2013…

«Tomorrow is the first blank page of a 365 page book. Write a good one.»
-Brad Paisley

Da er vi i 2013, verden gikk ikke under i 2012 så da satser vi på at den ikke gjør det i 2013 heller. I år har jeg bestemt meg for at dette året skal være et bra år, jeg skal gå inn i det nye året uten noen nyttårsforsett, for jeg skuffer meg selv når jeg ikke klarer å holde dem. Eneste er at jeg skal gå inn i dette året med lite bekymringer for hva morgendagen bringer, rett og slett være glad for at den kommer. Sette mer pris på de små tingene, bli flinkere til å være spontan og egentlig bare gripe dagen som den kommer og heller se løsningene og ikke problemene.
Men dette er ikke nyttårsforsett, det er rett og slett bare måten jeg bør leve på. Man er heldige som har livet, man er heldig som kan våkne opp gå på jobben eller skolen, vite at man har tak over hodet og man får middag når man kommer hjem. Er ikke alle som er like heldig, så sette litt mer pris på de tingene man har i livet og ikke forlange så mye. Slutte å være selvkritisk for man er her for en grunn og når vår tid er nå så bør man gjøre det man kan ut av tiden, på gode ting og ikke på onde ting. Legge baksnakking og sjalusi på hyllen og heller bare innse at vi er forskjellige allesammen og om man vil forandre noe så bør man kanskje bare forandre seg selv og sin innstilling til det man ikke er like begeistret for. Da blir ting bedre og det er jo det man ønsker.

We have reached 2013 and the world didn’t end in 2012 so let’s hope it doesn’t end in 2013 either. I’ve decided that this year will be a good year, I will go in to this year without any new years resolutions because I end up disappointing myself not keeping them. The only thing I am doing is going in to this year with no worries about what tomorrow will bring, just be happy tomorrow comes. Appreciate the small things, be a little more spontaneous and just take the day as it comes and see the solutions and not just the problems.
This is not a new year resolution, it’s just the way I think I should live my life. We are lucky to have life, we are lucky to wake up and can go to either school or work, knowing we have a roof over our heads and we have dinner waiting as we come home. Not all people have that, so we should be thankful for what we have and not always demanding to much.
Stop being to self critical, because we’re here for a reason and our time is now so we gotta make the best out of it on good things, not bad things. Put backbiting and jealousy away and just see that we are all different and if we want to change something, we have to change our way to see things and our attitude towards the things we don’t like that much, then things will be better, and that is what we all want.

Selvsagt avslutter jeg med en klassiker/off course I have to end this with a classic:



Er dere klar for å gripe an det nye året? Har dere nyttårsforsett?
Are you ready for this new year? Do you have any new year resolutions?

Dette innlegget ble publisert i Hverdagsmas, Musikk og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

12 svar til 2013…

  1. Så fint sitat på starten😉 Jeg syntes du hadde fine forsett for dette året😉 Jeg skal begynne å trene igjen, være mer effektiv med eksamenslesing og prøve å utnytte de fridagene jeg har. Ikke bare sitte å daffe bort hele dagen🙂

  2. Emilie sier:

    veldig fine forsetter!🙂

  3. Merethe sier:

    Det hørtes ut som en fin levemåte!🙂 Flere burde tenkt slik.

  4. Juthamat~ sier:

    Er så klar for dette året. c-: Håper det blir et bra år! Har noen nyttårsforsetter.

  5. Fint skrevet det her! Flere burde prøve å tenke på denne måten! jeg har gått bort i fra nyttårsforsetter for flere år siden, etter at jeg, som deg, skuffet meg selv gang på gang ved ikke å holde et eneste ett🙂

    • Veronica S sier:

      Tusen takk!
      Ja nyttårsforsetter er noe tull, for det er nesten ingen som klarer å holde dem, og hvorfor gidde å skuffe seg selv hele tiden? Man får dårlig selvtillit av det og akkuratt det har jeg tenkt å ikke få.. har dårlig nok fra før av. Derfor er det vel best å bare være den beste av oss selv også får det være mer enn bra nok;) eller hva?

  6. Siv sier:

    Det høres veldig fint ut! Og det sitatet liker jeg godt!

Please reply

