Dancing Away With My Heart…

Min første  slowdans (eller populært kalt i seinere år «klinedans») var på barneskolen i 4 klasse da vi var gammel nok til å dra på skoledisco. Han jeg danset med var den gutten jeg første skoledag ble plassert vedsiden av i klasserommet og vi ble kjærester (lurer om om vi faktisk noen gang slo opp…haha).

En annen «kline» dans jeg husker godt var på skoleballet på videregående. Da fikk jeg danse med en gutt i 2 vgs som jeg var kjempeforelsket i. En gutt som bodde i gaten der jeg bodde. Jeg hadde SELVSAGT tatt av meg skoene utpå kvelden da jeg danset med ham, så hadde jo noen med min flaks knust et glass på gulvet, så jeg trakket selvsagt på glasskår og sprang ut i fojaaen på hotellet. Og da jeg så stortååen blø som bare det, besvimte jeg. Heldigvis en gentlemann av dansepartner som hentet bestevenninnene mine og fikk meg inn på jentetoalettet. Rev av meg strømpebuksen og plastret stortååen. Gjorde ikke sånn utrolig bra inntrykk på han nei, haha.

Da jeg var 16 møtte jeg verdens fineste, skjønneste og mest fantastiske gutt. Som jeg da ikke innså var like fantastisk som jeg vet han er nå. Vi ble hengende sammen egentlig hver sommer fra sommeren da jeg var 16 (eller jeg fylte 17 på høsten da). Samme humor, samme temprament og en del samme meninger. Jeg var egentlig forelsket i kameraten hans og de var en kameratgjeng på en 8 stk som jeg og en venninne har hengt med siden da. Hver eneste sommer (og etter vi ble 18 litt utenom sommeren også, men er en del avstand fra Bergen til der de bor, og de er en del år eldre enn oss) var det liksom den gjengen. Venninnen min er nå sammen med sin gutt fra den gjengen (selv om det tok 7 år før de begge fikk fingen ut), mens jeg nylig innså hvor glad jeg faktisk er i ham jeg hang mest med. Ja, litt roting på bygdedansen og danset egentlig alle «kline» dansene med ham. Igjen er jeg like heldig, han har selvsagt kjæreste. Vi har like god tone, er nok like glad  i hverandre som vi alltid har vært (selv om mine følelser er nok litt sterkere). Men er ikke alltid man får med seg kjærligheten selv om den er rett foran nesen på en. Husker uansett min første dans med ham, og hvor godt han luktet.

Denne sangen minner meg så utrolig mye om ham.
Lady Antebellum – Dancing Away With My Heart

Husker du din første dans?

Veronica S

 

Dette innlegget ble publisert i Musikk og merket med , , . Bokmerk permalenken.

50 svar til Dancing Away With My Heart…

  1. Leah sier:

    Jeg husker min første dans, det var med en kjekkas som heter Sverre. Han er mye kjekkere i virkeligheten, men langt ifra min type:p Savner virkelig å være liten og redd for å spørre om å få danse, nå når jeg har blitt eldre gir jeg så faen. Får jeg nei så får jeg nei, er ikke verdens undergang:p Men jeg husker faktisk for ca 2år siden var vi mye på et utested, og satt ofte igjen etter stenging. Og den ene dørvakten som jobbet der var bare SÅ snill/kjekk/barsk osv. Så jeg mannet meg opp og løp ned i døren, dro ham med meg opp på dansegulvet og danset siste dansen med han. Da fikk jeg den følelsen tilbake som man fikk da man var 9 på skomediscoen:)

    Sv: Nei man må for gudsskyld ikke skrive om noe annet enn solarium, alkohol, VÆRDENS BÆSTE VÆNNA, sminke eller hvordan salaten smakte i dag. Og hvis man ikke bruker falske vipper HVER dag så kan man bare glemme det:p Jeg likte ihvertfall din blogg!:) hatt en fin helg?

    • Veronica S sier:

      Haha, herlig historie!! Er noen danser man virkelig husket!
      Nei, la oss virkelig lage blogg om kun de topp-tingene der så havner man definitivt på blogglisten der halvparten av kommentarene på bloggen er: jeg har konkurranse på min blogg, sjekk ut.. fin blogg forresten. Mens innlegget dem kommenterer på er kanskje ganske dypt..haha jeg ler.
      Tusen takk for det, likte din blogg også så titter nok innom ofte;) Helgen har vært fin den. Din?

  2. Tonje sier:

    Den dansen jeg husker best var fra 10.klasse-ballet, da jeg og min daværende utkårede danset til Stickwitu av Pussycat Dolls. Det hører til historien at vi ikke «stuck together»😛

  3. Hilde sier:

    Jeg har alltid hatet å danse og har unngått det. Derfor ingen klinedans på meg😉

    Svar: Jepp, David Boreanaz (Angel) spiller i Bones😉 Jeg tror ikke The Finder går på tv i Norge.. Jeg ser alt på internett skjønner du🙂

  4. monica sier:

    Faktisk ikke, blir litt rystet av meg selv :p

  5. Jeanette sier:

    For en herlig sang! Jeg husker ikke min første dans, men jeg kan tenke meg den tok sted på samme diskoteket som din første dans var, haha!

  6. Merethe sier:

    Morsomme historier, selv om den siste har en kjip slutt!

    Selv har jeg aldri danset noen klinedans, men har endt opp med drømmegutten likevel🙂

  7. søte historier da!😀

  8. Leah sier:

    Sv: er så trist å lese på kommentarene til folk når det er et super trist innlegg også står det «kult! Titt innom min?» bare for å kommentere noe… Ja helgen min har vært rolig og fin:)

  9. Husker ikke min første dans, men regner igrunn med at den var på discoen på klubben på barneskolen:)

  10. Marianned sier:

    Så koselig innlegg! Jeg husker ikke min dans, så den kan ikke ha vært så veldig spennende:/

    Ha en fin kveld, søte deg!🙂

  11. Tonje sier:

    Jeg husker at vi på barneskolen var en hel gjeng som danset med den ene gutten etter den andre. Stod omtrent i ring og danset i vei. Herlig!

  12. Sunniva :*) sier:

    gikk i 9. og fikk dansen rolig dans med den kjekkeste gutten jeg viste om xD😛

  13. SV: Ja ta turen innom Veronica🙂 Alle som har sendt epost får selvsagt være med😉

  14. Nina C. sier:

    Koselige med mimring:) Hmm,husker faktisk ikke min første dans.
    SV;Så bra:) Det er bare å svare på spørsmålene:)

  15. Marit sier:

    Åh, det vekker minner ja🙂 Husker de første dansene, det første kysset, den første foreelskelsen, sukk:)

  16. Valborg sier:

    Den dansen har jeg nokk ikke hatt ennå..

  17. AB sier:

    Søtt innlegg, og likte sangen også. Skulle gjerne hatt så fine minner som det du har, men det er ikke én spesiell dans som «stands out» for meg.

    • Veronica S sier:

      Takker;) Hehe… Sangen er kjempefin..hatt heelt seriøst dilla på den nå i det siste. Tar meg selv i å synge den hele tiden. Hmm..du får nok mange fine danser med din kjære;)

  18. Siv sier:

    Aj, du sier någet…. Det kan gå langt om man ikke får fingern ut, men det er ikke alltid så lett!

  19. Tonje sier:

    Jeg husker min første dans (var vel i 6.klasse), med en gutt i klassen min som ba meg opp til dans. Vi danset «roligdans» til How Do I Live av LeAnn Rimes🙂

  20. Heisann,fant kommentaren din på bloggen min,og tenkte jeg måtte si fra at Lady Antebellum skal ha konsert i Norge.Aner ikke hvor/når…jeg såg sikkert annonsen i vg eller noe,men dette finner du nok ut.Kjempebra live-band,lagde stor stemning i London….lever egentlig litt på det enda:)
    Tenk…jeg var attpåtil heldig og vant tur/konsert:)))))
    Håper det ordner seg slik du kommer deg på konsert🙂
    Tove:)

    • Veronica S sier:

      ÅH så UTROLIG heldig du var da, hvor vant du?! Ja, dem skal ha i Juli i Seljord, så jeg krysser fingrene for at jeg klarer å komme meg dit. Om ikke har jeg en «nødløsning». Tviler ikke på at de er bra live, sett mange youtube videoer av dem osv (haha, megafan) og bare VIL på konsert.
      Tusen takk;)

  21. SV: Jeg har vært i både London og Irland, les Dublin og jeg er stor fan! To fantastiske byer.. Det er virkelig å anbefale😉

  22. Takk for kommentaren! Alltid koselig å få en av deg🙂

  23. Hedda sier:

    Så fin sang og liten historie. Husker også min første dans. Haha, det var tider det. Gutten måtte «lære meg opp» mens vi danset..😛 Moro å se tilbake på nå. Veldig søtt innlegg!🙂 Håper du får en fin dag!🙂

Please reply

