One day without music is…

En dag uten musikk for meg er en meningsløs dag egentlig. Jeg merker at humøret er kjempedårlig en dag jeg ikke har hatt iPoden på ørene på bussen til jobb. Altså, bare en sang på morgnen er nok til å gjøre dagen bedre faktisk.
Dere har skjønt at jeg er litt opptatt av at sanger skal si deg noe osv, men jeg hører på «tulle» sanger også. Noen sanger er bare sanger som får deg i godt humør og når man trener eller danser for å ha det gøy, så blåser man som regel i hva teksten inneholder så lenge melodien er rytmene er der. Jeg lager spillelister på iPoden etter humør. Her er det mye hummer og kanari…men en liste ser blandt annet slik ut:

Lady Antebellum – «Good Life» (cover from the dressing room).
Carly Rae Jepsen – «Call Me Maybe» (tar meg selv i å synge denne ganske mye).
Emeliè Sande – «Next To Me» (takker Kari for å få meg hekta på denne).
Lady Antebellum – «Dancing Away With My Heart».
Maria Haukaas Mittet (Storeng) & Måns Zelmerlöw – «Precious To Me» (blir aldri lei).
Myrna Braza – «Free As A Bird» (fantastiske damen).
Myrna Braza – «Nobody Knows» (moro at to av mine favorittartister har sang med samme navn og begge er så bra).
Myrna Braza – «Changes».
Sara Evans – «A Little Bit Stronger» (liker også denne versjonen Hillary Scott Tyrrell).
Lady Antebellum – «Need You Now» (akustiske versjonen er bare nydelig, så har begge på iPoden)
Maria Haukaas Mittet (Storeng) – «My Heart Is Singing» (live her, men har den studio på iPoden).
Maria Haukaas Mittet – «It Must Have Been Love» (cover).
Katy Perry – «The One Who Got Away».
Katy Perry – «Teenage Dream».
Pink – «Raise Your Glass».
Pink – «Fu**ing Perfect».
Pink – «Just Like A Pill».
Rascal Flatts – «Life Is A Highway».

Vel, litt av spillelisten min. Den er rimelig lang da, men her er de som surrer mest.
Må bare si til dere: Takk for alle oppmuntrende ord om soloen, dere er så skjønne.
MÅ forresten dele en snutt av Myrna Braza sin nye singel «Save Me» som kommer ut på fredag 23 mars 2012. Myrna er kordirigenten min, og jeg har vært fan av hennes musikk en god stund. Hun er helt fantastisk og hun er kjempedyktig og lager så behagelig musikk. Så sjekk den ut HER!

Hva hører du på for tiden?
Likte du Myrna sin sang?

Veronica S

 

Dette innlegget ble publisert i Musikk og merket med , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

18 svar til One day without music is…

  1. monica sier:

    JEg har alltid hørt på litt heavy saker, men så har det dabbet litt av ettersom jeg har blitt eldre. Helt til jeg i forrige uke lånte meg en bok om black metalens historie og utvikling fram til i dag, så nå går det i black metal på full guffe her hjemme, hehe🙂

  2. Valborg sier:

    Går mye i det Nrj og The voice sender🙂

  3. Tonje sier:

    Mye fengende i den lista der ja. For tiden går det mye i Anne Grete Preus, litt Bertine Zetlitz og Wynonna Judd. Går i mye annet rart og, men skulle jeg nevnt alt så hadde det tatt en evighet å skrevet dem ned. Hehe🙂

    • Veronica S sier:

      Haha, jo takk;) Jeg skulle gjerne hatt med hele listen min jeg også, men fant ut at den er rimelig lang, så tok liksom toppen:P Masse bra du hører på og da!

  4. Katharina sier:

    Hører på alt som fenger, jeg. Kan godt være alt fra en gammel, ukjent, norsk countrylåt, til heavy lounge house music. Takk for gode tips, trenger å oppdatere musikklistene litt!🙂

    • Veronica S sier:

      Så kjekt, jeg også hører på alt som fenger egentlig… men er litt inni den iPod boblen så tar litt tid før jeg oppdager ny musikk, da må jeg surfe blogger eller se på folk sin spotify på facebook;)

  5. Nina C. sier:

    Jeg hører litt på gamle sanger. Er litt i A-ha modus nå. Ellers så hører jeg på katy perry, david guetta m.m

    • Veronica S sier:

      A-ha har masse fint faktisk.. jeg liker dem. Hører også på en del gamle sanger, som sagt over her så var dette gentlig bare toppen på listen, fordi spille listen er egentlig ganske lang, haha.

  6. Siv sier:

    JEg har jo faktisk hørt på noen av disse!! Jeg er ikke så flink til å HØRE på musikk hver dag, men det er nesten hver dag, og resten synger jeg selv. For det går ikke to timer uten at jeg synger eller nynner😉

    • Veronica S sier:

      WOW;) så gøy! Jeg hører musikk hver dag og synger selv..om ikke det er radioen eller iPoden…så er det barnesanger i barnehagen. Er egentlig ganske lik deg, nynner hele tiden.

  7. Her var det mye bra musikk❤

  8. Takk for musikktips🙂 Musikk er med meg hver dag !

  9. Mange fine sanger🙂
    jeg hører mest på rock. Noe metal og punk.. men elsker musikk, må høre på det hele tiden!

Please reply

