Leave nothing less than something that says «I was here»…

De aller fleste i livet har lyst til å gjøre noe som man blir husket for. For noen kan det være å melde seg på Paradise Hotel, for noen kan det være å gå inn i politikken for å få et bedre samfunn. Andre bare hjelper til på frivelige ting som Røde Kors, Kirkens Nødhjelp osv. Uansett har vi alle noe inni oss som sier at vi vil gjøre noe som betyr noe, om det kun er for oss det betyr noe, eller at det skal bety noe for andre er vel mer individuellt. Om jeg skal gjøre noe som skal virke inn, må det være å jobbe frivelig med barn eller voksne som virkelig trenger det. Leger uten grenser for eksempel, for om jeg skal gjøre noe jeg skal huskes for, må det være noe humanitært. Og ikke noe egoistisk.

You will notice me
I’ll be leaving my mark like initals carved in an old oak tree
You wait and see
Maybe I’ll write like Twain wrote
Maybe I’ll paint like Van Gogh
Cure the common cold
I don’t know but I’m ready start cuz I know in my heart

I wanna do something that matters
Say something different
Something that sets the whole world on its ear
I wanna do something better
With the time I’ve been given
And I wanna try
To touch a few hearts in this life
Leave nothing less
Than something that says «I was here»

I will prove you wrong
If you think I’m all talk, you’re in for a shock
Cuz this dream’s too strong
And before too long

Maybe I’ll compose symphonies,
Maybe I’ll fight for world peace
Cuz I know it’s my destiny
To leave more than a trace of myself in this place

I wanna do something that matters
Say something different
Something that sets the whole world on its ear
I wanna do something better
With the time I’ve been given
And I wanna try
To touch a few hearts in this life
Leave nothing less
Than something that says «I was here»

And I know that I will do more than just pass through this life
I’ll leave nothing less than something that says «I was here»

«I was here»
(I was here)
«I was here»
(wanna do something that matters)
(Somethin that says I was here)
«wanna do something that matters»
(Somethin that says I was here)
«I was here»

Hva drømmer du om å gjøre?

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Musikk, Tanker/Meninger og merket med , . Bokmerk permalenken.

36 svar til Leave nothing less than something that says «I was here»…

  1. Elin sier:

    Masse! Men den største tingen er vell å være lykkelig :3 i know cheese

  2. Drømmer om å være skuespiller!😉 Hehe

  3. Tonje sier:

    Har mange drømmer, men hvor mange av dem som blir realisert får tiden vise😉

  4. Leah sier:

    Jeg vet ikke.. Besøke alle stedene jeg vil i verden, men først…. Bli frisk! Det er min aller største drøm!

  5. Tonje sier:

    Herlig tanke og herlig sang🙂 Jeg vil også utrette en forskjell enten det er for en person eller mange, men bare det å vite at noe man har gjort eller sagt gjør livet litt enklere for noen andre må være den største gaven🙂 Det er også derfor jeg ønsker en utdanning innenfor barnevern🙂

  6. Merethe sier:

    Jeg har desverre ingen store drømmer i livet, men håper at jeg en dag finner mitt kall.

    Jeg synes du hadde en veldig fin drøm! Mennesker som ikke er egoistiske er gull verdt.

  7. camilla sier:

    Åh, jeg drømmer om å gjøre så mye, jeg. Mest av alt har jeg lyst til å gjøre en forskjell for noen. Hvem som helst. Om det så bare er en. Det spiller ingen rolle!

  8. SV: Veldig godt, Veronica😉 Dette anbefales😀

  9. Nina C. sier:

    Fint skrevet. hmm, har ikke en drøm som vil forandre verden eller sette igjen fotspor etter meg et sted.men en «personlig» drøm,om å bli bibliotekar. Få lese glede til folk og spre den:)

  10. Siv sier:

    Duh, DET gjør jeg også! Jeg vil bli huska i historiebøkene, jeg da, ikke at jeg vet hvordan det skal gå til…

  11. Sunniva :*) sier:

    Bra innlegg, sant det du sier.😉 Selv tror jeg at hvis jeg skulle gjort noe, så ville det vært å gjøre verden mindre urettferdig.

  12. Jeg drømmer om å være med på noe frivillig arbeid. Har lyst til å kanskje ta et halv år i Afrika eller noe for å undervise på en skole der. Det hadde vært givende, samtidig som jeg kunne hjulpet røde kors ellerno:)

  13. Den sangen hadde jeg aldri hørt før, men likte sangen veldig godt!!

  14. Jeg drømmer om å bli en verdens kjent kirurg, men jeg har også veldig lyst å reise masse når jeg blir stor!🙂

  15. Henriette sier:

    Drømmer om å bli stylist:)

  16. monica sier:

    Jeg håper at jeg kan gjøre en forskjell gjennom yrket jeg har valgt, altså læreryrket. Håper at jeg kan være med å forme barn og unge slik at de igjen kan forme videre når de blir voksne. Jeg har lyst til å være der for noen som føler seg helt alene.

    • Veronica S sier:

      Veldig fint! Jeg er omsorgarbeider selv og jobber i barnehage. Håper jeg setter positive spor i barna jeg har med å gjøre i år fremover.
      Du har veldig fin drøm!

  17. Marlene sier:

    Jeg drømmer om å kunne gjøre en forskjell i noens liv, og håper jeg kan utdanne meg som barne og ungdomspsykolog etterhvert, og få hjulpet unge som trenger en hjelpende hånd🙂 Har også lyst å jobbe innen mote, gjerne som motekonsulent, og hjelpe folk å finne sin egen stil ^^

  18. Tonje sier:

    Klart man vil utrette en forskjell. Jeg føler mitt bidrag til Plan hver måned er en god ting. Og hva skulle man egentlig gjort uten drømmer?

Please reply

