CMA-Awards…

Torsdag 1 November var det fest i Nashville Tennessee USA, Country Music Awards eller CMAawards som de kaller det. Selvsagt blir ikke dette sendt på Norsk TV når det faktisk går i USA, men sånn ca halve showet blir vist KJEMPESEINT i juletider en gang på en av NRK kanalene. Så, siden jeg hadde ferie torsdag og fredag ble det selvsagt til at jeg så dette på nettet, vel og merke at det ble VELDIG seint likevel, men så fikk jeg med hele showet, snakke med mine Amerikanske venner om showet under showet og ikke minst få Twitter-limit på to twitterkontoer fordi man er veldig engasjert.
De som leder showet er Brad Paisley og Carrie Underwood, og de er så suverene på akkuratt dette. Bare den 11 minutter åpningen av showet var verdt showet i seg selv:

Ikke minst var det noen skikkelig høydepunkter, Lady Antebellum vant dessverre ikke de prisene de burde men de rocket scenen i Willie Nelson tribute. De hadde virkelig en helt fantastisk scene opptreden med «You’re Always On My Mind» og «Crazy» samt «On The Road Again» sammen med de andre som hyllet country helten. DET var virkelig høydepunktet for meg, se Lady Antebellum opptre og var en av grunnene til at jeg satt oppe. Kjemien til Charles og Hillary på scenen er ubeskrivelig, og Dave er alltid like flink på tangentene. Elsker dem mer og mer jo mer jeg ser og hører dem.

Så  tredje høydepunkt var Luke Bryan med «Kiss Tomorrow Goodbye» kan ikke noe for det men denne mannen skulle jeg gjerne giftet meg med!

Neste høydepunkt, Carrie Underwood som sang «Blown Away» digger sangen og Carrie er fantastisk. Ikke helt den beste live opptreden hennes, men damen er jo virkelig artist.

Siste høydepunkt, Kelly Clarkson, denne damen slutter aldri å imponere meg. Hun fremførste sin nye singel «Don’t Rush» ft Vince Gill. Ikke tvil om at hun kan synge og sangen er veldig fin.

Andre som opptrådte var Brad Paisley, Eric Church, Miranda Lambert, Blake Shelton, Taylor Swift osv.  Var et utrolig bra show.

Noen fler som så CMA Awards eller fler som ser det når det kommer på NRK?
Hva synes dere om videoene?

Thursday this girl was up REALLY late Norwegian time, just to see the CMA Awards online, one of the biggest happening in Nashville Tennessee and in Country Music. It’s not aired on Norwegian TV before December really late and it’s not even the whole show, so lucky me had some vacation days to use so they were well spent, Thursday CMA and went to bed early morning Friday and slept for four hours before I had to get up. It was worth it, I got to see the whole show, talk to my American friends and follow tweets (I got tweet limit on two accounts) and tweet myself about the show.
The hosts as always were Carrie Underwood and Brad Paisley, you can’t ask for better hosts for CMA than Carrie and Brad. The beginning of the show was worth the whole thing alone, Brad and Carrie cracks me up (1st video over here).

There were some highlights during the show, Lady Antebellum were the true highlight for me. Even though they didn’t take home the prizes they deserved, they rocked it on stage. Their performance, which were a tribute to Willie Nelson was flawless. They sang «You’re Always On My Mind» and «Crazy» and «On The Road Again» together with the other artists. Hillary and Charles has the best chemistry on stage, I just love when they sing. Dave is wonderful with the piano. Whenever I see Lady Antebellum I fall more and more in love with them. I really truly love them. (2nd video)

Next highlight of the night was off course Luke Bryan with his «Kiss Tomorrow Goodbye», I can’t help it but I wish I could marry that man (3rd video from above).

Carrie Underwood with her performance of «Blown Away», I love this song and I love Carrie. It’s not her best live performance, but this lady is an artist and she is awesome. (4th video).

Last highlight was Kelly Clarkson featuring Vince Gill with «Don’t Rush». No doubt this woman can sing and she impresses me every time. I love this song to. (5th video)

Other artists who sang were Brady Paisley, Eric Church, Miranda Lambert, Blake Shelton and so on. It was a great show.

Did you watch the CMA Awards?
Did you like the videos?

Dette innlegget ble publisert i Hverdagsmas, Musikk og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

18 svar til CMA-Awards…

  1. Det er ikke helt min musikksjanger, så kommer nok ikke til å se på. Men country kan for all del være ganske fengende å høre på🙂

    • Veronica S sier:

      Hehe, vel er ikke alle som liker country, men synes det er ganske så bra jeg. Ikke sånn heeeeelt country coutry sånn old time country, liker det som er mer pop-up liksom.
      Var et veldig bra show.

  2. infernito sier:

    hehe, har ikke så mange kanaler der vi bor i praksis, men det er jo gøy da🙂

  3. Merethe sier:

    Høres ut som om du koste deg!🙂 Jeg har ikke planlagt å se på det, men kanskje jeg kikker innom!

  4. Nina-Martine sier:

    Er ikke super opphengt av å se akkurat denne prisutdelingen, men hender jeg får den med meg når den endelig kommer på TV.

    • Veronica S sier:

      Hehe, jeg har ALLTID sett denne utdelingen, men aldri online or direkte..men kun på klipp på nrk. Hehe. Ja, når den ENDELIG kommer i kortere format på TV er det mange som pleier å se den.

  5. Juthamat~ sier:

    Har ikke sett det, er ikke min favorittsjanger innenfor musikk, så tror ikke jeg skal se på det.🙂

    • Veronica S sier:

      Hehe, hva er det med folk som ikke like country-pop da?? haha. Bare så du vet det så hører du nok på det uten at du vet det!!

      hehe var et bra show så er du våken når det vises på nrk så anbefales årets show.

  6. Siv sier:

    Selvføøøølgelig spilte bandet ditt😉 Det kom ikke som noe sjokk! Hihi! Merker at nå er det noen år siden twitterkontoen min ble stengt…. Og godt er det!

    • Veronica S sier:

      SELVSAGT, de har vel spilt på omtrent hver eneste CMA siden de ble populær så dette var MORO!
      hahahahaha..jeg trodde aldri jeg skulle få tweet limit, men de er åpen igjen nå da..haha! Men oj så engasjerte vi var, alle i alderen 14-50 lol.

  7. AB sier:

    Pleier å se det programmet i julen, hehe. Willie Nelson tributen var utrolig bra. Skulle gjerne hørt Lady Antebellum synge hele «You’re Always On My Mind».

    • Veronica S sier:

      Hehe, du er som meg ja;) hehe. SANT den var!! jeg skulle GJERNE hørt hele versjonen jeg ogs av «You’re Always On My Mind» for det er en vakker sang, vakker tekst og ikke minst så synger Charles den sykt bra, med Hillary’s harmoni! MEN er strålende fornøyd med at Hillary sin «Crazy» haha, har sunget den en del ganger selv den sangen!

  8. SV: Takk for supre musikktips Veronica❤

  9. charlotte røsnes sier:

    Er det noen her som vet når det går/gikk på nrk??

    • Veronica S sier:

      Egentlig vet jeg ikke. Har pleid å gå sånn jul/nyttår liksom. Skal se om jeg får lagt ut på bloggen når jeg vet! Men på torsdag, natt til fredag viser de CMA Christmas på ABC, er streamet på nett.

Please reply

