People Like Us…

I dag har jeg vært på sykehuset for ny dose leddgikt medisin. Å stå tidlig opp om morgenen for å ta buss er ganske så interresant skal jeg si dere, så mange rare mennesker som kommer på bussen. I dag for eksempel kom det et par på bussen som var kledd i klær som var blanding mellom indianer/gother og Game of Throne-ish OG han hadde med seg et spyd + pil og bue, og da mener jeg i sånn indianer pil og bue med DE forseglagede pilene og spydet + et stk gigantisk hund. Spesielt, glad jeg satt bak så dem ikke så at jeg glodde noe innmari, og omtrent i det dem gikk inn på bussen så kommer Kacey Musgraves med Follow You ARROW på iPoden, timingen var liksom helt der.
Andre ting på bussen om morningen er dem som sitter bak deg med FULL musikk på, og det er sånn ordentlig polka-musikk, så jeg måtte skru min egen musikk lengre opp.
Men det som tok kaken i dag var han som satt seg ved siden av meg, plutselig tar opp et håndkle der det er pakker inn noe som ligner på en iPad. Jeg tenker: åh han har fått ny iPad han og er redd for den, neida EN BOK, en VANLIG bok, innpakket i et håndkle.. jeg måtte le litt med meg selv. Hadde det vært Fifty Shades boken han hadde gjemt for kona hadde jeg skjønt det, men seriøst, og han måtte brette den ut hele TRE ganger liksom. Bussen kan være morsom å tilbringe tid på noen ganger, virkelig.

Ellers er det ny musikk ute og vanker som jeg har hørt masse på i dag. Pistol Annies med Hush Hush og Kelly Clarkson med People Like Us. Flinke damer alle fire.

Today I’ve been to hospital for my Arthritis medication. To be up early taking the public bus is kinda interesting, so many strange people I have to say. Today there was a couple dressed up like a mix of Indian/Gothic and Game Of Thrones-ish and they had with them bow and arrow, like the olden days indian bow and arrow AND a huge dog. The funniest thing was that as they stepped in to the bus Kacey Musgraves came on my iPod with follow your ARROW, good timing.
Other things are the person behind you who plays his music so loud you have to turn up yours because they have on polka-music which I don’t like.
But the funniest one was the man who came to sit beside me. He took up a towel from his backpack and started to unpack something I thought was an iPad. I was like: oh he’s got a new iPad and he is scared it will be broken so he packed it in a towel.. but NO, it was a BOOK, like an ordinary book. I could’ve understand it if it was a Fifty Shades book he wanted to hide from his wife or something but who wraps a book in a towel? I laughed VERY much inside.

Well, there’s some new music out there which I have listened to a lot today. Piston Annie’s – Hush Hush and Kelly Clarkson – People Like Us. Talented ladies all four of them.

Hush Hush – Pistol Annie’s

People Like Us – Kelly Clarkson

Er du en av dem som bruker kollektiv transport mye og ser masse rare folk på bussen/trikken?

Are you one of those who use public transport a lot and see lots of strange people?

Veronica S

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Anbefaling, Hverdagsmas, Musikk og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

25 svar til People Like Us…

  1. Bruker kollektiv transport veldig sjeldent, går sjeldent busser her. En gang jeg tok bussen hjem fra et kurs kom det på en kar som begynte å vise meg bilder av familien sin og prata engelsk, virket som han prøvde å sjekke meg opp i tillegg, så jeg satt å gledet meg til å gå av bussen! .. Så ja, det er virkelig noen snodige personer på diverse busser og tog.

  2. motionocean sier:

    DIGGER indianer-folket!! Jeg vil også se dem! (Og jeg kunne sikker funnet på å pakke inn boka mi, hahah!) Håper det går bra med deg!!

  3. ser mange rare folk på bussen ja :p

  4. Runa sier:

    Mye som skjer på kolektiv trafikk ja. Var en onsdag kveld jeg skulle dra på yoga. sitter på t banen. så kommer det inn to jenter. Hun ene snakker om at dettte er ikke bra eller noe sånt. jeg trodde hun syns det var så kaldt og ikke holdt ut. Men det viser seg at hun holder på å tisse på seg! var vist øllen hun holdt på å drikke som gikk rett igjennom. Jeg holdt på å begynne å le. stakkars, håper hun rakk toalett. De skulle vist videre når jeg gikk av.

  5. Juthamat~ sier:

    hahaha, bruker sjeldent buss, går for det meste men der kan man også møte på mange rare mennesker. hahah. artige opplevelser i dag da.😀

    • Veronica S sier:

      Jeg også går for det meste, men bor egentlig langt unna byen og jobb så da busser jeg..men bare et stykke så går jeg (i stedenfor å hoppe på to busser til jobb).

  6. Erle sier:

    Bruker kollektiv transport sånn ca hver dag når jeg drar på skole! Men ser ikke så mange rare folk, bor i en ganske så liten bygd, så har liksom sett alle før, hehe :c

    • Veronica S sier:

      Hehe… den ser jeg..jeg bor jo litt utenfor byen og det er dem samme menneskene som de fleste ganger kommer på, men noen ganger dukker det opp noen rare altså.

  7. Keths sier:

    Bruker bare kollektivt omtrent jeg, men sitter som regel i min egen verden, og ikke enser stort, haha. Men leddgikt. Kan jeg spørre deg hvortid du fikk det, og hvordan det påvirker deg? Som sykepleierstudent er jeg svært interessert i slike historier. Du er jo ganske ung, men det er vell kanskje i denne alderen man finner det ut? Er ikke så flink på sånt.

    • Veronica S sier:

      Hehe.. jeg pleier å sitte i min egen verden med musikk på ørene, men noen legger man bare merke til..

      Fikk leddgikt da jeg var 17 år, så har hatt det i 10 år. Det påvirker meg ganske mye da jeg konstant går med verk i kroppen.. tror ikke det er en dag uten at jeg verker. Har skrevet om dette under kategorien «leddgikt» på bloggen her faktisk;)

  8. Merethe sier:

    Haha. Mye morsomt å se på bussen! Glad jeg ikke trenger og kjøre buss lenger🙂

  9. Christine sier:

    haha det er viktig å pakke inn boka si så den ikke får bulker i seg, ellernoe :p

  10. Nina-Martine sier:

    Haha, people watching altså :p Det er mye rart der ute :p

    Sv; Det er hun! Da må du få sett den!

  11. EventyrEirin sier:

    Jeg elsker å kjøre kollektivtrafikk i Oslo – så mye moro å se!

  12. Christine sier:

    Håper det går bra med deg Missy, og at du nyter sommerdagene🙂

Please reply

