Kom Mai du skjønne milde…

Vi er i mai allerede, ikke bare i mai, men tre dager inn i mai måned. Bergen har startet mai måned med sol. I dag regner det på kvelden mens jeg skriver, men ellers har det vært fantastisk vær frem til i dag. Pga fint vær og pga litt annet å gjøre så har jeg ikke blogget. Men her kommer en liten oppdatering.

Mandag: Den berømte «natt til 1 mai».. jeg var på jobb på formiddagen (alle sammen, jeg har begynt 100% igjen..hurra). Ettermiddagen gikk til korøving. Kom jo litt forseint der da, men fikk i allefall gått igjennom med den fine gjengen koringen som vi skulle ha senere på kvelden. Som jeg har fortalt i tideligere blogginnlegg så skulle koret vårt kore for Doffen. Vi koret for Doffen på mandag på vedledighetsgalla for dyrebeskyttelsen. Sangen vi koret på heter «Uansett Hvor Jeg Ser» og den har jeg postet i et tidligere innlegg. Det var kjempekjekt å kore!. Er moro å ha Myrna som dirigent, for hun får virkelig koret med på kjekke ting! Kan ikke annet enn å takke denne damen for at hun er så fantastisk som hun er. Vi har koret på Russelåt, vi har koret for Doffen og vi «overlevde» å være kun 4 stk på kulturhus konserten fordi at Myrna er så utrolig flink dirigent.

Koret måtte stå foran scenen, Doffen står bak og synger/rapper! Var kjempekjekt. Jeg er da helt til venstre i hvitt.. Var på Grand Selskapslokaler i Bergen

Tirsdag: Da var jeg og en barndomsvenninne på Askøy å besøkte enda en barndomsvenninne. Vi var nemlig i mange år en trekløver som hang sammen omtrent hver dag da vi var yngre. Eller fra da vi var ganske små. Sonja som vi besøkte fikk sitt andre barn 14 mars, en liten prinsesse, så vi var på babybesøk. Sonja sin lille herlige prinsesse og hennes 3,5 år gamle prins er virkelig to herlige unger. Så meg og Merete storkoste oss hos Sonja på Askøy med hennes to herlige barn. Da fikk vi vår dose baby (eller ikke) og vår dose 3,5 åring (eller ikke).. er når det er slike herlige barn jeg får mer og mer lyst på barn.  Jeg elsker unger!

Ellers er det ikke så mye nytt å fortelle om egentlig. Har forresten en sang jeg har fått helt på hjernen i det siste, og det er Luke Bryan sin cover av Apologize. Han er virkelig ikke bad å se på, og hans versjon er kjempebra synes jeg. Selvsagt in Country style da.

Hvordan har mai vært hos dere hittil?

Likte dere versjonen til Luke eller foretrekker dere OneRepublic?

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Hverdagsmas, Koret, Musikk og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

23 svar til Kom Mai du skjønne milde…

  1. Siv sier:

    Ja, dagene går syyyyykt fort. Men her har vi enda SNØ!!!

  2. Tonje sier:

    Høres ut som du har hatt noen fine dager🙂 Mine mai-dager har så lang vært veldig fine. En times turgåing med brodern på tirsdag etterfulgt av bestilling av en utrolig god pizza og et par fotballkamper på TV og onsdag var det middag på restaurant og The Avengers på kino med brodern🙂

    • Veronica S sier:

      Kjempefine mai dager frem til 5 mai, med dårlig vær..eller alle 4 årstidene på en og samme dag.. samme med i dag.
      Høres ut som en bra start på mai hos deg og;)

  3. Jeanette sier:

    Så koselig! Min mai har bestått av lesing til eksamen, en eksamen, og nå enda mer lesing til eksamen:)

  4. Jeg likte denne vel så godt, country style er sjeldent feil😉

    God helg!!

  5. Nina C. sier:

    Virker som du har hatt tre flotte dager inn i mai:) Likte både Luke Bryan sin versjon og One Republic.
    Mai har vært en fin måned hittil:)
    SV;Takk Veronica:) Håper det jeg også:)

  6. Jeanette sier:

    sv: jeg er med på å trene sammen! Vi kan starte med noen turer over et av fjellene! GLEDER MEG!

  7. Hilde sier:

    Så moro med kor!🙂

    SV: Med litt kjapp søking tror jeg jeg fant ut at den også fungerer for android!:) Håper jeg har rett!
    God søndag!

  8. Tonje sier:

    Høres ut som en fin start på måneden!🙂 Jeg har brukt mai til venner, familie, trening, jobb og god mat. Og ikke minst rydding av klesskap. Noe som absolutt var på sin plass😉

  9. Marit sier:

    Gratulerer med 100% igjen! Hurra😀 Bergen suger litt når det sludder og er sol om en annen, men vi fikk hvertfall en del dager med varme og sol;)

  10. Lene sier:

    Herlighet, 2 fine maidager med tett program, koselig🙂
    min mai har vært bra til nå, mye sosialt, jobbing i hagen, trening, god mat og turer med hunden:)

  11. Henriette sier:

    Er glad for at vi er i mai, for da er det snart sommerferie:)

  12. itonjemusic sier:

    Likte den coverversjonen😀

Please reply

