Mørkenetter…

Nå som kulden setter inn og det blir mørkt ute i 17:00 om kvelden er det spesielt viktig å ta sine forhåndsregler. Den viktigste er jo faktisk å bli sett i mørket, og hva er vel bedre å prente inn i alle med å skjerpe seg med refleksbruken? Det er ikke u-kult å bruke refleks, det som er u-kult er å bli påkjørt og skadet fordi du ikke brukte refleks. Jeg har egentlig blitt mer opptatt av refleksbruken da jeg begynte å ri igjen for en del år siden. Det å bli sett i trafikken er viktig. Jeg har refleksvest til hunden min også, maser på de i familien om å bli flinkere å ta på seg en refleks når de skal ut. Selv om de skal bare en liten tur.

Om du synes refleksvester er for pensjonister, så finnes det mange kule hengereflekser. Ikke minst disse båndene som går på skrå over brystet. Det er også slapwrap reflekser i mange varianter. Se for eksempel DENNE siden. De har mange kule reflekser. SeeME heter siden.

Er du flink til å bruke refleks?

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Anbefaling, Tema og merket med , . Bokmerk permalenken.

14 svar til Mørkenetter…

  1. SV: Takk søte Veronica❤

  2. karmaliving sier:

    Helt enig! Jeg kjører selv, og det er faktisk utrolig vanskelig å se folk i mørket uten refleks, spesielt hvis det er litt vått ute! Spar dere selv og bilfører for en ulykke.

  3. Nina C. sier:

    Kjempe viktig ting du skriver om:) Viktig å bruke fleks når mørketiden har kommet. Jeg er veldig dårlig på det,og skals skjerpe meg ettersom vinterkåpen min er ganske grå/svart.

  4. Bruker det av og til, men burde være flinkere🙂

  5. Tonje sier:

    Nei, jeg er veldig dårlig til det. Så tusen takk for oppfordringen og påminnelsen!🙂

  6. Siv sier:

    refleeeeks❤ Jeg føler meg mye tryggere når jeg ferdes med refleks!! Og her blir det forresten mørkt klokka 3…..

    • Veronica S sier:

      Oj, klokken 3, jaiks.. Ja, jeg og føler meg tryggere med refleks. Om det da skulle skje noe at jeg ble påkjørt eller noe, er det på min side at jeg har hatt refleks på liksom;)

  7. Marita sier:

    Kjempebra innlegg! Folk bør bli enda flinkere til å bruke det! Er jo så lite som skal til for å bli sett. Jeg prøver å alltid ha det på hvis jeg vet at jeg skal gå et sted der det er mørkt. Spesielt viktig om man trener ute med musikk på øret…

Please reply

