Some think it’s noise, I think it’s pretty….

En av musikalene jeg så i 2011 var La Cage aux Folles på Den Nationale Scene i Bergen. Jeg hadde hørt litt om musikalen før jeg var å så den, og gikk egentlig for å se den fordi alle sa den var bra. Det de utelatte var at musikalen var ikke bare bra, den var morsom, fantastisk og hadde mange fengende sanger. Ikke minst var skuespillerne helt utrolige, da skal Vidar Magnussen nevnes, som klarer å la en hver «alvorlig» situasjon utrolig morsom, Bjørn Willberg Andersen som jeg er overrasket over hver gang jeg ser, for en mann og for et talent han har. Dorina Marie Eldøy-Iversen er en skuespillerinne jeg først la merke til i HAIR i Oslo, siden det har jeg sett henne brilliere i Rett i Lommen og Company. Hun var ikke dårligere i La Cage aux Folles, og jammen kan damen synge! Mange andre som kan nevnes her, for alle var flinke, men Bjarte Hjelmeland MÅ nevnes til slutt. For tror virkelig ikke jeg kan se La Cage aux Folles med noen andre enn ham som ZaZa/Albin. Måten han tolket denne rollen på var jo fenomenal! Bjarte er og blir en fantastisk skuespiller.

I og med at jeg her på bloggen har «Favoritt Musikal Sanger» som et av temaene, skal jeg bli flinkere til poste sanger fra forskjellige musikaler jeg liker. Tenkte å starte med en sang fra La Cage aux Folles, jeg liker virkelig denne sangen. Melodien og teksten er jo egentlig noe mening i også.

I am what I am
I am my own special creation.
So come take a look,
Give me the hook or the ovation.
It’s my world that I want to take a little pride in,
My world, and it’s not a place I have to hide in.
Life’s not worth a damn,
‘Til you can say, «Hey world, I am what I am.»
I am what I am,
I don’t want praise, I don’t want pity.
I bang my own drum,
Some think it’s noise, I think it’s pretty.
And so what, if I love each feather and each spangle,
Why not try to see things from a diff’rent angle?
Your life is a sham ’til you can shout out loud
I am what I am!
I am what I am
And what I am needs no excuses.
I deal my own deck
Sometimes the ace, sometimes the deuces.
There’s one life, and there’s no return and no deposit;
One life, so it’s time to open up your closet.
Life’s not worth a damn ’til you can say,
«Hey world, I am what I am!»

Her er sangen fremført av John Barrowman:


Har dere sett La Cage aux Folles?
Liker dere musikaler og hvilken? 

Forrresten, helt på tampen vil jeg anbefale denne bloggen: Nettus.

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Favoritt Musikal Sanger og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

18 svar til Some think it’s noise, I think it’s pretty….

  1. Jeanette sier:

    Jeg har ikke sett den, men har veldig lyst! Så noen klipp på dns sin hjemmeside for lenge siden, men har ikke fått tid😦

  2. Hilde sier:

    //Jepp, det er nok fuskepels!😉

  3. Charlotte sier:

    hehe, måtte le når jeg leste kommentaren din. Lappen skulle rett og slett ikke kostet meg noe! 500 kroner kanskje. hehe🙂

  4. Nina sier:

    Har ikke vært på noen musikaler (ennå),men den du nevner ovenfor høres som en man må få med seg:)

  5. camilla sier:

    har ikke sett den, men er kjempeglad i musikaler🙂 gleder meg til å reise til London i februar og se flere!

  6. Siv sier:

    Det hadde vært kjipt om du ikke likte den; det er det beste, når det er flott😀

  7. Nina C. sier:

    SV;Takk Veronica:) Kjempe koselig å høre !

  8. Marit sier:

    Har ikke sett den, hørtes fin ut da🙂

  9. SV: Moro med nytt kamera😉 Takk søta❤

Please reply

