Frk. Fraværendes…

Onsdag 16 mai på kvelden begynte jeg å verke noe sinnsykt i bak i munnen. Det viste seg å være en idiotisk visdomstann som prøvde å komme seg igjennom tannkjøttet rett oppi den ene jekselen min. Fant ut at det gav seg helt sikkert snart og gikk igjennom helgen og frem til mandag med verk. Da fant jeg ut at jeg ikke klarte mer. Hvertfall siden natt til tirsdag var det så og si ingen søvn.
Tirsdag ringte jeg tannlegen og onsdag ble jeg en visdomstann fattigere, en pencillinkur rikere og ikke minst high on painkillers. Derfor har jeg vært fraværende på bloggen, siden jeg da er noe mindre vis, så har jeg ikke helt hatt inspirasjonen til å blogge.
Tiden har gått mellom mellom sengen og ute på terrassen for å få litt sol. For å ikke plage livet av de jeg bor med, siden jeg så og si spytter blod (fortsatt og i dag er det fredag) og er ikke helt i topp-humør…så tok jeg meg en pitte liten tur med hunden for å få tankene bort fra aua i munnen. Klarte ikke å være ute mer enn 1/2 time men hunden fikk kastet seg i vannet da det er så varmt og nydelig her i Bergen. Jeg fikk dyppet tærene mine i vann, men fant ut at å holde seg nærmt land i tilfelle jeg skulle besvime (har en tendens til det når jeg har vondt). Fikk tatt tre fine bilder med mobilen da, før jeg gikk hjem igjen og la meg for å sove. Blir sliten av ingenting når man har vondt, spesielt etter visdomstanntrekking. Og siden jeg har leddgikt, så klarer jeg ikke åpne kjeven godt nok, så tannlegen må trikse litt og kjeven er KJEMPEVOND etterpå. Kjennes ut som jeg har blitt slått ned med knyttneve.

Badenymfen

Jeg håper jeg får nytt skikkelig godt av været i morgen. For da har jeg forhåpentligvis sluttet å spytte blod, kan spise normalt igjen (her går det i ekkel suppe og is) og humøret har kommet seg + jeg ikke verker mer. Vi krysser fingrene. For aller helst ville jeg vært å jobbet i barnehagen i dag og disse dagene med sol. For det er så utrolig kjekt å være ute med ungene i solen! Så håper været holder seg til tirsdag!.

Så, har dere planer for pinsehelgen folkens?
Noen av dere som har trukket visdomstann/tenner? 

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Hund, Hverdagsmas, Leddgikt og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

22 svar til Frk. Fraværendes…

  1. Siv sier:

    Det var da veldig til tannproblemer!! Jeg syntes det gjorde vondt da visdomstennene kom på vanlig måte, jeg!!!! Mindre vis, heheehehehe – da kan du tro jeg skal beholde mine!

    • Veronica S sier:

      Jepp.. aua er aua. Men ekstra vondt og ta ut vidsomstann da kjeven min er preget av leddgikt og ikke åpner gapet så høyt som andre. Så tannlegen må ordne den litt av ledd og sånn. Kjempevondt.
      Jeg er overbevist om at jeg er mindre vis.

  2. Pinsehelga vil vel bestå av The Voice, Grilling og Eurovision Song Contest. Hehe🙂
    Har ikke fått en eneste visdomtann ennå jeg, så da sier det seg vel selv at jeg ikke har trukket noen visdomtann. God bedring da du🙂

  3. Leah sier:

    Eg trakk en visdomstann i forfjor desember.. Gikk å gruet meg i flere dager, men jeg merket ingenting.. Det jævligste var bedøvelsen i ganen, ellers har jeg hatt munnsår som har vært vondere. Men så har jeg veldig høy smerteterskel også da:) kjipt at du ikke er helt i form sånn at du ikke får nyte det nydelige været vi har fullt ut:( jeg har grillet både meg og middagen siden finværet kom. Badet har eg også gjort, herlig:D

    • Veronica S sier:

      Jeg har enormt høy smerteterskel..og jeg har vondt. hehe. Men er jo individuelt. I dag har jeg fått nytt været, og er blitt solbrent til de grader..men men. Skal bade snart og, håper jeg;)
      Du er heldig som har fått nytt det fine været maksimalt.

  4. Regine sier:

    Uff, stakkar – ja eg har trukket ei visdomstann, det var heilt grusomt.. eg trudde ho skulle dra ut heile kjeven min når til slutt ho drog ut tanna! Håper du kommer deg kjapt, og at du får ei fin pinsehelg:)

    • Veronica S sier:

      Tusen takk<3
      Ja vondt er det. Denne tannlegen var flink da, men er liksom så vondt i etterkant. Er så glad for ibux forte!
      Ha en strålende pinse du og.

  5. Nina C. sier:

    Huff,ikke noe godt når visdomstenna melder sin ankomst. hehe. Har ikke trukket noe tenner eller visdomstann ennå. Du får ha god bedring! Flotte bilder ovenfor da! En søt vofs!
    I helga har vi har hjemme tenkte å grille og slappe av. Vi har overnattingsbesøk av nevøen min til søndagen,så da har jeg litt å gjøre:)

    SV;Stilig da:) Fått gjort mye du! Kan tenke meg at hund er kjempe flott å ha:) Koser meg når vi har hunden til broren min på overnattingsbesøk<3 Men jeg synes at katta mi er min lykkepille:P hehe

    //hehe, det er lett å falle av serier. Har dessverre gjort det med Glee. Men da har jeg noe å se iløpet av sommerferien. Sett bare de 6 første episodene av sesong 3. Men glad for at grey’s kommer tilbake til normal sendetid:)

    • Veronica S sier:

      Nei, visdomstenner kunne jeg klart meg uten faktisk. Tusen takk<3 Ja, Lexie er virkelig vakker om jeg så må si det. Alle eiere synes jo det, men hun er virkelig vakker fra innsiden ut.
      Høres ut som en bra helg;) kjekt med overnatting da!!

      Hehe, ja noe har jeg gjort;) hehe. Ja, kjempekjekt med hund, men veldig glad i katter og.

      Dumt å falle av, men takker og priser internett;) slik at man kan ta det opp igjen der man faller av.

  6. Lene sier:

    Huff, kjenner jeg får frysninger av tanken. Håper virkelig du har blitt bedre, *mange varme tanker og klemmer*. Mine visdomstenner ligger helt på skakka, men så lenge det ikke gjør vondt så slipper jeg å fjerne de, jeg er lite glad i tannlege!! Håper du har hatt en fin helg, og ønsker deg en fortsatt fin dag:))
    Herlige sommerbilder🙂

    //jeg har vært i nordsjøen siden mandag, men i ettermiddag er det hjemreise:))
    Endelig skal jeg få nyte sola i morgen:))

    • Veronica S sier:

      Bedre nå, litt vondt siden stingene er gått opp, men overlever. Takker for varme tanker og klemmer❤ de gjorde godt;) Håper dine ikke gjør vondt! Tannleger har jeg ikke noe skrekk for, synes legen er værre..hehe.
      Veldig fin helg!

      Åh, jobber du i nordsjøen altså;) kjekt??
      Håper du får nytt solen.

  7. Lene sier:

    //du burde virkelig komme deg på undersøkelsen, men jeg skjønner godt at du gruer deg, men jeg tenker som så at jeg er ikke den første og heller ikke den siste som legen har sett i den berømte stolen. Det er litt pinlig der og da men føles godt å ha det gjort.

  8. Tine sier:

    Off da, hørtes ikke godt ut i det hele tatt! Håper du er på bedringens vei!

  9. Gruer meg til mine visdomstenner kommer merker jeg. Uff, må være veldig vondt når de kommer:/

    Pinsehelgen min har bestått av The Voice finalen, venninnetid, sushi, shopping, øl, bursdag og kake😀

  10. Hedda sier:

    Uff, vonde visdomstenner er ikke bra. God bedring videre🙂 Håper det ordner seg. Kjempe søt hund og fine sommerlige bilder! =)

  11. Marit sier:

    Jeg har fjernet alle, it sucks! Men nå er det jo bra igjen:) Verdt det egentlig:)

Please reply

