RESPECT…

Når artister synger live og de gjør det så sinnsykt bra, så får jeg frysninger og begynner omtrent å gråte. Jeg er TOTALT i mot autotunes, playback/singback osv. Skal man være artist og vil leve av musikken, ja da bør man jammen klare å synge sangene sine live også. Greit, noen bommer her og der, men så lenge man lover LIVE show så skal man synge live også. Jeg føler meg i allefall snytt for penger når jeg har kommet fra en konsert der halve showet har vært playback/singback. Da kan man like godt ta på cd’en og høre på hjemme. Tenkte bare å dele noen magiske øyeblikk!

1: Christina Aguilera & Blake Shelton – Just A Fool
De er dommere sammen i Amerikanske versjonen av The Voice, jeg er en totally sucker for duetter, det er sjeldent jeg hater en mann-dame-duett. Men noen slår meg bare mer i bakken enn andre. Blake Shelton er en av mine favoritt mannlige country artister (gift med Miranda Lambert) og Christina Aguilera og jo og blir en stor stemme. Sett disse to sammen på scenen live og du får dette magiske øyeblikket:

2: Pink – Try
American Music Awards gikk av stabelen forige torsdag og Pink var en av dem som opptrådte, og FOR en opptreden. Damen er AMAZING, danse slik og ikke minst prestere med sangen, nei hands down for damen for dette er MAGI. Digger Pink. (btw, se applausen på sånn ca 4:24 og ut, bare så dere vet det så er Hillary fra Lady Antebellum i tårer..haha)

3: Lady Antebellum – Need You Now
Denne sangen blir ikke gammel, og dette er fra konserten jeg var på i sommer, er ikke min film for jeg stod nemlig omtrent HELT framme (hadde to hoder foran meg av og til tre) men det var MAGISK for de leverte alt live og alt satt som det skulle. Men seriøst, enda en duett og jeg er så svak for duetter.

Så, noen av disse som du synes var magisk?
Føler du det snytt for penger når du går fra en konsert og halvparten har vært playback/singback?

Forresten, takk for alle kommentarene på forige innlegg, for dere som virkelig tok dere tid til å lese den lange teksten på engelsk. For dere som ikke har lest den, ta en titt på forige innlegget!

When artists sing live and they do it so well, I get goosebumps and start to cry. I’m totally against attunes, playback/singback and so on, if you are going to be a singer and live out of it, you might as well bring it live. Off course, some misses a few high notes and pitch a little, but in the total of a performance it doesn’t matter at all as long as you do more than most of it really well and all of it live. If you are going to have a LIVE show, then please sing live as well. I personally feel that I want my money back if I come from a concert where more than half of the show is playback/singback, then I could have saved the money for a LIVE concert with someone else and just listened to the cd at home. So, I decided to share some magical moments!

1st Video: Christina Aguilera & Blake Shelton – Just A Fool
They are coaches together in the American – The Voice, and I’m a total sucker for duets. It doesn’t happen very often that I don’t like a male-female-duet, but some of them just knock me out more than others. Blake Shelton is one of my favorite male country artists (he is married to Miranda Lambert) and Christina is without a doubt a huge voice. Mix these two and you get this magic moment.

2nd Video: Pink -Try
American Music Awards was last Thursday and Pink was one of the artists who performed live, and WHAT a performance. This woman is AMAZING, dance like that and still be able to sing is so flawless, hands down, ‘cos this is magic on stage. I love Pink. (btw, if you see the applause about 4:24 ish you can see Hillary from Lady Antebellum with tears in her eyes, precious).

3rd Video: Lady Antebellum – Need You Now
This song never get’s old, and this is from the concert I went to this summer. It’s not my video, because I was like WAAAY in front of the stage (like two-three heads behind the front row) and the whole concert was MAGIC from beginning to end. These people brought it all live and everything was flawless. Seriously, I’m such a sucker for duets.

So, any of these you think was magical?
Do you feel like you have been robbed for money if you leave a concert which most of the concert was playback/singback?

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Musikk og merket med , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

24 svar til RESPECT…

  1. Jeanette sier:

    Herreguuud, fikk frysninger over hele kroppen av christina videoen øverst!!

  2. Jeg har ikke vært på så mange konserter, men forventer at artistene synger live!

  3. AB sier:

    De to siste synes jeg også var magisk!
    Singback går for min del greit, med mindre det er en stor konsert er det forståelig at musikken ikke kan være live, men hvis de ikke synger live ville jeg hatt pengene tilbake, da er liksom poenget med konserten borte.

    • Veronica S sier:

      Musikken er noe annet, men vokalen bær være live..spesielt når man ser hva Pink kan prestere på scenen! Jepp, hele poenget er jo at det skal være live show;)
      Hehe, vi er så enige asså!

  4. Siv sier:

    Ja, folk må kunne gjøre det på ekte også, det er jeg helt enig i!

  5. Merethe sier:

    Jeg må si meg helt enig! Det blir jo som å høre på en cd🙂

  6. SV: slutt å tull! du er nydelig som du er!:)<3

  7. Karoline sier:

    Har vært på ganske få konserter (drar generelt mer på kino og teater i stedet), men er enig i at folk bør synge live. Og klippene du postet var fine og særlig Christina Aguilera syns jeg definitivt har en stor stemme (det er faktisk paradoksalt nok det lille problemet jeg har med Christina Aguilera, jeg syns stemmen hennes er for stor og sterk til tider og pleier ofte å like det bedre med stemmer som går fra det skjøre og stille og så videre mot de store høydene, noe jeg ser på Idina Menzel som et perfekt eksempel på i sangene fra Wicked-musikalen).

    Men akkurat det er jo smak og behag og alle disse folka er store musikalske talenter som jeg personlig ikke lytter så mye til, men der jeg absolutt ser appellen. Og jeg visste faktisk ikke at Pink kunne danse en gang så der lærte jeg noe nytt😉

    • Veronica S sier:

      Christina er litt sånn FOR perfekt noen ganger..hehe. Idina Menzel er jo en brilliant sanger, men så er jo hun egentlig mer muskal dame, og de BØR prestere live.

      Hehe, jeg elsker Lady Antebellum fordi Hillary’s stemme er en sånn som går fra svak til sterk og til svakt og jammen treffer hun hver tone. Behagelig. PINK overrasket meg også, ble sittende med åpen munn og bare WOW.. hehe.

  8. Juthamat~ sier:

    Syns Pink er utrolig kul og flink!😀

  9. Marlene sier:

    Er helt enig, om man skal være artist og leve av musikken bør de klare å levere live! Både Christina og Pink ble jo artister den tiden man fortsatt måtte kunne synge for å slå gjennom, så at de presterer live, er det ingen tvil om🙂 Likte Pink sin opptreden best, hun er uten tvil RÅ🙂

  10. Tonje sier:

    Enig med deg!🙂

  11. Veronica sier:

    Enig i det du skriver her!🙂

  12. Lady Antebellum – Need You Now er virkelig fantastisk! Elsker den låta😀
    Ellers er jeg veldig fan av de andre her også😀

    • Veronica S sier:

      Hele Lady Antebellum er fantastisk, menneskene og musikken. Need You Now er og blir en av mine absolutt favoritter, for den er som du sier fantastisk!
      De tre andre her gjør det bra og ja!

Please reply

