You think you got the last laugh…

For dem som misforstod innlegget mitt under her (sånn ca 40 stk som skrev meg mail), så sier jeg ikke at alle tynne jenter har spiseforstyrrelser eller at alle tykke jenter er tykk pga medisiner osv. Jeg sier bare det at man må slutte å tenke hele tiden hva som skal være ideale på et menneske. Vi er mange forskjellige mennesker i verden. Har ingenting i mot slanke jenter, har ingenting i mot slanke mennesker i det hele tatt, ikke noe i mot tykke mennesker heller. Jeg er bare drittlei av at folk hele tiden fokuserer på kropp, slik at små barn enten sulter seg ihjel eller aldri føler ser bra nok..og dette vokser dem opp med og det er ikke sunt. Folk må se litt mer enn bare utseende sitt når de kikker i speilet! «DONT JUDGE THE BOOK BY ITS COVER!» Men at man skal se sunn ut, ikke syk..verken sykelig tynn eller sykelig overvekt. Det er et sted midt i mellom… og uansett hvor vi er på skalaen må vi få slippe kommentarer som «du er for tynn, spis mer» eller «du er feit, burde du spise»… SKJØNNER??

Speaking of, her er enda en dame jeg synes er utrolig flink (for jeg liker Kelly Clarkson selv om jeg ikke liker coveren hennes på Trine Rein sin sang), og denne sangen har jeg for tiden på hjernen. Damen er jo verken for tynn eller for tykk. Former.

Og helt til slutt, nei jeg er ikke lesbisk (som ca 26 av dem mailene lurte på), jeg er 100% hetero, men er jente og skal liksom passe inn i jenteverden, og den er utrolig kroppsfiksert, dessverre. Men har ingen fordommer mot homofile, lesbiske, bifile osv. Så da har jeg svart på deg også;)

Hva synes dere om sangen?

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Musikk, Tema og merket med . Bokmerk permalenken.

34 svar til You think you got the last laugh…

  1. monica sier:

    Jeg er veldig enig med deg. Men skjønner også at noen kan se tingene på en annen måte. DEt kan være vanskelig for en som ikke klarer å legge på seg å høre at de ser syke ut, eller at en som er på den tykkere side men lever sunnere enn en tynn en blir kalt for feit. Dette er et vanskelig tema og jeg tror man alltid skal tenke seg om to, eller tre, ganger før man sier noe om vekten til noen andre.

    • Veronica S sier:

      Veldig enig, vekt er en privatsak og hvordan man ser ut kan man ikke alltid hjelpe for.. det er det på innsiden som teller..og det er det som burde være fokuset..fra media og i hverdagen.

  2. Siv sier:

    Seriøst? Noen folk er syke som skal vri og vrenge på alt man sier…

  3. Smilla sier:

    Noen vil alltid ta seg nær av hva andre mener om den kroppsformen de har – om det er tynn eller tykk… Sånn er det nok bare…
    Mer morsomt synes jeg det var at du blir tatt for å være lesbisk bare fordi du mener kvinner godt kan ha former! :o) hehe

    • Veronica S sier:

      Ja, noen er bare hårsår og sånn er det bare. Haha, jeg også synes det er morsomt at jeg har blitt tatt for å være lesbisk.. men noen leser det dem vil lese. Jeg pleier jo å si at jeg er så hetero at om jeg hadde våknet som mann så hadde jeg vært homo..
      Thumps up for former..

  4. Nina C. sier:

    Merkelig hvordan folk misforstår. Skjønte poenget i innlegget ditt med kroppfokus. Men det er noen som ikke gidder å lese hele teksten og plukker opp ting her og der,og lager sine egne versjoner.

  5. A little bit of all that's sweet sier:

    Det er rart mange skal kommentere at man er for tynn når man sjelden sier til en stor person at de er for feite, begge deler er like ille, ikke mange som skjønner det dessverre. Også blir jeg så irritert på folk som ikke kan se omfanget av et inlegg uten at de må få det inn med teskje. Skal man skrive om en ting så må man passe på å presiere det ene og det andre ved siden av det egentlige temaet for at noen ikke skal misforstå. Men noen misforstår tydeligvis med vilje😛 At du skriver at det er for mye fokus på kropp betyr ikke at du ikke liker tynne jenter og at du liker kroppen til ei jente betyr jo ikke at du er lesbisk, haha. Vi jenter må bli flinkere til å slryte av kroppen ti hverandre istedet for å rakke ned på hverandre, for alle er forskjellig og alle kropper er vakre. Fint innlegg🙂

    • Veronica S sier:

      Tusen takk for denne kommentaren..
      Jeg tror virkelig jeg presiserte at jeg mente at slanke jenter også er fint, men dem som ser frisk ut..😉 hehe. Men noen skal jo alltid vri på noe, men jeg bare ler jeg..for viser jo bare at dem ikke har lest ferdig eller kanskje to ganger før man sender over en sint mail.

  6. Man må nesten bare forvente at slike misforståelse kommer når man skriver om et slikt tema. Alle har forskjellige syn, meninger og virkelighetsoppfatninger. Jeg skjønte iallefall hva du ville frem til i innlegget fra i går. Det er ikke et tema som er lett å skrive om uten å bli misforstått vil jeg tro ! Syntes det var bra at du skrev om det iallefall.

    Uhmm, hvordan i alle dager kom spørsmålet om du var lesbisk ut ifra det innlegget ? Jaja, da har du fått avklart det også🙂

    Sangen er fin🙂

    Sv: Tusen takk😀

    • Veronica S sier:

      Tusen takk Marita..
      Jeg sjønner heller ikke hvordan i all verden tolket meg frem til lesbisk. Men noen klarer virkelig å få andre ting frem fra et innlegg.. haha. Hvordan, i don’t know, men fant ut det var like greit å avklare at jeg ikke er det.

  7. mali sier:

    enig med deg, fin sang🙂

  8. Marianned sier:

    Jeg forstod med en gang hva du mente, og er enig i at man bør slutte å kritisere andre uansett om de er store eller små.

    Jeg liker både sangen og kelly veldig godt🙂

  9. Lene sier:

    jeg liker sangen:) var det virkelig så mange som misforstod forrige innlegg? da leser de jammen ikke godt nok før de svarer.. Jeg tok poenget med gang. Det er altfor mye kroppsfiksering. Ser på enkelte fjortis blogger at jenter blir mobbet for at de er tykke, også er det så langt fra tykke som de kan få blitt, syltynne, nei. Men hvertfall ikke tykk. tragisk at det skal være slik.

    //jeg ble veldig fornøyd med spottene, masse lys i stua nå:) Og home and away har jeg fulgt med på i mange mange år, og det er fortsatt like gøy.

  10. Amalie sier:

    Jeg er enig med det du skriver, forstod godt hva du mente i det forrige innlegget også. En kan være tynn uten å være syk, og en kan ha mer former enn andre, uten å være overvektig. Men en ting som irriterer meg av og til, eller som gjør at jeg blir veldig usikker er når jeg er med venner, også plutselig sier hun ene ved siden av meg «Off, jeg må begynne å slanke meg!» Også er hun liksom mye tynnere enn meg, det gnager ofte inni meg, når folk gjør slikt. Får vondt av det. Men prøver så godt jeg kan på å ikke tenke på det.

    Digger den sangen<3

    • Veronica S sier:

      DEN skjønner jeg Amalie, tro meg at jeg har hørt slikt mange ganger. Spesielt på teateret der de tynne tynne jentene står «åh, eg ser så sjokk ut i den her kostymen» på kav Bergensk. Og da står man der, litt tykkere enn de andre også får du «neei du er ikke tykk i det hele tatt» hmm..ja, hva tror man på liksom?
      Men tror vi skal la være å tenke på det… det er dem som ikke har det godt med seg selv.

      Ja, digger sangen jeg og.

  11. Nina C. sier:

    SV;hehe,så bra:) Jeg hadde nok ikke turt å sitte med på kanten,men kanskje bare være på selve toppen:)

  12. Hun har en fin stemme🙂 pen jente!

  13. Tonje sier:

    Du har helt rett i at man må slutte å kritisere hverandre (og seg selv, for den saks skyld). Vi er alle forskjellige, og så lenge man er frisk og sunn burde det ikke ha noe å si om man er litt tykkere over rumpa eller har en usedvanlig smal midje. Det hadde jo vært gørrkjedelig om alle så helt like ut.🙂

    SV: Ja, jeg kan se for meg at det er kjempegøy å jakte på kjendiser. Her jeg bor vokser de ikke akkurat på trær, men jeg hadde nok løpt rundt med kameraet rundt halsen dersom hjembyen min plutselig hadde blitt invadert av dem! Hoho!😄

    • Veronica S sier:

      JA; virkelig kjedelig om alle hadde sett lik ut! Virkelig.

      Hehehe, jepp ikke sant.. har egentlig alltid med meg kamera i vesken:P fordi man dumper oppi av og til borti noen i Bergen faktisk. hehe.

  14. SV: Takk søta.. Er nok ingen influensa, for har ikke feber, men heller en forkjølelse..:/ Bedre enn influensa i hvert fall😉

  15. Lite hi sier:

    «uansett hvor vi er på skalaen må vi få slippe kommentarer som “du er for tynn, spis mer” eller “du er feit, burde du spise”»

    Signerer denne🙂 Bra sagt!

  16. Marit sier:

    Veldig sterk sang, digger Kelly Clarkson!🙂 Og jeg skjønte veldig godt hva du ville fram til. Men når det er snakk om kropp og utseende så er det alltid mange som har mye å si! Både bra og dårlig🙂

  17. Jeanette sier:

    Hahah, folk altså! Jeg ler meg i hjel, man velger jo å misforstå om tror du mente noe annet enn det du skrev.

Please reply

