High On Love…

På fredag braker det løs i Spektrum. Jeg skulle selvsagt vært publikum for jeg er MGP fan. Hadde virkelig en sinnsyk god opplevelse da vi satt i salen og verdens beste Maria Haukaas Mittet (da Storeng) vant. Så var jeg i spektrum da hun sang «Make My Day» (og hun jeg var med heide på A1, gjorde det jeg også da, men mest på Maria) men Didrik vant (kjekkasen med dritbra stemme og sang av Hanne Sørvaag, ja egentlig fornøyd siden ikke Maria vant så var det ham eller A1). Utrolig kjekt å være publikum. Men i år er jeg da ikke i salen, men jeg er en ivrig og engasjert publikummer foran TVen. Er ganske irritert på hva norske folk stemmer frem, forige gang burde Silya gått videre, ikke de der to ungene som rappet. Lise Karlsnes over cowboy mannen, men hun er jo med som wildcard. Dessuten burde Rikke Normann vært videre i steden for enten Malin eller Nora. Nora sin sang er så lik «My Grown Up Christmas List» at det burde ikke vært lovlig å stille den i en internasjon finale. Jepp, jenten kan synge, men sangen er plagiat etter min mening.

Så kommer vi til dem jeg faktisk liker (trenger ikke lange ut om negative ting mer her nå). Tommy Fedvang, ikke bare er gutten sykt flott å se på, og han passer sammen med Hanne Sørvaag (da har jeg slengt meg på den jeg også…SORRY). Men tenk de pene ungene dem to hadde fått da!! Men i allefall, jeg liker sangen, den er ganske fengende og jo mer jeg hører på den, jo bedre. Kunne sikkert gjort litt mer ut av scene showet, men sånn sett er han virkelig noe å hvile øynene sine på og han synger bra og med en fengende sang, send ham til Baku (med Hanne i kofferten off course:P).

Så har vi Reidun Sæter. Etter å sett henne i Hotel Cæsar tenkte jeg: No way den damen kan ikke synge…så feil kan man ta. Hun er jo kjempeflink jo, og sangen har jeg hatt på hjernen siden hun var i første delfinalen! Tenker på sommer når jeg hører den. Henne kan man godt sende til Baku også, hun kan i allefall levere når det kommer til vokal! Og det er det man skal kunne, man skal jo presentere låten i fin pakket gave.

Siste er Tooji, jeg ble dritskuffet over scene showet. Hadde dritstore forventninger til ham, men ble faktisk utrolig skuffet. Han ser bra ut (litt mer fløtepus..), og selv om han har samme manager som Maria Haukaas Mittet, gidder jeg ikke skryte ham opp i skyene av den grunn. Helt allright vokal og sangen er fengende nok, og slår nok skikkelig an for øst-blokk-landene. Med de litt øst-blokk-rytmene i seg. Han er i allefall i Topp 3 hos meg, men nederst siden jeg ble utrolig skuffet over sceneshowet..han var liksom en som danset med dansere bak seg.. seen it before.. på denne sangen kunne de hatt litt mer action på scenen med masse dansere, magedansere og flammer osv..hehe.

Så kan jeg bare si: Plumbo sin sang er fengende, på bygdedans rundt midnatt… Europa har ikke heeelt samme rølpete stil som vi nordmenn har på bygdefester på grendahuset, så vi kan ikke sende dem til ESC, dem tar det ikke. SORRY!

Men dette er mine «strenge» meninger, hvem mener dere bør vinne MGP 2012 og bli vår representant i Eurovision i Baku?

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Musikk, Tanker/Meninger og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

28 svar til High On Love…

  1. Siv sier:

    Tommy er jo kjekk, og fin stemme har han også, og han nederste var jo også ganske søt ;)) Jeg er ikke på det, jeg, for som du sier; det er en del plagiat… Æsj.

  2. Elin sier:

    Ser ikke på det så aner ikke :] hmm.. Ha en fin dag! Haha

  3. SV: Ja den har virkelig det.. Spennende fra første sekund😉

  4. Nina C. sier:

    SV;Bra skrevet Veronica. De landene kunne ha tjent mye på turisme og kanskje vært fine reisemål hvis det ikke hadde vært på urolighetene. Blir bare trist å se på nyhetene og hva som skjer i midtøsten:/

  5. sv: bildene er fra europris sa mamma;o

  6. Nora, Plumbo eller kanskje Tooji! Men jeg tror jeg heier mest på Nora😉

  7. Lydia sier:

    sv; Takk! Er jo litt morsomt det der med spaghettien inni pølsa, haha😀
    .. Har faktisk ikke fulgt med på MGP i år!

    – L

  8. Beth-Alice sier:

    Eg veit ikkje, har ikkje fulgt med, egentlig. Men syns det er dumt og vi sender vidare en sang som dei andre ikkje skjønna seg på // absolutt ikkje lika..

  9. Monika sier:

    Skal innrømme at jeg faktisk ikke bryr meg så mye, er nok mange år siden jeg så på mgp. Men vil selvfølgelig at noen som fortjener det skal vinne, som i alle andre konkurranser! Du får heie for meg😀

  10. Henriette sier:

    Ser ikke på det, men:)

  11. Tonje sier:

    Har desverre ikke sett noe, men jeg vet at jeg ikke vil at Plumbo skal gå videre..🙂 Håper du får rett da, for du har jo peiling!

  12. monica sier:

    Liker ikke noen av disse faktisk :p

  13. Har faktisk ikke fulgt med på det jeg, så har ingen formening..😀
    ha en fin kveld søte!❤

  14. Lene sier:

    jeg har ikke fått fulgt med på MGP, så jeg har ikke gjort meg opp noen mening om hvem som bør vinne. Plumbo liker jeg, men så kommer jeg fra landsbydga;) musikken er fengende, og på konsertene jeg har vært på så lager de masse liv, MEN.. det er harry, og absolutt ikke noe de kan vinne med i utlandet.. Det er norsk bygdemusikk, og bør holdes i Norge, hehe:)

    //Huff, det høres ikke godt ut, hvordan går det an å få brannkopper?
    Men hvis det er noen trøst så er du ikke den eneste som klør, katten har dratt inn fuglelopper eller lignende, også vært på besøk i senga mi..Våknet igår full av prikker på bena, rygg og mage og holdt på å klø meg halvt ihjel. men for all del, brannkopper er mange hakk værre. Ønsker deg masse god bedring, håper det forsvinner fort.
    Skal ikke være fornuftig å si at du ikke må klø for da blir det værre, for jeg er selv en person som ALDRI klarer å la være å klø:)

    • Veronica S sier:

      Norsk bygdemusikk er kult, har ikke noe i mot Plumbo, men noe i mot at dem vinner:P hehe.

      Huffa, fuglelopper høres IKKE bra ut.. *klemmepå*
      Jeg klarer ikke slutte å klø… virkelig ikke…

Please reply

