Fana-Jakke…

I dag fikk jeg overta en sinnsykt fin strikkejakke i Fana-mønster, som jeg har ønsket meg kjempelenge. Er jo litt spesielt når det er «arvegods» også egentlig. Jeg er jo fra FANA, så da er det kjekt å ha på seg sitt eget strikkemønster.

Fana-mønsteret er et av Norges mest populære strikkemønstre. Det har sin opprinnelse fra Fana utenfor Bergen og er kjent fra 1850-årene.

Litt dårlig bilde, jeg vet. Men den er da i grått og hvitt.

Noen av dere som er glad i strikkejakker/gensere?

Har dere Fana-jakken/genseren?

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Hverdagsmas og merket med , . Bokmerk permalenken.

37 svar til Fana-Jakke…

  1. Ååå! Den var fin! Jeg har så lyst på sånn jeg og!🙂

  2. Amelia sier:

    I love the feeling of wool on my skin❤

  3. Elisabeth sier:

    Fin!🙂 Er utrolig glad i strikkejakker /gensere!

  4. Aina sier:

    Kjempefin! Elsker ullgensere, kjøpte meg superundertøy senest i dag faktisk! Er avhengig av å ha noe varmt på kroppen :*

    SV: Ja, hytta er DRITFIN. Du aner ikke!🙂

  5. mali sier:

    veldig fin, men er ikke spesiellt fan av de🙂

  6. Amalie sier:

    Den var jo kjempefin jo!🙂
    Ja, jeg liker å strikke til tider, men jeg er ikke flink til det.. men øvelse gjør mester, er vel det de sier🙂

  7. TraN sier:

    Synes de er så fin! Har ikke en selv, nei🙂

    xx TraN

  8. cathrine sier:

    så fin! Har lyst på marius-genser jeg🙂

  9. Hilde sier:

    Jeg har ikke Fanajakken, men ønsker meg mariusgenser😉

  10. Beth-Alice sier:

    Nei, men vil ha sånn🙂

  11. Den var kjempe fin❤

    SV: Ja kanskje jeg skal begynne med det også😉 Er det noen oppskrift du ønsker veldig eller?😉

  12. Nina C. sier:

    Kjempe flott strikket jakke:) Likte mønsteret!
    SV;Skriv det ned:) Kjempe flott og fin film,men på samme tid trist og sterk.
    //Koselig å høre! Kommer med flere bloggtips etterhvert som jeg kommer over blogger å anbefale:)

  13. Marit sier:

    Strikket er velsig fint! Selv har jeg planer om å lære meg å strikke😉

  14. lindasolhaug sier:

    Åh, den så god ut!🙂

  15. Jeanette sier:

    Vil ha!!

  16. AnneBirthe sier:

    Heldig! Ekstra kjekt når klærne har en «historie»🙂 Har en mistanke om at jeg snart får en genser i det mønsteret, men mamma har så mange prosjekter på gang at det tar litt tid.

    • Veronica S sier:

      Ja, ikke sant! Synes jeg og. Din mor er sinnsykt flink da, så du har den nok sikkert snart tenker jeg;) men du kan jo strikke en selv du..for de vottene du strikker er superfine, så da hiver du deg vel på en genser snart og..;)

  17. Regine sier:

    Så gøy, fin den var!!🙂

  18. Merethe sier:

    Synes den var stilig og fin på en gang!🙂

Please reply

