Svar på Spørsmålsrunde #2 Del 1.

Takk til alle som sendte inn spørsmål. Jeg har bestemt meg for å dele inn svarene og spørsmålene i to innlegg, så det ikke blir en eneste røre av spørsmål og svar. Har fått noen av de samme spørsmålene, men i andre formuleringer, og har egentlig bare valgt å svare på alle spørsmålene som kom. Og mens jeg svarte på et spørsmål som var litt likt et annet, kom det enda fler ting å svare som jeg kom på. Så her kommer første del av svarene:

-Hvem artist skull du ønsket å sunget en duett med?
Svar: Der er liksom ikke bare en men la oss starte.
Maria Haukaas Mittet har jeg alltid hatt lyst til å synge med. Hun er en av Norges desidert flinkeste vokalister og jeg har vært fan av damen siden 2003.
Myrna Braza, Bergens egen soulprinsesse som jeg også har vært fan av en stund. Hun har en fantastisk soulstemme.
Hillary Scott-Tyrrell fra Lady Antebellum, synes hun er fantastisk flink og hun er en ekstremt begavet låtskriver også. Egentlig har jeg lyst til å synge med hele Lady Antebellum.
Måns Zelmerlöw, simply because han er Måns Zelmerlöw. Elsker han.

Hans Marius Hoff Mittet av samme grunn som Måns.

Maria Haukaas Mittet, Myrna Braza, Hillary Scott-Tyrrell, Måns Zelmerlöw & Hans Marius Hoff Mittet

-Hvilke land vil du besøke, og hvorfor?
Svar:
Hellas, fordi jeg elsker Mamma Mia filmen og ble forelsket i Hellas da jeg så filmen.
Kreta, etter jeg leste boken Øya så har jeg kjempelyst til å dra dit, blandt annet for å se øyen Spinalonga.
U.S.A, har utrolig lyst til å reise til USA, besøke stater som California, Nashville, Texas, Florida og byer som New York og Washington D.C.
Brasil, har alltid hatt lyst til å gå opp til Jesus statuen i Rio de Janeiro.
Haiti, med stiftelsen myLIFEspeaks for å gjøre noe godt for barn som ikke har det noe bra.
Hawaii, selv om den går under U.S.A
.
Tanzania, Sør-Afrika, Egypt og mange andre steder i Afrika generelt. Er så mange steder jeg ønsker å dra. Både på ferie og for å gjøre vedledighetsarbeid.

-Hvilke artister liker du best og hvorfor?
Svar:
Maria Haukaas Mittet, fordi hun har virkelig en fantastisk stemme og hun er en utrolig person. Ble forelsket i stemmen hennes da jeg så henne i FAME the Musical 5 Desember 2003 og siden vært fan. Møtt henne mange ganger og hun er kjempekoselig og så hjertevarm. Ikke minst leverer hun faktisk live og det er ikke mange artister som gjør.
Myrna Braza, jeg kom over sangen hennes «Anything» på Urørt siden og synes den var kjempefin, ikke minst stemmen hennes er fantastisk. Fulgt henne siden 2005 og hun er også som Maria en hjertevarm og jordnær person. Myrna leverer også live, så det ljomer. Jeg er også så heldig å ha henne som kor-dirigent og hun er virkelig flink!
Lady Antebellum, jeg har alltid likt countrymusikk og denne gruppen her er jo helt fenomenal. Ble forelsket i «Need You Now» sangen sommeren 2010 og siden vært kjempefan. Disse menneskene gjør en del for fansen sin, de twitrer, lager web-episoder der man kan følge dem backstage osv, ikke minst gjør de masse vedledighetsarbeid. Dem virker jordnære og de lager masse bra musikk. Jeg gleder meg til å se dem live nå i sommer.

-Hvilke musikksjangere liker du best?
Svar:
Kan jeg snu på denne? Jeg hører nemlig på en hel masse musikk, men jeg takler ikke hard rock og metall. Skjønner virkelig ikke helt meningen med den musikken. En del danseband er jo helt bak mål også, dessuten MYE av norsk country SUGER! Men det jeg hører mest på er country, pop og soul, en del r&b og MASSE musikal musikk. Hører også på litt rock også. Kor er kult osv. Men Gregoriansk musikk feks, det blir jeg fysisk dårlig av. Jeg vet ikke hvorfor, men får en creepy følelse når jeg hører slik musikk og blir kjempedårlig…

-Hvis du skulle nevnt 5 favorittsanger, hvem hadde det vært?
Svar:
hmm, kun 5 altså, vel.. «Nobody Knows» av Maria Haukaas Mittet/Storeng fordi sangen har en sterk og fin tekst, ikke minst elsker jeg måten Maria synger den på.
«Changes» av Myrna Braza, vet ikke hva det er med den sangen, men blir glad, trist og rolig på samme tid av den sangen. Myrna sin stemme i den sangen er også vanvittig fin.
«There Are Worse Things I Could Do» fra musikalen Grease, teksten i den sangen er bare kjempebra.
«Need You Now» av Lady Antebellum, siden det var den sangen som fikk meg til å elske den gruppen.
«As You Turn Away» hele teksten og stemningen i sangen er ubeskrivelig. Kan ikke nevne bare 5, da jeg må nevne «I Was Here» også, fordi teksten er helt fantastisk.

-Hvilke artister hørte du på når du var yngre?
Svar:
 Jeg hørte på utrolig mye, første cden jeg kjøpte var av Trine Rein pga sangen «Torn», S Club 7, LeAnn Rimes, Shannia Twain, Whitney Huston, Smokie, Eagles, Bruce Springsteen, ABBA, A*Teens, Jannicke Abrahamsen og en hel masse musikal musikk, ja og Celine Dion. Mange av disse hører jeg faktisk på enda. Westlife, Backstreet Boys og N*Sync er vel veldig nevneverdige dem også, ikke minst Britney Spears.

-Dine favoritt tvserier som du ikke klarer deg uten?
Svar:
Grey’s Anatomy, One Tree Hill (takk GUD for dvdboxer) Hart of Dixie, Glee. Ser på andre også, men disse er MUST!

-Dine fremtidsmål/drømmer?
Svar: Selvsagt er drømmen om mann og barn der, finne meg drømmemannen min, i allefall en mann som er glad i meg for den jeg er og stifte familie. Ellers er det jo kanskje å en gang starte opp en besøksgård for barn som mangler ting å gjøre på fritiden og barn med handicap kan komme å få en meningsfylt fritid sammen med feks. hest. Cupcake cafe og masse annet. Ikke minst at jeg har i allefall vært ute i verden litt og ikke minst gjort noe meningsfyllt.

-Dine topp tre filmer og hvorfor du liker de?

Svar: Dirty Dancing: første gangen jeg så denne filmen var «ulovlig» hjemme hos en klassevenninne sammen med storesøsteren hennes. Den hadde 15 års grense og vi var kanskje 11 eller 12 år. Så kom den på TV et eller to år etterpå og jeg husket den igjen på reklamesnutten og klarte å «overtale» mamma til å få se den. Mamma mente jo og at dette var en fin film, siden den gang har filmen blitt sett ca 300 ganger, på VHS min er enkelte scener heeelt hvisket ut fordi båndet er utslitt. Gleden var stor da jeg fikk den på dvd.
Grease: den filmen leide vi på 10 års dagen min, fordi det var Grease feber fordi filmen fylte år eller noe. Vi var alle jentene i klassen som så den TO ganger på en kveld og jeg måtte selvsagt se den enda en gang før vi leverte den inn igjen. Så fikk jeg den på dvd senere og den har sikkert blitt sett like mange ganger som Dirty Dancing. Jeg er svak for dansefilmer og musikaler.
Tredje filmen, Jeg har sett «The Ugly Truth» vanvittig mange ganger, har ingen forklaring på hvorfor jeg digger denne filmen.

«Time of My Life»

-Har du vært mye ute å reist? Isåfall hvor har du vært?
Svar:
jeg er ikke så bereist, har vært i Sverige, Danmark, Spania, England og en del byer i Norge. Men håper å bli mer bereist med årene.

-Liker du å lese bøker? Isåfall hvilke bøker er favorittene?
Svar:
Jeg er en som leser VELDIG seint, og har ikke så utrolig mange bøker på listen. Men P.S I Love You, Øya, Vann Til Elefantene og Tusen Strålende Soler er virkelig fantastiske bøker. Holder for tiden på med Barnepiken og liker den.

-Liker du kaffe/eller er du en te-person?
Svar:
Jeg liker Cappucino, Cafe-Latte og Cafe-Mocca. Men ellers er jeg glad i te og drikker den helst uten sukker. Men drikker det mest på jobb siden vi har kaffe maskin. Har feks aldri vært på Starbucks, men er veldig fan av disse Starbucks produktene de selger kalde i butikkene.

-Favoritt maten din?
Svar:
 Nå skal det sies at jeg er EKSTREMT kresen. Men jeg elsker feks fiskekaker!!

-Hvem er «drømmeprinsen» din (hvis du kunne velge fra en film eller tvserie)?
Svar:
Oj, denne var vanskelig. Mike (Gerard Butler) fra «The Ugly Truth» eller McSteamy-Mark Sloan fra Grey’s Anatomy. Ja, og «Messer» fra Life As We Know It.

-Hva er planene dine for sommeren?
Svar:
 I og med at jeg har kun 3 uker ferie, så er det først og fremst slappe av. Men skal til mormor og morfar i Sunnfjord en liten tur, så skal jeg til Sverige i slutten av Juli på Lady Antebellum konsert, det GLEDER jeg meg til. Det er de to tingene som er planlagt i hvertfall. Hadde jeg hatt lappen og bil hadde jeg reist etter finværet rundt i Norge faktisk.

-Hvilken sjokolade er din favoritt?
Svar:
KitKat sjokoladen og Stratos Dobbel. Veldig glad i kjekssjokolade og sjokolade som er både hvit og lys.

-Hvilke produkt er du heilt avhengig av? (hudpleie, sminke)?
Svar:
 Ehm, nivea fuktighetskrem… og ehm, maskaraen min av ett eller annet merke. Vet du, jeg sminker meg ikke til daglig, og når jeg sminker meg er det for det meste kun maskara og kanskje lip-gloss. Så må vel gå for at nivea-fuktighetskremen min er den jeg er mest avhengig av. *litt flau*. Roll on og parfyme.. haha. Jeg er virkelig analfabet når det kommer til sminke.

-Beskriv din «drømmetype»?
Svar:
 Så lenge han er ærlig og aksepterer meg for den jeg er og er en selvstendig kar som liker en diskusjon og som kan snakke meningene sine og ikke være tøffel. Han må ikke ta seg selv veldig høytidelig og han må like å drite seg ut en gang i blandt, være med på moroen. Ikke minst, en som har kamerater som han kan stikke ut med slik at jeg kan henge med venninner. Han må like barn og ha orden på økonomien.

-Musikktips?
Svar:
Lady Antebellum, Maria Haukaas Mittet/Storeng, Myrna Braza, Måns Zelmerlöw, alt fra Les Mis musikalen, alt fra Grease musikalen og soundtracket til Dirty Dancing. Ikke minst de fleste sangene fra Glee. Westlife osv.

-Favorittmat?
Svar:
 Fiskekaker er livretten, men liker godt taco.

-Et godt minne fra 2012?
Svar:
 Nå er jo året enda ikke ferdig da, men akkuratt nå var den 26 mai, Bømlo med bestevenninne + mammaer for å se «Kristkongane på Moster».

-Ynglingsplagg?
Svar:
pysjamas og joggebukser.

-Kyss eller klem?
Svar:
Spørs hvem det er fra, men er veldig glad i klemmer.

Det var noen av svarene, del 2 kommer om ikke så alt for lenge.

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Spørsmålsrunder Svar. Bokmerk permalenken.

20 svar til Svar på Spørsmålsrunde #2 Del 1.

  1. Flotte svar. Hehe, så du snudde endel på mine spørsmål, men det er lov🙂 Ha en fin dag!

  2. Elin sier:

    Bra svart! :DD

  3. Marlene sier:

    Kjempeflott svart!🙂 Har endel til felles ser jeg , utenom fiskekaker da, det er jeg ikke noe særlig fan av :-p

  4. Nina C. sier:

    Bra svart:) FIkk inn en del bra spørsmål!:)
    SV;Takk:) Hadde en fin feiring av St.Hans =) Håper du også hadde det!

    //Det er kjempe bra! Er nok ikke mange som tenker på å bruke belte på buss,men det er jo lurt at føreren minner folk på det🙂

    //Skjønner den, ringenes herre bøkene er store og det er jo nesten et prosjekt å komme igjennom:)

  5. Haha, fiskekaker faktisk😉

  6. Tonje sier:

    Så mange fine svar du!🙂 Men fiskekaker? Æsj! :p

  7. Merethe sier:

    Veldig bra og utfylt svart🙂 Og The ugly truth liker jeg også!

  8. monica sier:

    Så utrolig fine svar, fint å se at du orker å ta deg tiden til å svare skikkelig på alt🙂

Please reply

