Fall is coming…

Første dag i Oktober og jeg starter hele oktober med verdens værste forkjølelse. Er så utrolig typisk.
Tenkte jeg skulle lage en liten kort oppsumering av September, siden det har vært en rimelig bloggfri måned.

4 September: Måtte jeg si farvell til hjertet mitt, min nydelige hund Lexie måtte avlives siden hun var så dårlig. Jeg skrev et innlegg om dette. Hun ble 9 år gammel.

5 September: Fylte jeg 26 år, ble en spesiell bursdag siden jeg da fikk Lexie til bursdagen min da for 9 år siden. Fikk tankene bort på andre ting da jeg var på øving og de herlige menneskene jeg spiller med i Hakkebakkeskogen sang bursdagssangen for meg. Ikke minst fettre, kusiner og tante sang bursdagssang i telefonen til meg.

6 September: Da laget tre gode venninner i stand bursdagsfeiring til meg. Bestevenninnen min Anne-Birthe var hjemme på suprise besøk fra Irland (skulle bli overraskelse men ble avslørt før pga Lexie nyheten) og hadde planlagt sammen med Lise og Andrea bursdag for meg. Nydelige menneskene. Så jeg feiret bursdagen min dagen etter med Andrea, Torstein, Lise, Scott og Anne-Birthe. Det ble hjemmelaget pizza og sjokoladekake. Kortskalle og Jumanji filmen!

Birthday cake;) Lise made it!

From left front: Anne-Birthe, Lise & Scott
From the right front: Torstein & Andrea. I know this is a bad picture.

Balloons!! And presents!!

Congratulations, these guys have thought about EVERYTHING!❤

Birthday hats!! Anne-Birthe, Lise & Scott

14 September: hadde vi premiere på Hakkebakkeskogen og det gikk STRÅLENDE. Kritikkene i Sydvesten og BT var fantastiske og det samme i BA, der vi fikk 4er med kritikker til en 5er.

30 September: var jeg på Workshop «Fra Sanger til Artist» i regi av Myrna Braza. Det var utrolig spennende, vi fikk jobbe med en skuespiller/regissør Beate der vi virkelig fikk utfordret oss selv med å kjenne på følelser, for en fantastisk coach hun var. Med Myrna sang vi, hun er en utrolig flink coach. Vi jobbet også med koreograf og danser Silje, som er virkelig begavet danser. Vi sang Glee med «I Will Survive/Survivor» som var en ganske utfordrene men utrolig gøy sang å jobbe med. Vi jobbet i 6 timer og det var helt fantastisk moro. Håper på flere workshops, skal definitivt delta. Her er et bilde fra Myrna sin Instagram, jeg bare stjal det (er det greit Myrna?)

Resi, me and Line. Resi & Line are two amazing singers!

Ellers har det ikke skjedd så mye mer i September bortsett fra at jeg snart er ferdig med bok 3 av Fifty Shades serien, som betyr at jeg har lest alle tre bøkene rimelig kjapt. Og dem er lest på Engelsk, noe jeg er stolt over. Er bitt av lese basillen og neste på planen nå er Cecilia Ahern – The Book Of Tomorrow som jeg fikk i bursdagsgave. Etter den er det «Same Kind Of Different As Me» og «Perfectly Unique».

Har dere hatt en fin September og er dere klar for å gripe an høstmåneden Oktober?

First day in October and I’m starting off with a terrible cold, so typical. Because of my lack of blogging in September I decided to fill you in a little bit.

September 4th: I had to say goodbye to my dog Lexie, she was sick and it was a terrible loss, but I know she is better off in heaven right now where she is in no pain. I wrote a blogpost about her earlier.

September 5th: my birthday and I turned 26, a sad birthday but the birthday song from my wonderful cast members in «Hakkebakkeskogen» and from family on the phone cheered me up.

September 6th: Three good friends of mine threw a birthday party for me. My best friend Anne-Birthe was home from Ireland to surprise me and together with Andrea and Lise she planned a birthday party for me. So it was celebration with Anne-Birthe, Andrea, Torstein, Lise and Scott. Homemade pizza, chocolate cake, guess-who game and the Jumanji movie. (Pictures above)

September 14th: Opening night on «Hakkebakkeskogen» and it went REALLY well. We got good reviews on the show by the local newspapers so we are quite happy about that.

September 29th: First meeting with thew new choir, and SO MUCH FUN, even though I only got one hour with them. I ran from Hakkebakkeskogen show to the Choir. We sing a cappella the Gotye song and it sounded really good! So many talented girls.

September 30th: Workshop «from singer to artist» with the wonderful coach and singer Myrna Braza, actor and director Beate and choreographer Silje. All of them such talented and wonderful people. We really got some challenges and learned so much new things. We sang Glee with «I Will Survive/Survivor» which was a hard but fun song to sing. If there is more workshops in the future I will for sure sign up. Resi and Line which were the two other girls on the workshop had incredible voices, wow. (Picture above).

Not much more in September to tell you about. I’m soon totally finished with all three Fifty Shades books in English. I’m so proud of myself, this is the fourth English books in short time I’ve read. Now I’m really hooked on reading English books, so next in line is Cecelia Ahern – «The Book Of Tomorrow» which I got for my birthday and then «Same Kind Of Different As Me» and «Perfectly Unique».

Did you have a great September and are you ready to embrace October?

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Hakkebakkeskogen 2012, Hverdagsmas og merket med , , . Bokmerk permalenken.

17 svar til Fall is coming…

  1. Nina C. sier:

    Høres ut som en fin september foruten det med Lexie da.Å miste et kjæledyr er vondt! Håper forkjølelsen går over fort:)

  2. Joda, har hatt en grei september. Det ser det jo ut som du har hatt også, bortsett fra det med hunden din da. Er ikke noe koselig å miste noen man er glad i. God bedring, håper forkjølelsen snart blir skremt bort.🙂

  3. Ser ut som du har hatt en fin måned, foruten den tøffe starten. Du virker som ei veldig positiv jente! Godt med så gode venner som steller i stand for deg og får de vonde tankene vekk.

    God bedring, søte deg!🙂

  4. Siv sier:

    Noe trist, og mye veldig fint! Så bra at showet gikk bra – og workshope + Glee, hehehe I APPROVE!!!! Ps. gratulerer så mye med overstått, fin du❤

  5. Keths sier:

    høres ut som du har hatt en flott september da😀 med unntak av å miste hunden😦 utrolig trist….

  6. Virker virkelig som om du har hatt en bra september mnd minus det med hunden din selvfølgelig😦 Alltid vondt å miste et kjæledyr som har vært en stor del av familien😦

    God bedring, håper forkjølelsen ikke varer så alt for lenge.

    Min september mnd har vært veldig bra. Jeg har hatt bursdag, innflytningsfest og jeg har vært på studietur🙂

  7. AB sier:

    Fortsatt mareritt etter Jumanji😛
    Workshopen høres veldig spennende ut!

  8. Merethe sier:

    Det hørtes ut som en fin og spennende måned🙂 Utrolig trist med hunden din..

  9. Tilbaketråkk: Awesome! From singer 2 artist #2 | Myrna Braza

Please reply

