I root for the bulls..

Når man leser en overskrift i avisen om at 23 mennesker er skadd etter okseløpene i Pamplona så merker jeg at jeg blir kjempeirritert. Jeg HATER den tradisjonen, det er dyreplageri og jeg heier på oksene. Jeg håper de stanger ned enda flere idioter som løper foran dem og provoserer, jeg håper flere av disse idotene blir hardt skaded og får smake den skjebnen som disse oksene får. Jeg så på nyhetene en mann som ble nesten spidded ihjel av en okse, men jeg synes mer synd i oksen der en annen mann stod bak og dro den i halen. Herlighet, dem provoserer oksen til å bli illsint, så da synes jeg det er på sin plass at dyret tar igjen. Nei, jeg er ikke vegetarianer, men jeg mener at man skal ha respekt for dyrene og dem skal ikke mishandles. Jeg unngår å spise kjøtt fra produsenter jeg vet har et dårlig dyrehold. Når noen finner ut at dem skal pine biffen før den skal spises, synes jeg det er på sin plass at biffen kan få skade en del duster i dens vei! Dyr har ikke samme rettigheten som oss og det er ingen som snakker for dem, så helt ærlig, jeg synes at okseløpene i Pamplona skal bli forbudt, om dem ikke blir det, håper jeg at det er fler en 23 mennesker som blir hardt skadd, idioti straffer seg og karma kommer og spidder deg i baken!

When you read in the newspaper that 23 peopler are injured because of the Bull race in Pamplona Spain, I can’t help but being pissed off (exuse my language). I HATE this tradition of animal cruelty and I really hope the Bull injures more idiots in their way. They are running in front of the Bull and make them angry so they attack, then they hit the bull. That is animal cruelty and I’m soo rooting for the Bull in this setting. The animal has it’s right to fight back and if that means a total idiot get injured, well karma is a bitch and it comes back to hit you in the back.
I’m not a vegitarian but I do avoid eating meat I know comes from a provider that doesn’t keep animals after how they should be treated, with respect. So, for the people who thinks it’s fun to be cruel to the steak before you eat it, well it’s the steaks right to set their horns in your back. Idiots get’s their punishment.

Hva synes dere om denne tradisjonen?
What do you think about this tradition?

Dette innlegget ble publisert i Tema og merket med , , . Bokmerk permalenken.

26 svar til I root for the bulls..

  1. veronica sier:

    Så enig med deg! Disse folka fortjener og bli pint litt! De kan ikke klage over at mennesker dør i denne tradisjonen, når det er de som plager oksene!

  2. Er skikkelig enig med deg. Skjønner ikke hva som er vitsen med det der, det samme gjelder tyrefekting. Man kan ikke klage over at folk dør, når de frivillig setter seg i selve situasjonen. Stakkars dyr.

    • Veronica S sier:

      Tyrefekting er heldigvis blitt forbudt de fleste steder, men det skulle vært forbudt alle steder, samme med Rodoer i USA feks..dyreplageri.
      Sant..de løper og provoserer oksen, da er det bare rett og rimelig at de får seg en i rævva!

  3. Jeg er helt enig med deg, det skulle vært forbudt for lenge siden. Det hører ingen plass hjemme å plage dyr på den måten. Jeg blir kvalm av å se det!

  4. Juthamat~ sier:

    Jeg er enig med deg, jeg heier også på oksene. c:

  5. Keths sier:

    hehe «morsom» måte å fremstille det på, men ja jeg er enig i at det ikke burde vært en tradisjon der man plager dyrene på den måten. Helt unødvendig.

  6. Helt enig der faktisk. Det er dyreplageri når man dreper eller skader et dyr. Skulle vært forbudt for sånt.

    • Veronica S sier:

      JEPP! Spørs hvordan man «dreper» det om du skjønner.. om det er kjapt med en kule igjennom hodet som de SKAL gjøre på de slaktehusene som praktiserer ting riktig, så er det ikke plageri..men alt som har med at dyrene lider er plageri..som dette løpet.

  7. Merethe sier:

    Overhodet ikke noe synd på de menneskene som frivillig støtter og er med på den industrien der! Den «sporten» skulle være forbudt for lenge siden. Stakkars okser.

  8. Erle sier:

    Er enig med deg! Blir skikkelig provosert, og menneskene er det virkelig ikke noe synd i, i det hele tatt!

  9. Astrid sier:

    Go girl! Enig med deg😀

  10. Nina C. sier:

    Huff, okseløp og tyrefektig er noe jeg hater. Stakkars okser :(Så jg håper at okseløp blir forbudt!
    SV;Helt enig:) anbefaler alltid øya til de som spørr om anbefalinger på biblioteket:)

  11. Nina-Martine sier:

    Hater det selv😦

    Sv; Hehe, håper det har blitt sol i Bergen etterhvert🙂

    // Hehe😉

    // Er ikke alltid så lett å begynne med noe nytt, men noen gang må man bare hoppe i det og håpe på det beste🙂

  12. Olivia sier:

    Er virkelig ein skummel sport, off!
    Kjempe fin blogg🙂

Please reply

