Topp Helg!

«I Bibelen kaller de 40 dager og 40 netter for syndefloden, i Norge kaller vi det FELLESFERIEN»

Det leste jeg på twitter i dag og lo meg skakk ihjel, for det er ganske sant. Selvsagt når jeg har begynt på min 3 ukers ferie, så ser værmeldingen veldig lite lovende ut, har til og med sett at det regner i Stockholm, dit jeg skal om 15 dager. JIPPI sier bare jeg. Lenge leve brunfargen jeg fikk 26 mai som fortsatt holder, og takker Brun og Blid for at de skal hjelpe meg med at den fortsatt skal holde.

I helgen har jeg vært hos min mormor og morfar i Sunnfjord på en liten øyperle med navn Værlandet. Der var vi samlet nesten hele familien, min bror manglet da han heller valgte å være igjen hjemme for å gå på Rock n LOL festivalen på Søfteland (litt utenfor Bergen). Fredagen ble pub-kveld med gode venner og familie, der spilte Bård og Vegard Leite. Jeg kjenner jo dem fra før av, så er alltid kjekt å se dem spille. Ikke minst så har de ikke forandret seg i det hele tatt etter Idol og The Voice. De er de liketil og flinke guttene de alltid har vært. Skulle jo selvsagt ta bilde til bloggen, men glemte det helt og da jeg skulle ta bilde av dem spille så ble det minifilm. Men den legger jeg ikke ut, fordi jeg hadde snudd kamera og det eneste jeg filmer er meg og min tante som danser med dem syngende i bakgrunnen. Det var Nordsjøport helg og denne helgen har vært i 8 år, denne Nordsjøport helgen og jeg har kun gått glipp av 2. En slags festival.

Men, her kommer en liten bildedryss fra helgen.

«In the Bible it rained for 40 days and 40 nights, they called it disaster, in Norway we call it SUMMER»

That is something I read on twitter today, and on facebook. But it’s so typical, when I have my 3 week of summer holiday, it always rains.

This weekend I have been at my grandparents house in Sunnfjord on a little lovely island called Værlandet. A 2,5 hour boatride and 1 hour ferry ride north from Bergen. Altmost all of my family was together, except from my little brother. He was home in Bergen to go to another festival.
Friday we went to a pub-night where two local stars played. They are known from Norwegian Idol and The Voice, Bård and Vegard Leite. They are so amazing.
This festival called «Nordsjøport-helgen» has been for 8 years, and I only missed two of them. Bård has always played, but this year we where lucky to hear Vegard as well.

Here comes some pictures from the weekend:

Leaving Bergen on a boat Friday after work, to go to my grandparents.

My cousin and I on the ferry, yeah, we take a boat for 2,5 hours and then a ferry for 1 hour.

Værlandet with Alden the Mountian in the background, lots of boats there this weekend, over a 100.

Nodsjøport-weekend is a festival we celebrate that Bulandet and Værlaned got united by bridges. Here we are on «sightseeing» in Bulandet, and they got a camp for nude people:P

The view from my aunties house. The mountain Alden in the background.

Some of my family, we had a BBQ and it was good food and lovely people.

Off course we had «festival» bracelets.. haha.

My youngest cousin and I.

Sunset over the rooftop. It’s so beautiful.

Gotta love this place

Partytime, a little bit of Hansa beer.

Got one more bracelet on Saturday.

My cousins and I had a waterballoon fight Sunday, VERY funny, I lost.

This bench is made of local stone «black beauty» from Værlandet.

My cousin Jenny and I, going for a hike at 23:00 o´clock.

Nature…

Moi! Happy girl on a afternoon/night walk in the nature.

We found blueberries;) I LOVE blueberries.

More sunset!

My grandparents house, the red one.

Så har dere hatt en fin helg og uke så langt?
So, how has your weekend and week been so far?

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Hverdagsmas og merket med , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

30 svar til Topp Helg!

  1. Nina-Martine sier:

    Hørtes ut som en strålende helg, selv uten sol! :p

    Sv; Det er bare å glede seg! Er ikke noe som slår Christian Bale og Batman i mine øyne, men Spiderman var helt rå den også! Har de midnattspremiere da? Tror de bare gjøre det på midnattspremierer og det er ikke alle kinoer som har det..

    • Veronica S sier:

      Vel, vi fikk sol mandagen da, men da reiste vi hjem. Men kjempebra helg var det;)

      Hehe, er noen midnattpremierer i Bergen, men har faktisk ikke fått med meg at det er mange her.

  2. Keths sier:

    har hatt ei flott uke! og «ser frem til» ei arbeidshelg med myemye jobb.

  3. Nina C. sier:

    Virker som en herlig helg:) Fine bilder !

  4. Hahaha! Good one:) Enig i at fellesferien raskt kan minne om syndefloden…I allefall når Ola Nordmann pakker kofferten og drar til sydligere strøk;) God ferie!

    • Veronica S sier:

      Jepp, men denne Kari Nordmann på denne siden av bloggen skal bare til Stockholm i slutten av syndeflod uken:( men skulle gitt alt for syden i dagene før:P

  5. Så fine bilder! Vi har virkelig mye fin natur her i landet🙂

  6. monica sier:

    HAHA! Den var utrolig bra🙂 Så mange herlige bilder🙂
    Jeg are jobber og trener, så har hatt det helt greit :p

  7. Ser og høres ut som en herlig helg❤

    SV. Salat er kjempe digg da🙂 Likte deres ukesmeny jeg😉

  8. Tror vi bare kan gi opp å håpe på en solrik sommer. Kommer sola så kommer sola.🙂 Håper du får fint vær i Stockholm da😉
    God helg, søta🙂

    • Veronica S sier:

      Solen ble brukt opp da vi var små! Husker på denne tiden hadde jeg sikkert vært allerede 200 ganger på stranden..men kun 1 gang i år!
      Jepp, satser på at Stockholm har bra vær:P

  9. Merethe sier:

    Veldig trist at vi aldri får noen ordentlig sommer. Neste år kommer Norge til å være tomt i fellesferien, for da reiser alle til Syden! Hehe🙂 God sommer!

    • Veronica S sier:

      Felles ferien neste år, da blir vi innvadert av mennesker som aldri har sett regn, mens vi leier husene til alle i ørkenen, så leier ørkenfolket våre hus.. for en hel sommer.. bare vent, snart er finn.no fullt i «vi ønsker å bytte hus neste sommer» haha.

      God sommer.

  10. Fine bilder du🙂 Jeg har vært en tur i Stavanger, der var det faktisk oppholdsvær denne uka, her jeg bor hadde det vært pøsregn, så var litt heldig med den🙂

  11. Henriette sier:

    Så morsomt sitat!:D

  12. Siv sier:

    BLÅBÆR❤ (det tok all oppmerksomheta bort fra alt annet!!!!)😉

  13. SV: Tusen takk Veronica❤

  14. Marit sier:

    haha den er fin den😉 Flotte bilder🙂

Please reply

