3 Desember…

18 dager til Anne-Birthe kommer hjem fra Irland. Bare en nedtelling jeg skal opprettholde.

I dag har det vært premiere på «Reisen Til Julestjernen» på Forum Scene. Trude Dreveland, ordføreren i Bergen satt i salen, snakket litt med henne før hun kom inn i salen og det var en koselig dame. Premieren gikk for så vidt greit, mange flinke unger og voksne på scenen. Ikke minst, for premieren hadde vi to ponnier med på scenen. Levende ponnier, Skippy og Pytti som vi var så heldige å låne av en som heter Marianne. Så stor takk til Marianne for lån av ponnier og til Kristine, Marte og Arne for hjelp av transport av ponnier og hjelp med å holde dem i ro bak scenen.
Jeg er jo en hestejente, men det var søren ikke lett å holde to ponnier i ro på scenen, selv om vi gjerne ville at begge ponniene skulle stå med fjeset mot publikum, stod de kun med det en liten stund, før dem like så greit snudde rompa til publikum, men det var et supert innslag.

Meg og Anne med ponniene, Jeg står da uten nisselue (måtte ofre den til en annen). Jeg holder Pytti og Anne holder den sorte som er datteren til Pytti, nemlig Skippy. Dette er nisseverksted scenen, og bildet er tatt av Kristine som stod bak scenen og tok bilde med mobil!

Alt i alt gikk faktisk premieren bra. Jeg er kjempestolt av esemblet jeg er en del av. I morgen er det min premiere som Sigøyner, gruer meg litt merker jeg! Men skal nok gå bra. Så om dere vil komme i julestemning så ta turen til Forum Scene i Bergen for å se. Billetter bestiller du på billettservice.no.

Nå er det forresten 8 dager igjen til julekonsert med Maria Haukaas Mittet og Oslo Gospel Choir. Kan virkelig ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg. «Lys Imot Mørketida» er det som surrer og går i ørene mine for tiden. Kan virkelig ikke helt sette fingeren på hvilken sang jeg liker best enda, alle gir meg julestemning, og en sang jeg ikke har vært så glad i før, får jeg frysninger på ryggen av nå (positivt altså) på grunn av at Maria sin stemme i sangen er helt enestående. Har du enda ikke kjøpt albumet, så anbefaler jeg det på det sterkeste. Hadde nok sikkert kjøpt det om ikke Maria hadde sunget på det også, for så bra er albumet.

Så, er det noen som er i julestemning for tiden eller?

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Hest, Hverdagsmas, Reisen Til Julestjernen 2011 og merket med , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til 3 Desember…

  1. Marianne sier:

    SV; Så kult🙂 Ja, der har hun ikke hetten på da, men hun ble kjempe søt i det😀

  2. Tonje sier:

    Jeg har faktisk litt julestemning🙂 Heldigvis!

Please reply

