SPEAK LOVE!

perfectly unique

19 September 2012 kjøpte jeg en bok som heter «Perfectly Unique» skrevet av Annie F. Downs og hun er en talentfull dame. Perfectly Unique fikk jeg anbefalt av noen av mine Amerikanske twittervenner og også gjennom en tweet fra Hillary Scott i Lady Antebellum. Ja, boken er går under det man i Norge gjerne vil sette merkelapp på som «kristenbok», men nå liker jeg ikke å sette merkelapper på noen ting og denne boken synes jeg bør leses av jenter/damer i alle aldre, jepp det er en «kristenbok». Fordi innholdet er VELDIG aktuelt i dag når omtrent alt fokus for tiden er på kropp. Denne boken får faktisk oss jenter til å innse at kroppen vår er noe unikt noe. Ja, den må bare leses. Dere kan bestille den på amazon HER, for den er dessverre ikke i Norske bokhandlere (noe jeg synes den burde være). Med en pris på 54kr er det ingenting for en så god bok.

September 19th 2012 I purchased a book named «Perfectly Unique» written by Annie F. Downs, one talented woman. Pefectly Unique was recommended to me by some of my American twitter friends AND via a tweet from Hillary Scott from Lady Antebellum. The book is what most Norwegian teens will label as a «Christian-book.» I don’t like to label things but yes it is a Christian book and it’s a book every woman of all ages should read. Because the theme of the book is very in our time because it focuses on our body and how our body and YOU are created Perfectly Unique in His picture. It actually make us girls see that we are unique and again you should read it. You can get it on amazon HERE. Sadly it’s not in the Norwegian bookstore shelfs, even though I think it should be there.

«Don’t let anyone look down on you because you are young, but set an example for the believers in speech, in life, in love, in faith and in purity!»
-1 Timothy 4:12

Nå i sommer kom Annie F. Downs ut med ny bok: SPEAK LOVE og ja, Veronica var på amazon og bestilte den så snart hun kunne og ikke angret! Da den dumpet ned i postkassen min var jeg superlykkelig, fordi Annie sin måte å skrive på er som hun sitter ved siden av deg og snakker til deg, hvor enn du leser boken. Igjen en bok som Norske ungdommer eller «de kule» vil sette «kristenbok» merkelapp på, men hey, jeg har min barnetro og dette er MYE bedre stoff enn i skolens Religions timer, believe you me. Dette er også en bok med aktuelt tema i våre tider, nemlig hvordan man bruker ordene våre. «Et ord kan drepe eller gi liv». Vi har en skarp tunge, denne boken sier egentlig noe vi vet, men når man leser det blir man mer oppmerksom på det. Hvordan vi ordlegger oss på internett, i venneflokken, til foreldrene våre osv. Aktuelt for ALLE jenter (og egentlig gutter) i alle aldre. Spesielt er det viktig hvordan man oppfører seg mot hverandre på internett! DET ER ET VIKTIG TEMA som virkelig Annie tar opp i denne boken. Så, trenger du noe BRA å lese på i høstmørket som kryper over oss, så bestill SPEAK LOVE på amazon HER. Prisen er bare 60kr og vel verdt hver eneste krone. Man setter fokuset på «The Mean Girl» dere vet henne som finnes de fleste steder? Så, klikk deg på Amazon og få med deg disse bøkene!

This summer Annie F. Downs came with a new book: SPEAK LOVE, and yes, Veronica was on amazon and got is as soon as she could and haven’t regret it at all. When it got in my mailbox I was super excited, because Annie’s way of writing is like she is sitting right next to you telling you the book herself. Again a book who will be labeled «Christian book» by Norwegian teens, and yes it is and it’s a REALLY good one. If we actually learned something like this in the Norwegian Religion classes most of Norwegian teens would actually like that subject at school. This is also an actual book in our time, how we use our words. How strong words can be and how strong our voice is on social media, with friends, family and so on. Every young girl/woman (and boys) should take their time to read this book. This is a really GOOD BOOK so if you need something awesome to read when the darkness of autumn is over us, go to amazon here and purchase this book. Understand the «Mean Girl», you know, the one we always find wether it’s in school or after school activities and so on… just get this book!

Picture borrowed from amazon.com

Picture borrowed from amazon.com

Så, hvilken bok leser du for tiden? Og kunne du tenkt deg å lese en av disse om ikke begge bøkene?

So, which book are you reading at the moment? And would you consider reading one or both of this books?

Veronica S

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Anbefaling og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

16 svar til SPEAK LOVE!

  1. Leser sjeldent bøker. Blir som regel bøker basert på virkelige hendelser. Men som sagt leser sjeldent bøker🙂

  2. Irene sier:

    Jeg burde virkelig lese mer for jeg er alt for dårlig🙂
    Men jeg finner lissom aldri tid til å slappe av med en bok🙂
    Skal jeg slappe av blir det musikk, sofa, film under pleddet🙂

    • Veronica S sier:

      Det tar litt å finne denne leselysten da.. den ser jeg. Hehe, jeg prøver å lese litt før jeg legger meg egentlig, eller om jeg kommer 15 minutter tidligere på jobb så leser jeg litt til jeg begynner.
      Haha.. egentlig her også..men noen ganger så tar jeg frem boken!

  3. Ak. sier:

    Så stilig, den blir med på hytta:*

  4. Theresa sier:

    Jeg elsker forfatteren Sophie Kinsella, så jeg holder på med en av hennes nyeste bøker; Bryllupsnatten🙂

  5. leser ikke bøker, eller har lest i moped boka men x)

  6. Siri sier:

    Ikke hørt om disse bøkene, men den første hørtes spesielt interessant ut😀 har begynt på en fantasybok som heter fallen engel :p

    • Veronica S sier:

      Den først er superbra, men den andre er like bra;)
      Disse bøkene har liksom ikke vært så mye fremme i media her i Norge, så er ikke rart du ikke har hørt om dem;)

      Åh, den er sikkert bra;)

  7. Keths sier:

    hmm den øverste der burde jeg nok skaffet meg🙂 jeg leser mye forskjellig. Ikke fantasy, (annet enn Harry Potter da<3). Men liker bøker med mening i. Og bøker med litt historie. Favorittene jeg kommer på akkurat nå er blant annet Øya(!!), Idas dans, og Sarahs nøkkel.

    • Veronica S sier:

      Den øverste og den nederste er liksom like bra, vanskelig å velge mellom dem egentlig. Jeg er heller ikke kjempe fantasy frelst..men noe går greit liksom;)
      Jeg har lest de bøkene jeg også, ikke Sarahs nøkkel da, men de to andre og dem er fantastiske bøker.

  8. Kristine sier:

    Så spennende! Jeg liker bedre å lese magasin🙂

Please reply

