one, two, three, four…five, six, seven and eight..

Jepp, denne uken teller vi på engelsk, og det heter plutselig ikke høyre og venstre lengre. Her går det i left, right, right, left osv. Vi er som dere skjønner i full gang med Hairspray koreografi og det er en uke til premieren, eller under en uke til premieren. For fredag 14 Oktober står vi 40 stk rimelig klar for å servere dere beste Broadway musikalen 2010 på Forum Scene i Bergen. Aimee er fortsatt utrolig effektiv og vi har begynt å få skikkelig dreisen på alle dansene (dem som kan danse har dem inne allerede, jeg som sliter litt med med dansing har endelig begynt å få dreisen.. er jeg klar til fredag…tjaa..hope so *krysse fingre*) så blir et utrolig bra show.  Høstferien min går til Forum, er mye å gjøre denne kommende uken.

Uken som var har vært travel egentlig.

Søndag: Da var det danseøving med Forum gjengen, før meg og Hanna dro på «Phantom Of The Opera» på Magnus Barfor kinoen. WOW for en fantastisk forestilling, direkteoverført fra London. Var selvsagt problemer med signalet fra London i begynnelsen, men 20:00 da forestillingen begynte var alt i orden. Virkelig vakker forestilling og meg og Hanna var trollbindt fra første tone.

Fiiine Hanna på bybanestoppet og klar for Phantom

her har vi også meg som venter på bybanen..

Jadda, ett fjortisbilde MÅTTE vi ha.

Igjen, forestillingen var helt ubeskrivelig. Elsker «Phantom Of The Opera».

Mandag: Teaterskolen. I full gang med «Reisen Til Julestjernen» og julesanger. Veldig morsomt!

Tirsdag: Da var det foreldremøte i barnehagen. Ble egentlig en rett hjem, rett ut igjen dag.

Onsdag: Da var det klart for det første gitarkurs, det var kjempekjekt. Vi lærte to grep, A7 og D. Er faktisk mange sanger man kan spille på de grepene. Er jo et gitarkurs rettet mot barnehage. Men tenker at når man lærer litt, så har man litt å jobbe med selv også. Kurset går over 8 ganger, så litt må man lære på 16 timer tenker jeg.

Torsdag: Dansing i Forum med Aimee. En lang danseettermiddag, men kjempekjekt. Er virkelig en herlig gjeng i Forum!

Fredag: Dansedag i Forum igjen. Litt venting i mellomtiden fyllt med masse latter og herlige folk. Alle er så utrolig flinke.

Lørdag: Ingen overraskelse at denne dagen, etter en herlig tur med hund og mamma ble tilbragt i Forum. Var hjemme 23:30 i går kveld ca, og forsvant ut av døren 13:15. Litt kjipt å ikke få med seg «Skal Vi Danse», men det veiier opp litt opp med herlige folk i Forum og masse kjekk dans å engasjerte mennesker.

Som sagt, premieren er på fredag. Jeg spiller rektor og skal mest sannsynlig steppe inn i en annen rolle lørdag og søndag… så her er det bare å komme å se om du bor i Bergen. Håper virkelig jeg ser nettopp deg i salen! Og om du er en av dem som leser bloggen min, kom å hils på meg etter forestillingen da. Alltid kjekt.

Billetter til HAIRSPRAY  finner du HER! Det blir litt av et show, jeg er selvsagt innhabil som er med i det selv. Men jeg kan med hånden på hjertet si at alle dem ca 40 stk som er med i esemblet er utrolig flinke! Vi har jobbet hardt siden November (i mellom tiden hadde vi Grease) og vi gleder oss til å vise publikum denne musikalen.

I dag er jeg klar for en ny økt med gjengen. Vi skal i allefall gå igjennom alle dansene i dag, så blir spennende. Vi gjorde det i går og, men er kjempekjekt å se hver dag hvordan fremgang vi har.

Så, for ca en uke siden fikk jeg vite at jeg virkelig har noe å se frem til i Desember, vil ikke utdype det så mye her og nå, men kan si at jeg gleder meg ekstremt mye. Lover å skrive mer om det når det er helt i boks.

Hvordan har deres helg vært? Noen av dere som har høstferie kommende uke?

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Hairspray, Hverdagsmas, Musikaler/Teater Generelt, Teaterskolen og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

14 svar til one, two, three, four…five, six, seven and eight..

  1. Hanna sier:

    Du er herlig! og ja- phantom var fantastiiisk! takk for at du tok meg med honey!

  2. Anne-Birthe sier:

    Gleder meg til å høre om Hairspray-forestillingene, spent på hva du skal steppe inn som. Heier på deg!🙂

  3. Siv sier:

    reisen til julestjerna❤ Jeg fikk være heksa i fjordårets oppsetting! HURRA!😀

  4. Nina C. sier:

    Høres ut som du har hatt litt å henge fingrene i:) Har ikke høstferie ettersom jeg ikke er student lenger.men fri har jeg🙂

  5. Marte sier:

    Ser du har mye å gjøre om dagene ja. Lykke til med forestillingen da!

  6. Tonje sier:

    Helgen min var veldig veldig fin🙂 Fikk heldigvis utnyttet den ene dagen med sol i denne byen. NÅ derimot holder jeg meg inne. Men planen er en tur på fløyen på onsdag så værgudene bør bare være på min side.

    • Veronica S sier:

      Så bra;) Ja, det er herlig med disse sol-dagene i Bergen. Vi er ikke så bortkjemt på dem, så vi får nyte dem mens vi kan. Onsdag så det ut som værgudene var med deg;)

Please reply

