Vann til Elefantene…

Påskesolen har skint over BERGEN omtrent hele påsken og det har vært deilig. Jeg har hatt fri hele uken og brukt god tid til å gå på tur med hunden og storkost meg. Ikke under 1 time har jeg vært på tur, tror de fleste turene har vært mer enn en time. Har også gått noen turer med min mor og bror også, kjempekoselig. Mandag var jeg og fikk medisin for leddgikten og etterpå på kontroll med Lexie, for å sjekke at hun var blitt helt frisk etter feberen og betennelsen i kroppen hennes. Hun ble ærklært frisk, heldigvis så hun har vært med på alle turene i påsken og hun har badet og herjet på. Kjekt med en hund der «duracell batteriene» endelig fungerer igjen.

På mandag kjøpte jeg boken «Vann til Elefantene» eller «Water for Elephants» som den egentlig heter, boken bak filmen som surrer på kino for tiden. Ble ferdig med boken i natt, har ikke klart å legge den fra meg og ble ganske så frustrert da jeg leste siste siden. Dumt at noe bra tar en ende. Jeg er ganske treig med å lese bøker, men denne boken har jeg brukt en uke på, helt fascinert over hele sirkus verden, hvor grotesk den verden var, og hvem vet, kanskje fortsatt er. Jeg vet jo at det foregår en del dyremishandling i den verden og fra jeg har vært liten har jeg ikke likt sirkus. Jeg har vært på sirkus, men ikke mer enn noen få ganger i mitt liv og jeg har ikke likt det noe spesielt. Jeg har vært en av dem som har gjemt gratisk sirkusbilletter som ligger på bordet på jobb osv, Jeg er virkelig motstander av sirkus med dyr, sirkus med kun mennesker er greit, men med en gang dyr er involvert så får jeg brekninger. Den verden man blir dratt inn i via boken er fin, grusom og man begynner å tenke. Lurer virkelig på om filmen som går på kino lever opp til dette. Har lyst til å se den på kino, så må vel få med meg noen for å se den.

I dag har jeg vært i stallen, for første gang på kjempelenge. Syklet fra meg og til stallen, tok faktisk en halvtime og hva gjør vel en halvtime med trim liksom. Jeg trodde faktisk jeg skulle bruke lengre tid, men er virkelig i litt bedre form jeg jeg først antok. Var virkelig herlig å kjenne hestelukten igjen og å kose med verdens største kosedyr Rigel. Tok litt bilder.

Rigel

Fine øyne

Rigel og Matthijs, kosegutter.

Hvordan har deres påske vært?

Har du lest «Vann til Elefantene» boken?

Bokanbefaling?

Veronica S


Dette innlegget ble publisert i Anbefaling, Hest, Hund og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

6 svar til Vann til Elefantene…

  1. Sandra Marie sier:

    Aw, tusentakk!😉

    Jeg vil se den filmen, prøver å laste den ned men lykkes ikke..😦

  2. Den boken SKAL jeg lese🙂 Må se filmen også😀

  3. Emilie sier:

    alltid hatt lust til aa se filmen ! og lese boka !
    Jeg har to bokanbefalinger, «Jenteloven» husker ikke hvem forfatteren er, men det er utrolig kjekk, spennende og rorende bok om en tenaaring som gaar igjennom forskjellige ting, baade glede og sorg !
    «Perfekt kjemi» av Simone Elkeles. kjempefin kjaerlighetsroman!

    ♥♥

  4. sanna sier:

    Har ikke lest boken, men har veldig lyst til å se filmen!:)

  5. Anne-Birthe sier:

    Kommer sikkert ikke som noen overraskelse, men min bokanbefaling er noe skrevet av Cecelia Ahern eller Sophie Kinsella, hehe🙂

    Har hatt en koselig påske med litt avbrekk før eksamensstyret setter inn for fullt (og det gjør det NUH😉 )

  6. Har ikke lest den boken, leser veldig lite for tiden! Nydelige hester da:o)

Please reply

