Hysteria…

I går var jeg på kino med verdens beste Anne-Birthe. Når jeg har bestevenninnen min i Bergen en liten stund før hun flyr til kjærsten i Italia..så må man ha venninne-tid først. Vi skulle egentlig se Twilight, men siden det var dårlig utvalg med billetter ble vi seende en annen film i stedenfor. Hysteria het den, med blandt annet Maggie Gyllenhaal i en av rollene. Jeg likte filmen, er jo glad i filmer som har sånn gammeldags preg over seg.

Handlingen foregår i London i 1880 årene, legen Mortimer Grenville har fått avskjed fra en del sykehus, på jakt etter jobb får han endelig ansettelse hos Dr. Robert Dalrymple som behandler kvinner med diagnosen «Hysteria». Altså kvinner som lider av stress, depresjon og ellers andre emosjonelle plager. Behandlingen innebærer en forsiktig stimulering av kvinners visse kroppsdel og dette fører til håndkramper hos den unge nye assistenten. Ikke nok med det, Mortimer blir «fanget» i et trekantdrama mellom Dr. Dalrumples døtre, Charlotte og Emily, to forskjellige damer, en underdanig og en frittalende.

Alt i alt er hele min konklusjon  av denne filmen dette: på grunn av menns uvitenhet om kvinnekroppen og kvinners nytelse, så ble vibratoren oppfunnet. Filmen anbefales i allefall, den var ganske så morsom. Så i disse juledagene anbefaler jeg en tur på kino for å se denne filmen blandt annet.

Noen av dere som allerede har sett filmen?

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Anbefaling, Hverdagsmas og merket med , , . Bokmerk permalenken.

15 svar til Hysteria…

  1. extrasweetmint - veien til en sunnere kropp sier:

    haha, den virka morsom! Den skal jeg se, en gang.. :p

  2. Den har jeg ikke hørt om en gang jeg, men takk for tips😀

  3. SV: Jeg også. Bluser går til alt😀

  4. Nina C. sier:

    Har ikke sett den filmen.Men har sett en trailer. Virket som en morsom film!

  5. Bamboneyeho.blogg.no sier:

    har ikke sett den enda, men har lyst:)

  6. Nina C. sier:

    SV;Har hatt en fin jul ja:) Dagmar har heldigvis roet seg ned nå. =) Håper du har hatt en kjempe fin juleaften!

  7. Jorunn sier:

    Morsomt…
    Går sjeldent på kino her hjemme i Norge, det er så dyrt. Men kanskje jeg skal trekke med min bedre halvdel for å få oss en liten latter😉

Please reply

