Svar på Spørsmålsrunde #3 Del 1. Answers part 1

Jeg fikk inn en del spørsmål på spørrerunden min, tenkte jeg skulle finne en veldig kreativ måte å svare på dem på, men tydeligvis er det lekk i kreativiteten min for tiden. MEN, jeg måtte da dele denne opp da jeg fikk inn en del spørsmål. Første delen kommer nå.
I got some questions in my question round and I was going to be creative on how to answer them, but the lack of creativity lately it’s just going to be written answers. First part comes now.

Hvor gammel var du når du fikk leddgikt?
-Jeg var 17 nesten 18 da jeg fikk diagnosen. Jeg begynte å slite med leddene høsten 2003 og fikk diagnosen tidlig i 2004.

How old were you when you got Arthritis?
-I was 17, nearly 18 when I got the diagnose. I started to feel the pain in my body autumn 2003 and got the diagnose early 2004.

Blir du stoppa å gjøre noe i dagliglivet med leddgikt?
-En del ting ja, fordi jeg har mye vondt og de værste dagene er jeg veldig trøtt etter en arbeidsdag. Er mange ganger det er mer enn nok å bare gå på jobb, så er jeg helt utslitt på ettermiddagen. Så noen ganger stopper det meg å være med på noe gøy. Jeg er dessverre ofte den som må avlyse fordi jeg har så mye smerter.

Does it stop you in the daily life having Arthritis?
-Some things yes, because I’m sometimes in really much pain and those days are the worst. I often get really tired after a day at work so those days I only go to work and then home because I’m exhausted. Sometimes it stoops me being a part of the fun things, and I’m often the one who has to cancel on friends because I’m in so much pain.

Plager noe av det deg spesielt?
Håndledd er jeg spesielt plaget med. Det er dem som verker mest når kroppen værker. Synes heller ikke at det er spesielt gøy å måtte inn på sykehuset en gang i måneden å ta medisin, som blir tatt intravensøt og jeg sitter med en nål i hånden (som de gjerne ikke treffer med en gang heller, har blitt stukket hele 9 ganger med intravenøs en gang for de traff ikke blodåren.) i en time og nesten bare stirrer i veggen.
Tar også sprøyter på meg selv en gang i uken, det er IKKE gøy.

Are there any special things that bothers you the most?
-My wrists are the things that hurts the most when the body is aching. It’s not that much fun either going to Hospital once a month to get your medication and you sit there with a needle in your hand (and the nurses has missed the vein with the intravenous needle about 8 times and gets it the 9th.) for an hour and stare right in the wall.
I also have to take injections on myself with needle once a week, and that is NO FUN.

Hvilken “grad” av leddgikt har du?
-Jeg har sereopositiv Revmatoid Artritt, som vil si at det slo ut på blodprøvene mine. Men ellers er det helt vanlig leddgikt jeg har.

What type of Arthritis do you have?
-Seriopositive Revmatoid Artritt. Which means they found it on my blood tests. Which it’s the most common Arthritis.

Er det noen av familiemedlemmene dine som har leddgikt?
-En oldemor mener jeg, men er faktisk ikke helt sikker.

Any of your family members have Arthritis?
-A great grandmother I think, but I’m not quite sure. 

leddgikt2

 

Neste svar-runde kommer straks.
Next answer round will be up soon.

Veronica S

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Leddgikt, Spørsmålsrunder Svar. Bokmerk permalenken.

20 svar til Svar på Spørsmålsrunde #3 Del 1. Answers part 1

  1. Juthamat~ sier:

    Huff, smerter er ikke gøy. Du er utrolig sterk og tøff da! c-: stå på!

  2. Spennende spørsmål og gode svar. Det er interessant å lese svarene dine, for føler at jeg blir bedre kjent med deg🙂

  3. Nina C. sier:

    Bra spørsmål etterfulgt av bra svar! Moren min sliter mye med leddgikk også. Leddgikk er noe som går i familien. Bestemoren min og oldemoren min har hatt det. Så jeg og søskene mine er vel i fare sonen for å få det.

    • Veronica S sier:

      Tusen takk Nina;) Huff, ikke bra, stakkars mammaen din!
      Bare vær obs på symptomer;) men forhåpentligvis får du ikke noe som helst før du er gammel og kanskje ikke i det hele tatt!

  4. Christine sier:

    Interessant å lese svar på spm runder. det liker jeg alltid. og bra svart av deg🙂

  5. veldig bra svart, føler virkelig med deg, fikk diagnosen når jeg var 14 år (2010) mye smerter… stå på!

  6. Erle sier:

    veldig bra svart! men uffda:/

  7. Nina C. sier:

    SV;Tusen takk! tester litt nytt design, er ikke 110% sikker om jeg beholder det ennå🙂 men vi får se:D
    //Takk! Det er det! Få startet “normalen” igjen!

  8. Merethe sier:

    Det hørtes absolutt ikke noe moro ut! Et ekstra tiltak i hverdagen:/

Please reply

