Hart of Dixie

One Tree Hill hadde jo sin siste episode 4 april. Jeg gruet meg til dagen lenge, og kommer som sagt til å savne serien. Nå i påsken har jeg forelsket meg i en helt ny serie, som ikke går i Norge enda. Serien heter «Hart of Dixie» og har Rachel Bilson i hovedrollen som legen Zoe Hart.
Zoe sin plan er å bli en cardio-thoracic surgeon etter sin far, hun blir uteksaminert som beste i klassen og starter å jobbe på et sykehus i New York, men etter 4 år i praksis blir hun ikke tatt med videre i programmet for å bli denne typen kirurg og hun får beskjed om å finne seg en plass i en privat legepraksis for å bli litt mer «pasient vennlig» for å bli tatt med i neste opptak for å bli kirurg. Ikke nok med det, slår Zoe sin kjæreste (som også er lege i praksis for å bli kirurg) opp med henne.

Zoe bestemmer seg til slutt for å ta i mot et tilbud fra en fremmed Dr. Harley Wilkes som   tilbydde henne jobben etter hennes tale på eksamens dagen. Praksisen hans er i Bluebell Alabama, noe som viser seg å være en by som skal være vanskelig å passe inn i. Da Zoe ankommer får hun vite at Dr. Harley Wilkes er død og hun har arvet halve praksisen hans, som han har delt med Dr. Brick Breeland som slett ikke er begeistret for å skulle dele praksisen sin med den unge nye legen. Heller ikke folk i byen virker overbegeistret for den unge nye legen fra New York. Zoe sliter med å få pasienter og Dr. Brick Breeland er ikke til noe hjelp. Han håper på å få kjøpt ut Zoe fra praksisen og får å gjøre det må han hindre henne i å få minimum 30% av pasientene.

Serien er kjempesøt, masse humor og Rachel Bilson imponerer. Jeg trodde ikke hun kunne spille annet enn Summer i The O.C, men her er jeg kjempeimponert. Anbefaler serien på det sterkeste. Vil liksom ikke gi den helt vekk, for den må sees. Jeg har på 3 dager kommet meg igjennom 15 epsider, og har en igjen før jeg henger med USA. Ble fort avhengig.

Jeg ser serien HER, som er en veldig grei side å se på serier på. Har blandt annet fulgt med på One Tree Hill på denne siden.

Har dere hørt om serien?

Hva følger dere med på?

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Anbefaling og merket med , . Bokmerk permalenken.

54 svar til Hart of Dixie

  1. Elin sier:

    Har ikke hørt om serien ;o Men hun jenta var pen!

  2. monica sier:

    Aldri hørt om den, faktisk. Men jeg liker krim aller best, da🙂

  3. Merethe sier:

    Jeg har aldri hørt om serien, men takk for tips🙂 Jeg trenger alltids nye serier å se på.
    Selv følger jeg med på Frustrerte fruer, Gossip girl, Revenge og Pretty little liars.

  4. lineeirin sier:

    sv: det var godt å høre😀

    Jeg har ikke hørt om serien enda. Gikk den siste av One Tree Hill den 4 april? Det har jeg ikke fått med meg😦 var det en sånn «the end» episode da?

    • Veronica S sier:

      😉
      Den er enda ikke kommet til Norge, så sikkert derfor. Jeg har lest om den igjennom en del blogger jeg da. One Tree Hill hadde sin siste episode EVER 4 april, i USA vel å merke. Her i Norge har enda ikke siste episoden vært. Og ja, det er en the end episode, så frem med kleenex.

  5. Hørt om begge, men ikkje sett på noken av dei faktisk.. føler alle skriver om det, så spørs om eg bør sjekke det ut?! hehe🙂

    Kos deg med serien! Ha ein herlig kveld!

  6. Har hørt om serien!
    Jeg følger med på Gossip Girl, One Tree Hill, True Blood, Glee, Revenge, Once Upon A Time, Grey’s Anatomy og The Vampire Diaries😉

  7. Tonje sier:

    Nei, har ikke hørt om den serien. Ser mest på CSI, Coldcase, Medium osv. Også noen av disse talentkonkurranse-programmene da🙂

  8. Denne serien må jeg sjekke ut🙂 Takk for tips❤

  9. Leah sier:

    Jeg tror jeg må sjekke ut denne serien!

  10. Hannah sier:

    Har ikke hørt om den serien😉
    Jeg følger med på One Tree Hill, Grey’s Anatomy, Frusterte Fruer, Hawaii Five-O, Criminal Minds, og Home and Away (:

    • Veronica S sier:

      Nå har du;) så da kan du sjekke den ut!;)
      OTH så jeg på, nå er det over, skal begynne fra begynnelsen igjen en dag. Greys elsker jeg, Frustrerte datt jeg ut av, Hawaii Five-O, aldri fått sett, men fått med meg at det er noen fine mannebein der…, Criminal Minds har jeg ikke sett så mye på, men han mørke der er riiimelig kjekk. Home & Away❤ men må se det på nettet…for er på jobb når det begynner..

  11. lineeirin sier:

    🙂 Huff. Nei. Det gleder jeg meg ikke over. Liker å følge med på OTH🙂

  12. har ikke hørt om den nei ;ss men kanskje jeg skal titte på den litt😀

  13. Amanda sier:

    har ikke hørt om det før jeg:/ men jeg følger egentlig ikke med på en serie akuratt nå, men så ganske mye på one three hill før🙂

  14. Henriette sier:

    Nei har ikke hørt om den før:)

  15. Lene sier:

    jeg har ikke hørt om den serien, men av det jeg leser her så er det absolutt noe jeg skal sjekke ut. Kjempe trist at One three hill er over, liker virkelig ikke. men har et håp at det kommer flere sesonger.

    Jeg begynte å se på Good christian bitches i går, fikk bare sett en episode da før jeg sovnet men tror absolutt det er en serie som kommer til å slå an:)

    • Veronica S sier:

      Tenker du synes den er bra ja. Den er absolutt verdt å sjekke ut altså. Jepp, skulle ønske det kom flere sesonger, men tror ikke det kommer nemlig… men, men.

      Good Christian Bitches virker kjempebra…tenkte å se den på nettet;) hehe.

  16. SV: Ja Ida sin blogg er fantastisk❤

  17. Nina C. sier:

    Så første episode i fjor en gang,men så hadde jeg så mange serier jeg følgte med på at jeg satte den på vent til jeg ikke hadde noe mer å se. Men skal se å få sett den:)Flott serie!
    SV;Takk Veronica:D Håper du har hatt en flott påske!

    • Veronica S sier:

      Veldig fin serie! Blitt veldig glad i den, selv om jeg har sett den nå i påsken på ehm.. 4 dager..nå er jeg a jour med USA og venter på den nye episoden, som faktisk skal vises i USA i dag;) haha.
      U R welcome!

  18. Siv sier:

    JEg har FAKTISK hørt om denne før, tro det eller ei! Men jeg hadde glemt av hva den handla om før nå😉

  19. Sunniva :*) sier:

    ikke hørt om den🙂

  20. Marit sier:

    Den har jeg ikke hørt om, men fikk lyst å sjekke den ut😀

  21. Jeg elsker one tree hill, men har heldigvis bare kommet til sesong 7😉

  22. Hørt om serien, og tror jeg skal sjekke den ut også:)

  23. Marion sier:

    hørtes spennende ut!:D

  24. Har ikke hørt om den eller sett den, men den virket faktisk veldig bra sånn som du beskrev den! Jeg liker sånne typer serier!😀

  25. Tonje sier:

    Har faktisk ikke hørt om serien, men det kan tenkes at jeg må sjekke den ut nå😉 Følger vel egentlig bare med på gossip girl jeg.

  26. Marlene sier:

    Skal absolutt få med meg den serien etterhvert, har den på «bør-ses» lista mi ^^

  27. Runa sier:

    jeg savner one tree hill veldig! Syns Marvin var ganske så søt. Men ser jo på home and away og greys anatomy, men har endel å se på nettet der!

Please reply

