Prosjekt Musikal Stjerner…

STAGE

Vi elsker musikk og vi elsker film. Ikke minst har vi mange trykket musikalfilmer til våre hjerter, med en del middelmodige fremføringer av store Hollywood stjerner (da mener jeg sangmessig). Store scene oppsettinger som Hairspray, Mamma Mia og Chicago er også filmer med store navn som Cathrine Zeta-Jones, Renee Zelleweger, John Travolta, Amanda Bynes, Meryl Streep, Amanda Seyfried osv. MEN når man først ser disse musikalene på scenen er dem 100 ganger bedre enn filmen når det gjerlder skuespiller presentasjoner og sangstemmer. De som står på scenen 5-7 dager i uken, gjerne doble forestillinger opp til 100-200 forestillinger fordelt på noen måneder og noen spiller i samme musikal i årevis. Det er gjerne disse menneskene som ikke får så mye credit for den jobben de gjør. De står trods alt på scenen og underholder mange titusener mennesker i året men ikke alle får den oppmerksomheten de fortjener.

I Norge har vi en del av disse menneskene, dyktige skuespillere og musikalstjerner som lever i «Teatermørket» og skinner på scenen flere ganger i uken i åresvis. Det er ikke alle man har hørt om i media, men som jeg mener fortjener å skinne litt å få litt oppmerksomhet, for dette er mennesker med skuespiller utdannelse, de synger, de danser de skaper mange karakterer som vi blir presentert for som publikum når vi befinner oss i teateret. Teater er dessuten veldig undervurdert, mange har gjerne aldri vært i et teater før men dem har sett masse film, da har de gått glipp av noe.

Jeg har bestemt meg for å la mange av disse musikal/teater stjernene skinne litt ved å presentere dem som vil stille opp her på bloggen min ved å intervjue dem. Kanskje det til og med inspirerer noen av dere til å gå mer på teater i stedenfor å alltid velge kino.

Jeg har allerede et intervju jeg venter svar på, vil enda ikke avsløre hvem det er. Dessuten er det ikke sikkert det kun er intervju som blir i skrift, kan jo være jeg er heldig og kan få video intervju med noen, man vet aldri. Så følg med!

Dessuten heter jo bloggen min Miss Musical Queen og tenkte dermed den trenger jo å bli litt mer musikal og teater relatert til tider, det er jo tross alt det som er en brann som brenner i hjertet mitt! Jeg elsker jo det!

Hva synes dere? Kommer dere til å følge med på bloggen for å se hvem som blir intervjuet?

Veronica S

 

Dette innlegget ble publisert i Prosjekt Musikal/Teater Stjerner. Bokmerk permalenken.

22 svar til Prosjekt Musikal Stjerner…

  1. Karoline sier:

    Åh, så spennende! Kommer absolutt til å følge med!

  2. Jeanett! :) sier:

    Jo, det var kjempe godt! hehe

  3. SV: Jeg også. Elsker det store korslaget😀
    Team Torhild er kjempe bra😀 Jeg synes også det var synd Anine gikk ut, men sånn er det med oslo teamene😛 De ryker alltid tidlig😛

  4. SV: Tusen takk Veronica-søta❤

  5. Katrine sier:

    Så spennende! Jeg burde absolutt gå mer på teater, har som regel bare gått med skolen min når vi må osv…dumt av meg!

    • Veronica S sier:

      Hehe, ja du må komme deg på teater mer. Det er noe eget med teater, man kan bli like engasjert som i kino salen faktisk… men det beste er jo at det er mer levende med teater! Og man går virkelig ut igjen med en ubeskrivelig god følelse.

  6. Monica sier:

    sv:Takk;);)
    Åj!! Det hørtes IKKE noe gøy ut! Jeg hadde freaka helt ut. Jeg er hundre prosent med når frisørene er borti håret mitt. Jeg er så redd for at noe skal gå galt. Hadde det der skjedd hadde jeg faen meg kjørt sak tvert!😮 Hva skjedde i ettertid da? Fikk bare «klippen» gratis? Eller ble det bare kllt en misforståelse?

  7. Marianned sier:

    Så bra initativ! Jeg kommer til å lese dem, ja🙂

  8. Marit sier:

    Jeg kommer til å følge med😉

  9. Ja, så moro da! Skal følge med😀

  10. Tone sier:

    Jeg er helt enig – musikaler er SÅ mye bedre på scenen! Jeg liker Phantom of the Opera-filmen med Emmy Rossum, men den kan jo heller ikke måle seg med å se forestillingen. Neste uke drar jeg til London, og skalskalSKAL se Les Miserables igjen:D

    • Veronica S sier:

      åh, jeg vil også til London! Phantom of the Opera filmen er jo fantastisk, men kan tenke meg den er helt fantastisk på scenen også. Les Mis er en av mine favoritt musikaler!

Please reply

