Funker igjen…

Beste reiseteamet ever

Da jeg har vært uten internett ganske så lenge på grunn av Telenor, så har jeg virkelig ligget på latsiden når det gjelder blogging. Men nå er jeg faktisk tilbake. Siden sist var jeg jo da i Oslo og så «The Producers» musikalen sammen med Anne-Birthe. (4 Juni altså).

The Producers off course

The Producers off course

Må virkelig si at det var en opplevelse å sitte på 2 rad på Oslo Nye Hovedscenen denne gangen. Med ingen forventninger enn at Hans Marius Hoff Mittet og Anette Amelia Larsen i roller, var meg og Anne-Birthe veldig klar da scenenteppet gikk opp. Hovedrollen som egentlig ble spilt av Hilde Louise Asbjørnsen var denne gangen spilt av Anette Amelia Larsen, noe vi selvsagt visste på forhånd. Selvsagt forsikrer vi oss om slike ting, Anette er jo en av mine forbilder på musikalscenen og Hans Marius likeså. Filmen er det da Uma Thurman som spiller en av hovedrollene som Ulla, men seriøst Uma kan legge seg for Anette var fantastisk!

Musikalen handler om Max Bialystock som er en Broadway produsent som har floppet sine siste musikaler. En dag får han besøk av revisor Leo Bloom som skal se over regnskapet hans. Han nevner i en setning for seg selv at det viser seg å være mer lønnsomt å floppe med et Broadway show enn å faktisk ha et suksessfullt Broadwayshow. Max og Leo setter seg ned og pønsker ut en plan om å finne et stykke som er så dårlig at det kommer til å bli tatt av plakaten etter 4 akt. Bialystock skaffer seg sponsorer som da er gamle damer som får seg en rundtur i høyet med ham og dem invisterer titusner. Ikke minst finner dem et stykke skrevet som en hyllest til Hitler, skrevet av en nazi som vier all sin tid til Hitler og duene sine. De ansetter den dårligste regissøren, homofile Roger og en haug med av hans hjelpere for å sikre seg at denne gangen skal det bli en Broadway flopp dem skal tjene 2 millioner på for å så reise til utlandet. Så ansetter de skuespillerinnen Ulla som er svensk, vakker og naiv med et ørlite skuespillertalent. De ansetter henne først som sekretær og alt mulig dame med visjonen «det er alltid plass i et Broadwaystykke til produsentenes kjæreste». Med Anders Hatlo som Max Bialystock og Jan Martin Johnsen som Leo Bloom ler man seg godt igjennom alt som skjer. Ikke minst med Geir Kvarme som den homofile regisørren Roger DeBris, Hans Marius Hoff Mittet som blandt annet Mr Marks, politimann, billettmann, Brian The Set Designer,
, gammel dame og diverse roller så var det også mange flotte skuespiller prestasjoner i dette stykket. Den som jeg faktisk ble mest imponert over var faktisk Anette, som gjorde en sinnsykt imponerende rolle som Ulla Inga Hanson Janson Svanson Kaisa-Lotta-Stina Svinsen Svansen Svenson. Jeg som ikke fikk sett Hilde Louise Asbjørnsen gjøre Ulla på scenen er nesten sikker på at Anette sin tolkning var hakket bedre, om ikke mer. Rett og slett fordi det virket så naturlig spilt fra Anette sin side. Hun synger nydelig og jeg mener at hun ikke overspilte et sekund. Nå som jeg driver litt med skuespill selv så har jeg tatt meg i å se etter disse tingene og jeg sier at det er flawless innsats av Anette og jeg er kjempeimponert og vet virkelig hvorfor jeg ser på henne som en stor inspirasjon.

JAAAA, riktig forestilling med riktig skuespillerinne i hovedrollen!

Hele denne musikalen bærer et stort preg av humor og god musikk, meg og Anne-Birthe hadde selvsagt dilla på en del sayings og «the hopclop dans» eller hva de kalte det. Virkelig en dans vi har tenkt å lære oss utenatt. Dem som ikke fikk med seg denne musikalen gikk glipp av noe stort.

Selvsagt møtte jeg mine to stjerner etterpå. Hans Marius, meg og Anette

Som alltid møtte vi selvsagt Anette og Hans Marius etter forestillingen. Anette visste at vi kom da, mens Hans Marius oppdaget oss på 2 rad litt uti forestillingen ikledd skinnbukse og trønderbart. Haha, han ble litt flau, men vi fikk noen blunk og noen smil innimellom. Anette stakkar så ikke på publikum en gang, men hun visste vi var der for hun hørte oss *smil*. Da vi traff dem etterpå, vi kom da tydeligvis på den store familiedagen for vi fikk hilse på blandt annet Hans Marius sin mor (som virker utrolig koselig). Som dere ser over så ble det bilde med Hans Marius og Anette, som er like blide og gode etter en iherdig innsats på scenen.

Ellers har det virkelig ikke skjedd så mye siden sist jeg blogget. Var forige helg på en super sommeravsluttning med mine herlige kollegaer og jeg har kjøpt meg gitar med en visjon at innen 2012 har jeg lært i allefall to sanger på gitar!.

Fant ut at  jeg fortsetter jeg spørsmålsrunden min som er HER. Spør i vei.

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Bloggen, Musikaler/Teater Generelt, Musikaler/Teater Jeg Har Sett og merket med , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

12 svar til Funker igjen…

  1. Katrine sier:

    Så utrolig moro at du fikk møtt dem etterpå! hehe🙂 jeg har ikke vært mye på slike forestiller, noe jeg burde endre! Virker jo moro🙂

    SV: Uff, ja😦 alltid grusomt å miste noen. Tusen takk for det🙂

  2. Velkommen tilbake i bloggverden😉 Fine bilder❤

    SV: Biosilk har jeg hørt mye bra om🙂 Hvor har du kjøpt den og er den dyr?

    • Veronica S sier:

      Det er varierende priser på den, den jeg har nå kostet 300 hos frisøren, er ikke den største flasken da..men tror dem ligger på mellom 250-600 kr..;) du får dem hos de fleste frisører, eller du kan søke biosilk på google eller finne den på sider som bli vakker osv;)

  3. Anne-Birthe sier:

    Fantastisk. SÅ gøy😀 Spole tilbake tiden til 4.juni?

  4. SV: Mailen din har kommet frem vet du🙂 jeg roper ut så fort portrettet ditt er publisert😀

  5. Almighty sier:

    Hørtes ut som en suksess kveld🙂

  6. May-Ingrid sier:

    sv; Krokeide🙂 det regnet ikke når jeg var der iallefall, uansett er byen fantastisk fin!

Please reply

