If I where a Disney Princess…

Da jeg var liten ville jeg bli Disney prinsesse, og helt ærlig, etter å begynt å se på Once Upon A Time så kunne jeg fortsatt tenkt meg å være Disney Prinsesse. Hadde jeg kunnet velge hadde jeg valgt å være Belle fra Skjønnheten og Udyret, en av de første Disney filmene jeg så. Bare fasinasjonen av å snakke med te-kopper og kanner er jo et eventyr i seg selv. Ikke minst har hun den søteste hesten.

Andre plassen går til Askepott, hvem vil ikke ha glass sko og snakke med små mus?

Her over har jeg en oversikt over noen av Disney Prinsessene (fra venstre), men mangler det noen? Og hva er navnet til dem jeg ikke har og hvilken film er dem fra? Noen som vet? med hjelp fra Ingunn og Camilla så fikk jeg orden på hele rekken. Takk damer!

1: Kida (Atlantis)

2: Megera (Herkules)

3: Tiana (Prinsessen & Frosken)

3: Jasmine (Aladdin)

4: Snehvit (Snehvit & de 7 dvergene)

5: Mulan (Mulan)

6: Aurora (Tornerose)

7: Askepott (Askepott)

8: Pocahontas (Pocahontas)

9: Belle (Skjønnheten og Udyret)

10: Ariel (Den Lille Havfruen)

11: Rapunzel

12: Esmerelda (Ringeren i Notre Dame)

13: Jane (Tarzan)

Hvilken Disney Prinsesse ville du vært og hvorfor?

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Hverdagsmas og merket med . Bokmerk permalenken.

27 svar til If I where a Disney Princess…

  1. Lene sier:

    Belle var vel alles favoritt og store drøm da vi var små jenter, men etterhvert som jeg ble eldre så falt jeg litt for pocahontas, hvorfor husker jeg egentlig ikke, kanskje fordi hun var såå eksotisk sammenlignet med de andre.. Den dag i dag er jeg bare glad for å være meg, prinsesse Lene, haha:) Ønsker deg en kjempe fin helg:)

  2. Veronica S sier:

    Belle og Askepott her i gården.. men oki, Pocahontas er tøff da, men likte ikke hele Pocahontas historien..hun fikk jo ikke prinsen sin…

  3. Marit sier:

    Jeg ville vært snøhvit, for hun er så herlig og pen!🙂

  4. Ingunn sier:

    Deffinitivt Tornerose😉 Tenk å kunne å få forlenget livet med 100 år, og våkn opp til den vakreste prinsen som frir på flekken🙂 Rart jeg blir mo i knærene????😉

  5. Eline sier:

    Når jeg var liten drømte jeg om å være Belle fra skjønnheten og udyret, jeg syntes både hun og kjolen hennes var så utrolig fin🙂

  6. Aina sier:

    Åh, så herlig med litt barndom❤
    Jeg ville vært Tornerose, eller Bell i skjønnheten og udyret – for det er så fine filmer!

    SV: trening er så herlig!!

  7. Nina C. sier:

    Ser også på Once upon a time:) Elsker den serien! Hvis jeg skulle være en disney prinsesse ville det blitt enten snehvit eller ariel=)

    • Veronica S sier:

      Den serien er og blir magisk. Geniale ideen om å lage serie om Disney karakterer. Hehe. Snehvit<3 Ariel er jo megakul da, i og med at på den ekte Disney filmen av henne som er oversatt til Norsk, så er hun bergensk:P

  8. Siv sier:

    Jeg husker jeg hadde SÅ lyst til å være Pocahontas!! Jeg hadde planalgt hele livet, jeg😉 Frosken og Rapuzel har jeg derimot aldri sett… Er det forholdsvis nye filmer, det, eller?

    • Veronica S sier:

      Prinsessen og Frosken er ganske ny, Prinsesse Tiana er den første afro-disney prinsessen. Filmen er litt mørk, men veldig bra..en del bra kommentarer.
      Rapunzel er jo «To På Rømmen» eller da «Tangled» på engelsk. Animasjonsfilm..og den er kjempemorsom, fra ende til annen. En av de mest geniale Disney filmene EVER. Bør sees.

  9. Hilde sier:

    Rapunzel fra Tangled fordi Flynn Rider er drittkjekk! HAHAH

  10. k. sier:

    Belle er tøff og smart, og så syns jeg alltid Jasmine var så pen.🙂

  11. Mari sier:

    Så Tangled for en stund siden og digga den rett og slett! En av de beste disneyfilmene vil jeg påstå! Og Flynn Rider er jo rimelig kjekk, såå Rapunzel!😉 Tangled Ever After må jeg se òg!!

  12. Marlene sier:

    Rapunzel er jo bare råskjønn i «to på rømmen» , men jeg liker også belle og jasmine ^^

  13. Sunniva sier:

    Nummer 11 er ikke Rapunzel men Giselle fra Disney-filmen Enchanted….
    Du ser jo på det ikke er Rapunzel.. de ser helt forskjellige ut. Rapunzel har ikke sånn kjole engang.

  14. Elise c: sier:

    Rapunzel, Giselle eller Belle :3

    Rapunzel = Fordi hun virker awesome, pen og er ganske kreativ :3
    Giselle = Hun er utrolig positiv, Sikkelig søt, En awesome heltinne og hun minner meg om de andre disney prinsessene :3
    Belle = Fordi hun er nydelig, Hun er smart og hun elsket udyret for den han var ;3

  15. june sier:

    du mangler rapunzel fra to på rømmen

  16. june sier:

    ( på bildet)

Please reply

