Inspiration…#2

Da var det mennene sin tur.

Øverst fra venstre: Hans Marius Hoff Mittet & Bjarte Hjelmeland. Nederst fra venstre: Vidar Magnussen, Måns Zelmerlöw & Dennis Storhøi

Hans Marius Hoff Mittet: Denne mannen har også spilt i FAME, men som Anette så la jeg ikke sånn kjempemasse merke til ham. Annet enn at han sang ganske bra og var litt kjekk. Ikke minst la jeg merke til ham da han spilte narkomane Tommy i Hotel Cæsar, der fikk jeg egentlig litt mer sansen for ham. Men da vi møtte han første gangen, utenfor Teatergarasjen i Bergen da meg, Anne-Birthe og to andre skulle se The Dancing Man. Glemmer liksom ikke hans versjon av Mr.Bojangels. Har sett ham i blandt annet West Side Story, Evert Taube, Hair, Grease, Jeg elsker deg, du er perfekt…men, Les Miserables og The Producers. Og han er en stor inspirasjon på måten han tar roller på. Han er også en av dem som er et fyrverkeri på scenen og når han har en rolle tar han det helt ut. Han er også en av de kjekkeste og snilleste menneskene jeg noen gang har møtt. Denne mannen må få flere roller på scenen, han også fortjener å skinne. For å si det sånn, vi har sett ham som narko-vrak på scenen, vi har sett ham strippe og vi har sett ham i skinnbukser… selvsagt vil vi se mer av ham på en scene!

Bjarte Hjelmeland: Hva kan man si om denne mannen? Han er brilliant, enkelt og greit. Sett ham i noen stykker, men husker han best fra Den Stundesløse og La Cage aux Folles. Sistnevnte lo jeg så jeg grein av. Kan ikke beskrives med ord, men denne mannen MÅ oppleves på scenen. Han kan skuespillerkunsten og viser seg som mester på scenen. Han er amazing.

Vidar Magnussen: Noe mer komisk enn denne mannen skal man faktisk lete lenge etter. Har ledd med og av ham når han står på scenen. Han har de snodigste karakterene og kan egentlig ikke se for meg andre gjøre de rollene han gjør. Ikke minst merker man litt om han kommer ut av det eller ikke husker replikken, for han kjører på likevel, mens andre kan stå rundt som spørsmålstegn. Den beste rollen jeg har sett ham i hittil er i La Cage aux Folles.

Måns Zelmerlöw: Han er hot, han er svensk og han synger fantastisk. Måns la jeg selvsagt merke til da han sang «Precious To Me» sammen med Maria Haukaas Mittet. Han er stor i Sverige og skjønner ikke hvorfor han er større i Norge. Han synger bra, han danser bra og han mestrer programlederrollen ekstremt bra. Ikke minst er han vanvittig koselig!

Dennis Storhøi: Enda en mann med et stort navn innen teater og norsk film. Har jo sett ham en del på film og uansett om han spiller slem eller snill så ser han koselig ut. Så ham i Les Miserables som kroeieren og seriøst, han var dritekkel, men ble helt fascinert over hvordan han klarte å opprettholde ekkel under forestillingen. Enda et navn vi i Norge kan være stolt av.

Har du mannlige forbilder?

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Musikaler/Teater Generelt, Musikk og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

18 svar til Inspiration…#2

  1. Nina C. sier:

    Hmm,når jeg tenker over kan jeg ikke si at jeg har mange mannlige forbilder innenfor musikk osv.

  2. Siv sier:

    Storhøi er den eneste jeg har hørt om… Heeehe :p Men han ved siden av ser da ikke så værst ut😉

    • Veronica S sier:

      Seriøst? Kun han du har hørt om? du har ikke hørt om Hans Marius liksom?? Åh..stakkar..du har gått glipp av en sinnsykt bra skuespiller med en sykt bra sangstemme, samme med Bjarte.. + de andre!

  3. Karoline sier:

    Gode forbilder hele gjengen!

  4. Henriette sier:

    Har jeg faktisk ikke tenkt på:)

  5. Har en del innenfor musikk🙂

  6. Marit sier:

    God eforbilder😉 Mine mannlige forbilder er vel bare pappa og kjæresten igrunn ;p

    • Veronica S sier:

      Hehe;) Vel, siden jeg ikke har noe far som er tilstedeværende, så ser jeg opp til andre;) hehe. Og kjæreste er det litt mangel på her..men snart kommer nok min prins charming ridende, tenker nok han blir et godt forbilde.

  7. AB sier:

    Flotte og dyktige menn dette!

  8. Merethe sier:

    Jeg har i grunn ingen mannlige forbilder🙂 Men jeg husker også narkomane Tommy i Hotel Cæsar! Hehe. Gode, gamle Cæsartider🙂

Please reply

