastisk😀

    • Veronica S sier:

      Det er jo en helt fantastisk musikal da, musikken, scenografien, handling og ikke minst skuespillerne i denne musikalen er jo helt genial;) hehe. Fint for skeptikere å starte med en slik musikal;)

Please reply

