Scattered, Smothered & Covered…

Noen ganger når man skal covre en låt kan det ende i rein kattastrofe eller så er det så bra at man liker cover versjonen bedre enn låten. Er man lei en låt kan man fort like den igjen om man hører en cover versjon. Når country artister gjør pop-låter så kan det enten ende i som sagt kattastrofe, eller det kan ende i noe kult noe, slik som her. Little Big Town heter de, de har mange bra sanger, spesielt «Pontoon» og «Your Side Of The Bed». Harmoniene deres er pitch perfect (haha virkelig gledet meg til å bruke dette ordet i noe annet enn film tittelen). Bare hør selv, de er SUPER. Jeg har alle disse versjonene på iPoden min fordi jeg liker disse versjonene best.

Sometimes if you are covering a song it can either end in total disaster or it can be so good that people like the cover better than the original song. If you are tired of a song it often helps listening to a cover version. When a Country artist makes covers of pop-songs it can either be as I said a total disaster or it could end up in something so awesome as Little Big Town here. Their harmonies are pitch perfect (oh how I have longed to use this word in some kind of way except from writing the movie title). Just listen, these guys are brilliant. I have all these versions on my iPod because I like these the most. Little Big Town also got some great songs themselves, just mentioning «Pontoon» and «Your Side Of The Bed».

Hva synes dere?
What did you think?

Veronica S

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Musikk og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

8 svar til Scattered, Smothered & Covered…

  1. Merethe sier:

    Typisk meg å høre cover-låten først og så høre originalen etterpå, noe som gjør at jeg som regel alltid liker cover-låten best🙂 Hehe.

  2. Nina C. sier:

    Mye fint her:)

    SV;hehe,du så ikke feil nei. Jeg og søsteren min så på country strong for et par uker siden og enkelte av sangene satt seg fast på hjernen min:) Skal sjekke ut Little Big town:)

    • Veronica S sier:

      I know;) liker LBT. HAHA, den filmen og de sangene fester seg ja, det er sikkert. Fin film. Den siste sangen Leighton Meester synger, A Little Bit Stronger er det Hillary i Lady Antebellum som har skrevet faktisk.

Please reply

