There Are Worse Things I Could Do

Tenkte jeg skulle ta og presentere en del sanger som jeg er veldig glad i fra forskjellige musikaler. Jeg har jo flere favorittsanger i en musikal, men noen sanger har en mening som treffer meg litt mer enn andre. Så første sangen jeg presenterer nå er da «There are worse things I could do» fra musikalen GREASE. Jeg elsker den sangen og jeg er veldig glad i teksten på sangen. For dem som ikke helt kjenner sangen, det er den som Betty Rizzo synger. 

There are worse things I could do,
than go with a boy or two
Even though the neighborhood thinks
I’m trashy and no good I suppose it could be true,
but there are worse things I could do I could flirt
with all the guys, smile at them and bat my eyes.
Press against them when we dance,
make them think they stand a chance
and then refuse to see it through,
that’s the thing I’d never do. I can stay home every night
Wait around for Mr. Right, take cold showers everyday,
and throw my life away, on a dream that won’t come true
I could hurt someone like me, out of spite or jealousy,
I don’t steal and I don’t lie, but I can feel and I cry
In fact I’ll bet you never knew, but to cry in front of you,
that’s the worse thing I could do.

Hva synes dere om teksten?
Er dere enig i at tekst i en sang har mye å si?

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Favoritt Musikal Sanger, GREASE, Musikaler/Teater Generelt og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

10 svar til There Are Worse Things I Could Do

  1. Likte den jeg🙂 En tekst har veldig mye å si, for all del🙂 50-50 syntes jeg mellom mellodi og tekst🙂

  2. SV: Den ble veldig lang. Jeg ble skuffet..:/ Kjedelig og lang.

  3. Grease har mye fin musikk da🙂

    Sv: Takk for kommentaren!

  4. kjerstielise sier:

    Takk🙂 Jeg hører ikke på tekster, egentlig, og det er litt dumt, for det er mye vettig der🙂

  5. Marianned sier:

    Jeg liker den! Teksten har mye å si, ellers må en sang være veldig fengende…🙂

  6. Tonje sier:

    For meg har tekst 99 % betydning for at jeg skal like en sang. Det er teksten som gjør sangen til det den er. Da det gjelder sangen over synes jeg at den er utrolig tøff. Det var en av mine favorittscener fra da vi hadde Grease-oppsetning på ungdomskolen😉

  7. Karoline sier:

    Åh, love it! Teksten i en sang har veldig mye å si.. VELDIG mye !

  8. Veronica S sier:

    @Miss Jones: JA, er litt på den 50-50 jeg og, men sånn helt seriøst har virkelig teksten en hel del å si.

    @Lillesmurf-Kari: hehe, jeg og faktisk.

    @Tonjes musikkblogg: Grease har det ja, elsker Grease. Værsego’

    @kjerstielise: man finner mye vettig i musikktekster. Noen ganger kan man få et inntrykk av en sang om at den ikke er fin, men da man hører teksten så forandrer det seg.

    @Marianned: Så bra;) Enig!

    @Tonje: Ja, sangen har mye sårhet og attitude i ett, elsker virkelig den sangen og hadde jeg kunnet spilt Rizzo så hadde jeg vært så stolt av å synge den, men synger den hele tiden uansett jeg;) En tekst betyr vannvittig mye.

    @Myrna: JA, den er det og, litt..

    @Karoline: I KNOW;)

  9. meretess sier:

    teksten i ein song har kjempe mykje å sei ja! eg elsker den songen! ei veninna song den heilt nydelig på ein konsert me hadde, og etter da har eg likt den kjempe godt! Utrulig kjekk å synga og!😀

Please reply

