Gode ting om Hunden

Jeg har jo hund og hun betyr vanvittig masse for meg. Noen ganger går jeg med konstant dårlig samvittighet ovenfor henne, på grunn av at jeg har vært travel med musikal og teaterskolen, selv om jeg vet at hun er godt tatt vare på når jeg ikke strekker til. Det å ha hund gir utrolig mye positivt inn i livet mitt. Jeg har jo leddgikt og fikk diagnosen den høsten jeg fikk Lexie, i 2003. Mange er veldig negativ til hund, jeg skjønner dem med allergi, men nå er jo det så mange allergi vennlige hunderaser. Tenkte jeg skulle ramse opp en del ting som er positivt med å ha hund.

1: Det er alltid en som er glad når du kommer hjem.

2: Du har en som trøster deg og ikke spør hvorfor du er irritert eller lei deg, hunden er der uansett og trøster.

3: Du kommer deg mye ut på tur uansett vær. Om regnet øser ned så må hunden ut. Du lærer faktisk å nyte å være ute å gå tur uansett vær.

4: Du har en trofast trim kamerat/venninne som elsker å være med deg på sykkeltur, joggetur eller bare tur.

5: Når du klapper en hund så går stressnivået ned og kroppen slapper av.

6: Vakthund, de fleste innbrudd i hus der det er hund til stedet blir avverget først.

7: Du har en god venn uansett.

Er jo noen negative ting med hund også da. Men langt i fra så mange som de positive.

1: Blir hunden syk kan det kjapt bli en stor sum hos dyrlegen, hunden bør ha forsikring og da helst i Agria dyreforsikring.

2: Det er ikke lov til å ha med seg hund overalt (og det burde virkelig gjelde dem små veskehundene også).

3: Du har en forpliktelse og det kan bli litt dyrt med kennel når du skal på ferie. Da er det greit å aliere seg med andre hundeeire som kan passe din hund mens du er på ferie.

Mitt nydelige gull, Lexie.

Har dere positive og negative kommentarer om hund?

Har du hund selv?

Veronica S


Dette innlegget ble publisert i Hund og merket med , . Bokmerk permalenken.

15 svar til Gode ting om Hunden

  1. Tilbaketråkk: Miss Musical Queen: Gode ting om Hunden | Magasinet Femelle

  2. Dette innlegget er nå på forsiden av Femelle.no.🙂

    Takk for et godt bidrag.🙂

  3. Tonje sier:

    Jeg har ikke hund selv, men har ønsket meg det store deler av livet mitt. Jeg er enige i alle de tingene du ramset opp. Både de positive og negative sidene. Det er synd at veterinær skal være så dyrt, men allikevel er det en sum man er villig til å betale for at hunden din skal ha det bra🙂 Når jeg blir eldre og flytter ut for meg selv, er nok sannsynligheten for at jeg går til anskaffelse av hund stor.

    • Veronica S sier:

      Jeg synes det er best å ha hund nå som jeg bor hjemme, men er sikker på at når den tid kommer at Lexie ikke følger meg lengre, så kanskje jeg finner meg en ny. Man får aldri samme hunden igjen, men er noe i å ha en hund!

  4. Fine bilder❤

    SV: Tusen takk Veronica❤

  5. Nydelig hund🙂 Du har fått med mange gode punkter🙂
    sv: Da jeg var og så musikalversjon av Dirty Dancing i London, så solgte de effekter i inngangen🙂

  6. Kaisa sier:

    Fint innlegg! Jeg har selv tenkt å skaffe meg hund til høsten, bor enda hjemme, men hovedansvaret blir på meg så får jeg hjelp av mutter og lillebror. Sliter med diverse, så jeg tror en hund vil hjelpe meg utrolig mye ved å være en avstressende venn (: Jeg skal ha en petit brabancon da, falt fullstendig for rasen første gang jeg så den!

    • Veronica S sier:

      Tusen takk;) Jeg også bor hjemme enda, så jeg har mor og bror som hjelper meg og det er skikkelig avlastning, men mest for den dårlige samvittigheten jeg til tider har. Hund hjelper mot masse, jeg har leddgikten min som svinger noe vanvittig, noen ganger er jeg skikkelig dårlig. Jeg har bare lyst til å grine og synes synd på meg selv, og hunden er der, og jeg blir straks i bedre humør. Har faktisk ikke hørt om den rasen, men vil inn å sjekke litt. Sikkert en fin hund;)

  7. Marianned sier:

    For en nydelig hund du har! Utrolig fine bilder🙂 Jeg er helt enig med deg i punktene dine🙂 Jeg kan nesten ikke tro at jeg ikke var noe særlig glad i hunder før, jeg syntes de luktet, var innpåslitne og krevende. Jeg bare priser meg lykkelig for at vi fikk Tara og at min oppfatning av hunder fullstendig snudde! Nå har jeg virkelig blitt et hundemenneske og Tara er et likeverdig meldem av familien vår som noen andre🙂

    • Veronica S sier:

      Tusen takk, ja hun er fin. Men det er virkelig din hund også. Jeg har vært vant til hund jeg, mormor og de hadde og da den døde når jeg var 16 og den var 16 var det stor sorg, så kom Lexie og kunne ikke blitt gladere i noe dyr enn henne. Ja, dem er likeverdige familiemedlemmer, helt enig!

  8. SV: Søteste Veronica, tusen takk for veldig hyggelig kommentar❤ Jeg blir helt rørt jeg❤

  9. Liinda sier:

    Kjenner meg godt igjen ja🙂 Jeg har hund – og den opptar selvsagt store deler av fritiden min. Tiden med hunder føles som den mest velbrukte tiden jeg har, og Mira betyr hele verden for meg🙂 Mira mi er bare litt over året enda, men vi har hatt henne siden hun var 8 uker, og det gikk ikke lenge før vi var dødsknyttet til den lille pelsballen. Nå er ikke leiligheten den samme når beistet er ute på tur med samboern uten meg! Det SKAL liksom bare være en vofs vandrende rundt her🙂

Please reply

