Det er valgene våre langt mer enn evnene, som forteller hvem vi virkelig er….

Noen av goingene fra Forum + koreograf Aimee Singer

I dag har jeg gått noen runder med meg selv og tatt et skikkelig vanskelig valg. I og med at leddene mine ikke er noe gode whatsoever denne vinteren og jeg er sliten av ingenting og går halvt i jobb…så har jeg valgt å ikke fortsette med teater i år. Jeg kan ikke fortsette med en hobby som tar så mye av tiden og energien min (selv om jeg elsker teater) når jeg ikke klarer å være heltid i jobb i perioder og er borte fra jobb i noen dager fordi jeg verker i leddene mine. Så i 2012 blir det ingen produksjoner i Forum på meg. Synes det er utrolig trist, men noen ganger må man nesten lytte til kroppen. Få den i orden igjen, få ledd osv til å samarbeide med hodet (nå vil hodet alt og kroppen orker ingenting) så kanskje jeg er på scenen igjen i 2013. Blir veldig rart, for Forum har i ett år nå vært en stor del av livet mitt, er som at jeg gikk til min «andre» familie når jeg var på øvinger og vi har hatt et unikt sammhold vi gjengen som har stått på scenen sammen. Kommer nok til å snike litt på øvinger osv for å heie på den fantastiske gjengen som er i Forum, og kommer til å sitte i salen når de spiller. Merker jeg savner dem allerede.

Forum har gitt meg utrolig masse, jeg har lært hvordan jeg skal bruke stemmen min bedre, føler jeg er blitt bedre på å synge og egentlig litt mer sikker på meg selv. Før jeg startet med High School Musical og teaterskolen i Forum hadde jeg en enorm sceneskrekk og det kom så vidt en lyd når jeg skulle synge. Nå er jeg litt mer sikker, selv om sceneskrekken er der litt enda. Men nå vet jeg at jeg kan!

Anne "Frenchie 1", Tine "Marty 1" meg "Jan 3" og Henriette "Frenchie 2"

Ellers ble det siste innlegget mitt her på bloggen slettet…aner virkelig ikke hvordan, men tror jeg kom borti noe på mobilen.
Lexie har faktisk vært linselus i helgen faktisk, hun klarte å bli den hunden som reklamerer for nybegynner agility trening på Fjellanger Hundeskole sin hjemmeside.

Lexie på vei ut den gule tunnellen for å få seg en godbit! Er ikke jeg som sitter foran, det er ene instruktøren.

Noen av dere som har måttet velge bort noe som dere brenner for? 

sitatet i overskriften er funnet: HER og er av J.K Rowling

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Hobby, Hund, Hverdagsmas, Leddgikt. Bokmerk permalenken.

36 svar til Det er valgene våre langt mer enn evnene, som forteller hvem vi virkelig er….

  1. Det er ikke noe gøy, men jeg har gjort det selv!

    Sv. Jeg kunne virkelig ikke vært mer enig i det du skriver!🙂

  2. Henriette sier:

    Nei har ikke dte ennå, men må kanskje det neste år pega skole:/

  3. Elin sier:

    Herlige bilder😀

  4. Lite hi sier:

    Så synd at du måtte gi opp, men man må jo lytte til kroppen sin også! DU har nok tatt et klokt valg🙂 Så bra at du har fått det til på scenen til tross for sceneskrekk🙂

    Jeg kan ikke komme på at jeg har måttet gi opp noen hobbyer. Jeg har vært heldig🙂
    Gratulerer med valget – skjønner at det har vært hardt!

  5. Sånt er kjedelig, men som du sier så har du ikke tid😦

    Jeg må mest sannsynlig slutte å jobbe som pleieassisent ved sidenav studiene. Jeg har nemlig ryggproblemer som en 20åring ikke burde ha i følge fastlegen min. Har ekstremt rett rygg, så all belastningen legger seg på korsryggen. Dermed har jeg ekstremt vondt i både rygg og nakke etter en arbeidshelg. Hovner opp øverst i nakken… Jeg brenner for den jobben, men skal jo bli lærer. Vil ikke ødelegge ryggen min heller.. Men jeg håper på at jeg kan trene opp ryggen og være forsiktig med løft på jobben slik at jeg kan fortsette å jobbe hver tredje helg..

    sv: Du var virkelig megafan av S club 7.! Men det ekke rart, serien var så kul og sangene så fine🙂 Jeg hadde VHS, bildesamling, genser og bukse av Spice girls🙂 Emma var jenta jeg ønsket å bli!

    • Veronica S sier:

      Tid har jeg, men helse har jeg ikke til det..

      Huff, kjempekjedelig å måtte gi det opp pga nakken og korsrygg. Og spesielt om man brenner for det er det ekstra trist. Du skal jo leve med nakken og korsryggen din i mange år til..som meg, jeg skal leve med min kropp i forhåpentligvis 2x 25 år til om ikke mer…så må lytte til kroppen. Prøv å trene den opp, ønsker deg lykke til med det!

      SV: Jepp, heller meganerde fan:P hahaha.

  6. monica sier:

    Heldigvis ikke. Synes litt synd i deg nå. Men du finner nok alltids noe annet å drive med🙂

  7. Siv sier:

    (Jeg lurte på hva som skjedde med det innlegget da jeg skulle lese det, ja!)
    Det er et vanskelig valg, og jeg gjorde faktisk det samme rett før nyåret. Det blir ikke mer teater på meg heller i år; Ikke fordi jeg skal bli frisk, men fordi stressnivået aldri har vært høyere enn det var i desember. Jeg taklet det ikke så bra. Det er et veldig fint sitat du har funnet, og du er flink som klarer å ta en vanskelig avgjørelse!

    • Veronica S sier:

      Hehehe..jeg også lurte på hva som skjedde, men finner det virkelig ikke igjen.

      Det er synd å måtte gi opp teater, men satser på at vi begge er på scenen igjen! Uten stress og leddplager;)
      TAKK<3

  8. Aina sier:

    Åh, så kjedelig😦
    Men det er jo noe du nesten bare må gjøre…😦
    Håper du finner noe annet du liker!!!

  9. SV: Ja vinterferie kommer godt med.. Jeg kommer jo alltid til å ha vinterferie.. Fordel med læreryrket.. Men skal sies vi jobber mye ellers i året så det kommer veldig godt med❤

  10. Beth-Alice sier:

    Ååh, ikkje bra å lese om ledda dine!:/ Håpa du blir bedre!

    Nei, ikkje noke som har påvirka meg, iallefall..

  11. Nina C. sier:

    Skjønner at det kan være leit å slutte med noe man liker. Men man må høre på kroppen sin,og kanskje du neste år er i bedre form ifht leddene,og da kan du begynne igjen.

    SV;Spennende da:) Håper dere får gjennomført det en gang !:)

  12. Marion sier:

    finee bilder!!:)

  13. Lene sier:

    trist å måtte slutte, eller for å bruke et finere ord, trist å måtte ha en pause fra noe du liker så godt, men som du skriver selv, det er viktig å høre på hva hode sier. Slappe av, la kroppen og leddene bli helt bra igjen før du starter med teater. VIktig å ikke brenne seg ut, og sier kroppen nei så er det lurt å lytte. I know that! håper og tror at du føler deg bedre etterhvert:)❤
    forresen kjempe søt hund du har:)

    • Veronica S sier:

      Hodet sier at jeg skal kjøre på, kroppen roooper PAUSE! hehe. Forhåpentligvis gjør hvile og gradvis «opptrening» seg i 2012 så jeg er ready for stage 2013.
      Tusen takk❤

  14. Tonje sier:

    Åh, skjønner godt at dette har vært en tøff beslutning. Veldig trist var det også. Men det er som du sier, viktig å høre på kroppen sin. Jeg krysser fingrene for at 2012 blir akkurat sånn som du ser for deg, og at du gjerne kan være fit for fight i 2013🙂

  15. Eline sier:

    Jeg valgte bort dansing for en stund siden, og savner det litt fortsatt ! Men er viktig å gjøre det som føles rett, uansett hvor vanskelig det må være🙂

  16. Fine bilder🙂
    Ha en fin dag!
    Svar// Kjekt at du vil være med i «Ukens Blogg» ^^

  17. marianned sier:

    Det var synd, huff, men noen ganger er det bare slik og så kommer en heller sterkere tilbake senere. Klem til deg!

  18. Tonje sier:

    Uff, så trist at du må slutte med teater midlertidig. Får håpe leddene dine snart blir bedre, slik at du kan ta det opp igjen! Selv var jeg en skikkelig hestejente i mange år, og valgte det bort da jeg begynte i andre klasse på videregående. Planen var jo å ta det opp igjen forholdsvis fort, men nå har det gått mange år, og jeg har bare sittet på hesteryggen to ganger siden jeg var sytten. Savner det fremdeles. Allikevel står jeg fremdeles fast ved at jeg en dag skal begynne å ri igjen. Når tiden og økonomien tillater det.

    • Veronica S sier:

      Hmm, det er ikke noe kjekt i det hele tatt. Hestevalget har jeg også gjort, er hestejente til min hals, men fikk beskjed om å holde meg borte fra hesteryggen en stund av legen. Så nå er jeg litt på å begynne igjen da, men har ikke vært på ryggen siden november..

      Synes du skal ta opp igjen ridingen, kanskje bli stalljente..slik at du får ri gratis? Det er jo en utrolig dyr hobby. Men om man gjør litt arbeid mot riding er jo den ganske fair..hestepasser feks.

Please reply

