Prosjekt Musikal/Teater Stjerner…

Jeg skulle i gang med et prosjekt på bloggen i fjor, men det ble ikke noe av, da jeg faktisk ikke fikk svar på spørsmålene jeg sendte av gårde og ble litt skuffet da personen sa at svar kom til å komme. Men nå etter ca et år har jeg gitt opp. Selvsagt forstår jeg travel tider i teateret, så jeg bærer ikke noe nag til personen. Bare litt skuffet.

Likevel har jeg bestemt meg for å ikke gi opp prosjektet. Nytt år og ny giv. Og i og med at denne bloggen skal handle mest mulig om musikaler/teater, siden jeg elsker musikaler/teater. Prosjektet lyder som følger:

Vi elsker musikk og vi elsker film. Ikke minst har vi mange trykket musikalfilmer til våre hjerter, med en del middelmodige fremføringer av store Hollywood stjerner (da mener jeg sangmessig). Store scene oppsettinger som Hairspray, Mamma Mia, Grease og Chicago er også filmer med store navn som Cathrine Zeta-Jones, Renee Zelleweger, John Travolta, Amanda Bynes, Meryl Streep, Amanda Seyfried osv.
MEN når man først ser disse musikalene på scenen er dem 100 ganger bedre enn filmen når det gjelder skuespiller presentasjoner og sangstemmer. De som står på scenen 5-7 dager i uken, gjerne doble forestillinger opp til 100-200 forestillinger fordelt på noen måneder og noen spiller i samme musikal i årevis. Det er gjerne disse menneskene som ikke får så mye credit for den jobben de gjør.
De står trods alt på scenen og underholder mange titusener mennesker i året men ikke alle får den oppmerksomheten de fortjener.

I Norge har vi en del av disse menneskene, dyktige skuespillere og musikalstjerner som lever i “Teatermørket” og skinner på scenen flere ganger i uken i åresvis. Det er ikke alle man har hørt om i media, men som jeg mener fortjener å skinne litt å få litt oppmerksomhet, for dette er mennesker med skuespiller utdannelse, de synger, de danser de skaper mange karakterer som vi blir presentert for som publikum når vi befinner oss i teateret. Teater er dessuten veldig undervurdert, mange har gjerne aldri vært i et teater før men dem har sett masse film, da har de gått glipp av noe.

Jeg har bestemt meg for å la mange av disse musikal/teater stjernene skinne litt ved å presentere dem som vil stille opp her på bloggen min ved å intervjue dem. Kanskje det til og med inspirerer noen av dere til å gå mer på teater i stedenfor å alltid velge kino.

Så, kryss fingrene for at denne gangen får jeg en skikkelig start på blogg-prosjektet.

Liker du musikaler? Hva er den beste du har sett?

Dette innlegget ble publisert i Prosjekt Musikal/Teater Stjerner. Bokmerk permalenken.

25 svar til Prosjekt Musikal/Teater Stjerner…

  1. Jeg elsker musikaler! Favoritten er Mamma Mia i London🙂

  2. Nina C. sier:

    Høres ut som et supert prosjekt:) Har selv ikke vært så mye i teater eller på musikal,men skal prøve å endre det i løpet av 2012.:)

  3. Regine sier:

    Så gøy, fint prosjekt!! Teater er kjempegøy🙂

  4. Så på musikaler når jeg var liten men ser ikke på de nå lengre,syntes ikke det er liek gøy🙂
    Jeg kommenterer alltid tilbake,kommenterer du min blogg kommenterer jeg din. Forsetter vi slik har du fått deg en ny leser . wwww,kleh.blogg.no

  5. Aase sier:

    Morsomt prosjekt. Håper du får det til.

    Mine absolutte favoritter er nok Les Miserables og Next to Normal.

  6. Anita sier:

    SV, Tusen takk🙂

  7. SV: Du fulgte ikke meg, men jeg følger nå deg😉 hehehehe… Det er en side man kan drømme seg bort på ja😀

  8. Lene sier:

    spennende, and finger crossed:) jeg har bare vært på en musikal, og jeg husker ikke hva den heter engang…

  9. Nina C. sier:

    SV;Takk Veronica:) *klem*

  10. Elsker musikaler, favoritten er Phantom of the Opera🙂

  11. Siv sier:

    DETTE liker jeg!!!!! Jeg håper virkelig du får det i boks; at noen av dem synes det er greit å bli intervjuet!!

    • Veronica S sier:

      Håper virkelig jeg også.. den personen jeg sendte intervju til først virket kjempegiret..så hørte jeg ikke noe..litt trist, men prøver igjen med andre;) For dem som står på scenen fortjener å skinne litt!

  12. Tonje sier:

    Jeg krysser alt som krysses kan. Liker det godt jeg! Favoritt? Tjaa.. En av de jeg har sett i London tenker jeg.

Please reply

