Ørkenblomsten…

Bildet er lånt av People.com

På søndag var jeg på kino sammen med to venninner/kollegaer av meg, Ragna (som jeg fortsatt jobber med) og Amanda (som jobbet i barnehagen en stund). Som vanlig ender vi opp på to filmer, den første vi så var Hangover 2 som jeg synes var hysterisk morsom. Min form for humor virkelig, lo oss egentlig igjennom hele filmen av alle håpløshetene. Ikke minst er Bradley Cooper rimelig kjekkas så verdt filmen i seg selv.

Bildet er lånt av Bergen kino

Den andre filmen vi så var Ørkenblomsten, og det er en av de beste filmene jeg har sett på lenge. Filmen er basert på en sann historie om jenten Waris Dirie som var en jente av nomade folkene i Somalia som rømte fra familien fordi hun skulle tvangsgiftes og ble supermodell i London og satte lyset mot omkjæring av unge jenter i Afrika (og andre steder i verden). En sterk film som egentlig ikke kan forklares men bør sees. Det er en del humor, masse alvor og en del groteske scener i filmen, men likevel sitter man igjen med en god filmopplevelse og litt mer oppdatert på et tema som er veldig viktig. Jeg anbefaler virkelig alle å se denne filmen.  Filmen har en aldersgrense på 15 år, kan godt skjønne det. Men temaet er viktig så er du yngre enn 15, få med deg en voksen og se filmen. Kanskje en mor og datter film.. Vil ikke anbefale dem under 12 å se filmen, men 12 sammen med en voksen vil jeg tro skal gå greit. Siden man ser ikke mer på kinolærrettet i den filmen enn hva man ser på  nyhetene på TV der dem advarer mot sterke bilder.

Har dere sett noen av disse filmene?

I går var jeg på Hairspray øving, veldig kjekt å synge litt med den lille gjengen som er på øvinger nå. Hairspray har ikke vært den musikalen jeg har vært mest glad i og liker ikke alle sangene, men hey, jeg lærer og merker jeg begynner å like den mer og mer. Uansett er det superkjekt å være med og selv om ikke dette er den musikalen jeg liker best så gir jeg 110% likevel. Er man en del av esemblet og har dette i hjertet og virkelig brenner for musikaler og det å være med i musikaler så går man inn med åpent sinn og innsats uansett. Elsker nye erfaringer innen musikk, dans og drama og blir aldri mett på erfaringene.

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Anbefaling, Hairspray, Hverdagsmas og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Ørkenblomsten…

  1. SV: Ja jeg skal gi lyd om jeg kommer til Bergen🙂

Please reply

