Vaffeldagen = Vaffelkrise….

Jeg har ikke likt vaffler, jeg har kun spist det i besøk av høffligheten selv. MEN, da jeg var hos Lene i fjor sommer og hun hadde vaffler, så fant jeg ut at det var egentlig litt godt, så jeg gikk til å like vaffler. Så søndag da vaffeldagen var her, etter jeg hadde vært i stallen fant jeg ut at jeg kan lage vaffler. Jeg er ganske god på å lage Cupcakes (ikke for å skryte), Oreo kaken jeg lager pleier jeg å få masse skryt for… browniesene er best når jeg får hjelp av Mølleren eller Toro..bortsett fra dette så er jeg ikke bake-menneske. Men jeg skal si dere, at denne århundre gamle kunsten som heter vaffels steiking er søren meg ikke enkelt. Jeg trodde at dette kom til å gå kjempebra, hvor vanskelig kan det være liksom… joda, jeg tok livet av vaffelhjernet dere ser under her. Det holdt sikkert 6 vaffler, så svidde jeg to, der den ene var så svidd at det sorte var nesten som flytende lakris. Jeg tok ikke bilder da jeg hadde mer enn nok å redde det som reddes kunne, OG prøve å få vekk røyk så jeg ikke ødelagte søndagen til naboene med røykvarsler. Er ganske flau på mine egne vegne. Tror mamma var litt flau av meg og. Vel, heldigvis så har vi et dobbelt vaffeljern også (som vi en gang måtte til å kjøpe fordi vi hadde rotet bort det andre vaffeljernet, som jeg nå har drept) så da fikk jeg stekt opp resten av røren. DET gikk faktisk VELDIG fint, så ble vaffler på familien på den internasjonale vaffeldagen. Så nå lærte jeg å steike vaffler også (Takk mamma).

Som sagt, jeg er en levende rotekopp katastrofe på kjøkkenet. Jeg griser overalt, og jeg aner ikke hvordan. Men har virkelig en spesiell evne til å få deig utover alle steder, selv om jeg bare har stått en plass med den. Vaffelrøre og cupcakerøre har også en tendens til å havne på andre siden av kjøkkenet. Men, men. Godt blir i allefall resultatet som regel, om vi ser bort i fra de to katastrofale vafflene, og alle de gangene jeg har glemt at jeg har hatt cupcakes i ovnen.. siste brettet da vel og merke. Her kommer noen bilder fra søndagens vaffellaging.

image

R.I.P Vaffeljernet.

image

3 vaffelen, IKKE svidd!

image

En liten stabel usvidde vaffler, litt stolt!

Er dere flinke på kjøkkenet?

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Hverdagsmas og merket med . Bokmerk permalenken.

40 svar til Vaffeldagen = Vaffelkrise….

  1. Nina C. sier:

    hehe,er ikke mester selv. Jeg er litt småredd for ovnen,eller stekeovnen etter å brent meg en gang på heimkunnskapen.hehe. Så jeg er ikke super glad å ta ut pizza av ovnen .

    • Veronica S sier:

      Hehe, bra å høre at flere føler seg som ikke-mester-kokker på kjøkkenet. Huff, har en del brennmerker etter steikovn jeg også. På fingeren etter pomfritt, armen etter pitabrød osv. Pizza liker jeg heller ikke ta ut av ovnen.

  2. Leah sier:

    Vafler er så godt!!

  3. Jeg sleit også en periode med å lage vaffler, de delte seg i midten når jeg stekte dem, altså to tynne slingser på hver side av vaffeljernet..ikke mye bra.men hjalp å smøre jernet litt. Har nok mye å si med hvilken varme du steker på, men du fikk jo teken på de.Åårh..nå fikk jeg jammen lyst på vafler her jeg sitter..

    • Veronica S sier:

      Tror ikke man kunne regulere varmen på det hjernet som døde egentlig..hehe, men gikk veldig greit i dobbelthjernet. Smurte MASSE, hehe. Fint å høre at andre har slitt med det samme:P hehe. Thihi, sorry at jeg fristet!

  4. Tonje sier:

    Hehe, du er søt da🙂 Jeg er vel ikke noe flink jeg heller egentlig..men akkurat vaffel tror jeg at jeg har rimelig kontroll på. Nå er det vel forsåvidt ganske lenge siden jeg har laget det men…;)

    • Veronica S sier:

      Haha, jo takk:P føler egentlig de fleste kan lage vaffler, jeg synes det er utrolig at jeg ikke har klart å lage det før..men siden det gikk liksom greit mot slutten, så tror jeg at jeg skal prøve meg igjen.

  5. Keths! sier:

    vafler er sååå godt😀 fikk lyst på det nå!!

  6. giovannetta sier:

    Namnam!! Jeg får aldri til de første 3-4 vaflene jeg heller😛

  7. AB sier:

    Jeg har nettopp grist ned hele kjøkkenet med muffins og frosting så jeg kjenner meg så alt for godt igjen! Utrolig at vi i det hele tatt får lov å bake sammen😛

    Vafler er noe av det beste vi har innen norsk mat😛 Savner det sånn når jeg vet jeg ikke kan få det!

    • Veronica S sier:

      Hahaha, nei, skjønner ikke at vi to i det hele tatt kan bake noe sammen på et kjøkken..hahaha, men det går jo bra, men vi er virkelig definisjonen på: Jo flere kokker jo mere søl:P haha. Men vi er så sykt gode da!

      Du får lage deg i helgen vettu!

  8. Nei, jeg er virkelig ikke flink på kjøkkenet. Men noe får jeg også til😉

  9. Vafler er jo så godt🙂 Namnam. Jeg føler jeg er ganske flink på kjøkkenet🙂 Er ikke noe mesterkokk, men liker å lage mat😉

    • Veronica S sier:

      Hehe. I små mengder er det godt. Åh, du er heldig som liker å lage mat, jeg liker egentlig kun å lage ting som kake, cupcakes og sånne dessert ting. SUGER i middagslaging..

  10. carinacharlotteb sier:

    Det er godt i små mengder en gang i blant🙂
    de ble fine!

  11. NAM! Jeg elsker vafler, men i små mengder😉

  12. SV: Hehehe.. Jeg har ofte mange teorier, men det er mange bøker som overrasker meg. Anbefaler deg allikevel denne boken. Jeg slet lenge med hvem den skyldige var..

  13. SV: Takk for spørsmålene dine, Veronica. Jeg har nå svart på de her; http://www.lillesmurf.no/blogg/svar-pa-sporsmalene-deres-21420/

  14. Siv sier:

    Jeg tror det ligger mange års erfaring bak gode vafler. Og du? Du skal bare skryte av det du er god på, altså!!!!

  15. elsoom sier:

    SV: Det var faktisk ikke så vondt så jeg trudde det skulle vær! : D

    Såg utrolig godt ut spørr du meg😀

  16. Marianned sier:

    Jeg føler meg veldig hjemme på kjøkkenet, men vafler har ikke jeg heller helt grepet på. Jeg pleier å overlate det til min kjære, han er suuuuper flink til å steke vafler🙂

    • Veronica S sier:

      Jeg beundrer dem som føler seg hjemme på kjøkkenet, kan være jeg ikke helt gjør det selv siden jeg hater å rydde opp igjen:P Oj, har ikke ofte hørt om menn som kan lage gode vaffler, du har vært heldig;)

  17. monica sier:

    Haha:D
    Jeg pleier alltid å ødelegge den første, bruker å tenke at det bare er vaffeljernet som må kjøres inn😉
    Det så veldig godt ut de du hadde bilde av der da🙂

  18. Katharina sier:

    Har du ikke hørt om «prøvevafler» dua? Det er jo en grunn til at det er noe som heter det ;P Fordi at når man failer (Noe man alltid gjør på minst den første),har man noe å skylde på😀

  19. Marit sier:

    Jeg elsker vaffler! Å må si at jeg har begynt å få de til veldig bra også;) Fikk skryt på tirdag, det er så kjekt😉

  20. Andrine sier:

    Hei de så gode ut , del oppskriftene og vaflene i bloggavisen min🙂 du kan også sende innleggene dine til forsiden min så får du flere som kommenterer🙂 også får jeg fulgt med på bloggen din daglig vi sees🙂

Please reply

