Mariusgenseren…

I dag (dette her later vi som er mandag dere…) har jeg hatt meg en tur til legen, disse hersens leddene mine verker som bare det i disse ekstremværtider. Begynner å bli ganske så lei verking, og det har vært mye av grunnen til at jeg ikke har blogget også. Så vet dere det. Skal til revmatologen i morgen, så får vi se hva hun sier.

Nok om det, for en tid tilbake, eller dvs i fjor strikket min kjære tante Mariusgenser til meg, som jeg ble uendelig glad i. Været ble jo selvsagt veldig varmt før jeg fikk gått skikkelig i den, men i dag fikk jeg det. Kan virkelig ikke beskrive hvor mye jeg elsker den genseren. Er ikke i de vanlige Marius fargene, fordi det har liksom alle, så min er da litt utradisjonell når det kommer til fargene. Men ønsker meg faktisk en i de tradisjonelle fargene også (hint hint til tante).

Er den ikke fin? Pulsvarmerene har jeg strikket selv.

Skulle egentlig vært på Teaterskolen og øving til Reisen til Julestjernen i dag, men jeg har hatt vondt i ledd og orket ikke. Blir ganske utslått til tider av å gå rundt å verke. Det nærmer seg premieren, den er på Lørdag 3 desember på Forum Scene i Bergen, så ønsker du deg julestemning og befinner deg i Bergen, foreslår jeg at du titter innom billettservice og bestiller billetter snarest. Her kommer spilleplanen:

Lørdag 03.12.2011: Kl 15:00

Søndag 04.12.2011: Kl 17:00 da spiller jeg

 

Torsdag 08.12.2011: Kl 18:00

Fredag 09.12.2011: Kl 18:00 da spiller jeg

Lørdag 10.12.2011: Kl 15:00 da spiller jeg

Søndag 11.12.2011: Kl 17:00

 

Torsdag 15.12.2011: Kl 18:00

Fredag 16.12.2011: Kl 18:00 da spiller jeg

Lørdag 17.12.2011: Kl 15:00

Søndag 18.12.2011: Kl 17:00 da spiller jeg

*Med forbehold på at mine spilledatoer blir endret, men da skriver jeg det selvsagt her, om dere vil komme å se meg spille sigøyner og nisse.

Uansett håper jeg at alle som befinner seg i Bergen kommer til Forum for å få litt julestemning. Forestillingen blir kjempebra i allefall, det vet jeg. Ikke fordi jeg spiller selv, men fordi det er så utrolig mange flinke barn, ungdommer og voksne med. Og vi gleder oss til å spille.

Ellers så kan jeg ikke beskrive hvor mye jeg ELSKER julealbumet til Maria Haukaas Mittet og Oslo Gospel Choir. Det er rett og slett magisk og julestemningen har krøpet godt under hunden og der kommer den til å bli til påske! Det blir liksom ikke bedre av at Marias mektige stemme synger julesanger, med kor i ryggen. Faktisk, da jeg satt på legekontoret i dag hørte jeg Marias stemme på radioen, selvsagt klarte legen å rope meg opp akuratt da, men jammen var hun på radioen da jeg kom ut av legekontoret også. Tunet inn radiokanalen på mobilen og var rimelig fornøyd med å høre Maria, Chris Media OG Hans Marius på en og samme kanal, samtidig omtrent! Made my day!
Gleder meg så sinnsykt mye til konsert 11 desember i Grieghallen. Blir beste avsluttningen på 2012!

Åh, før jeg glemmer det: Fredag var jeg på julebord med verdens herligste kollegaer. Vi spiste på en restaurant på Danmarksplass i Bergen, «Prego» og det var kjempegod mat. Jeg valgte selvsagt pinnekjøtt, selv om det ikke smaker så godt som på julaften. Vi hadde quiz og vi underholdt andre spisende gjester med sang! Vi er jo tross alt barnehage ansatte og «Gøy på landet» er og blir en slager! Har verdens fineste kollegaer.

Hva har dere gjort i helgen?
Skal dere på Maria Haukaas Mittet og Oslo Gospel Choir konsert? Hvor? 

Dette innlegget ble publisert i Hverdagsmas, Leddgikt, Musikk, Reisen Til Julestjernen 2011, Teaterskolen og merket med , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

12 svar til Mariusgenseren…

  1. Nina C. sier:

    Huff,det høres ikke noe godt ut med verking i leddene. Håper du får noe kortisonsprøyter eller tabletter for de. Marius gensere er kjempe fine og skulle likt å ha en selv. Kanskje jeg skal be svigerinnen min å strikke en til meg. Hun er ekspert på å strikke!:)

    Skal se å få hørt lit på albumet til Maria, føler jeg trenger litt julemusikk på ipoden min også:)
    Koselig med julebord!:) Det er jo tiden for det nå!

    SV;Så bra:) Thumbs up!

    • Veronica S sier:

      Det er plagsomt ja, men får ikke så mye kortison lengre..siden jeg fikk så utrolig mye da jeg var yngre. Tabletter står jeg på hele tiden.
      Ja, be henne strikke en.. de er så gode å varme å gå med! Og det er noe spesielt med strikkegensere.

      Marias album MÅ høres! Julestemning GARANTERT!

  2. A n n e tt sier:

    Åh, den genseren var kjempe fin!! Hadde ikke hatt noe i mot å eid en sånn en for å si det sånn😛

    SV: Hehe, vet ikke helt om jeg skal svare ja eller dessverre til det😛 men det er broren min som er selve «teenage bossen», men er med en del jeg og.. Hva synes du om programmet?

  3. Siv sier:

    Hurraaaaaaaaaaaaaa for strikkagenser! Også med litt andre farger er ENDA kulere! Jeg ELSKER denne tida på året; MED snø og kaldt nok til å FAKTISK bruke de varme klærne😀 HURRAAA😀

    • Veronica S sier:

      ÅÅH, tusen takk!! Ja, likte at den har litt andre farger enn de andre har. Tja, liker ikke kulden, men bedre med snø en regn! Og ja, Hurra for å bruke strikkegensere.

  4. Anne-Birthe sier:

    Mariusgenseren din er kjempefin, og fargene er veldig deg, hadde jeg sett den i butikk hadde jeg tenkt på deg med en gang. Og søte pulsvarmere.Skulle gjerne hengt med deg i hele desember så jeg kunne fått med meg både reisen til julestjernen og julekonsert med Maria og Oslo Gospel Choir. Men jeg vet jeg får godt referat av deg når jeg kommer hjem, så da er det ikke fullt så ille🙂

    • Veronica S sier:

      Tusen takk vennen! Ja, fargen er virkelig meg, hehe.
      Skulle veldig gjerne hatt deg med på ALT i Desember! Hvor er privatflyet når vi trenger det? Jepp, referat skal du få, ingen tvil! Så lenge du vil ha det da;)

  5. SV: Ja denne serien bør du se..🙂 Så utrolig bra!

  6. Så fin Mariusgenser❤ Helt nydelig❤

Please reply

