Underneath The Tree

Det er mange som ikke vet helt hva dem skal gi i julegaver, hvertfall ikke når de fleste har det dem trenger. Derfor, hvorfor ikke gi en julegave som betyr noe for andre? Jeg har i allefall noen saker jeg brenner utrolig masse for som jeg har link til her på siden. Kjøper man en gave der, går pengene til organisasjonen og hjelper andre.

myLIFEspeaks: Dem har fått masse fint i nettbutikken sin. Ikke er det veldig dyrt heller, men kjøper du noe i nettbutikken deres går pengene til prosjektet deres i Neply-Haiti som du kan lese om på siden deres eller lese om med å søke på Haiti på bloggen min. Drikkeflasken herfra er fantastisk, bare sier det!

LadyAid: Doner et pengebeløp i en venn sitt navn. Her får pengene til forskjellige organisasjoner eller sykehus i prosjekter som er rettet mot barn.

HOPErageous: Noen utrolig stilige nett som kan brukes som handlenett, gymposer eller hva som helst. Bagene lages i Haiti og er blitt til for å skaffe arbeidsplasser med lønn til dem som trenger det i Haiti. De er i samarbeid med myLIFEspeaks.

Dyrevernalliansen: Gi et handlenett eller refleks og støtt kampen for dyrs rettigheter i disse tider der det til hver anledning viser at dyr blir mishandlet og lever under forferdelige kår fordi noen mennesker må ha jakke med pels eller dem blir behandlet dårlig før dem blir mat.

Leger Uten Grenser: Gi et gavekort for Leger Uten Grenser. Du donerer en sum til Leger Uten Grenser i et navn og får kort tilbake som forteller at du har gjort det.

Kreftforeningen: Gi håp til jul. Når du gir en gave henges det opp en julestjerne på valgt sykehus og pengene går til forskning. Er også andre gaver fra Kreftforeningen HER.

Er vel ikke så viktig med alt det materielle til Jul er det vel? En gave med mening er vel det beste, er jo det julen er om? Medmenneskelighet?.

Christmas is upon us and many of us don’t know what to get each other for Christmas. These days most of us have everything and things we get we don’t actually need. That’s why my suggestions are gifts that gives back to others who needs it. I’ve got some suggestions for you, there are a few organizations I really have my heart set on.

myLIFEspeaks: They’ve got a lot of new and fantastic things in their new web-shop. Money goes to their work in Neply-Haiti. The water bottle is AMAZING, just saying!

LadyAid: Donate moneyin your friends name. Here the money goes to project towards children.

Fight Colorectal Cancer: Make a donation to fight cancer!

HOPErageous: Some cool rice-tote-bags made by people in Haiti. This project is to make work for people in Haiti so they can make money for the living. They are co-oparating with myLIFEspeaks.

Doctors Without Borders: Donate in a friends name. Their work is dangerous and work by angels. They need support.

PETA: Make a donation against Animal Cruelty. PETA’s work is amazing, support it! Or go to their SHOP and find a gift.

It’s not so important with all the material things is it? A gift with meaning is more important? That is what Christmas is all about, some compassion and caring for the humans who don’t have as much as we do.

Kunne du tenkt å gitt bort en slik gave til Jul?
Would you concider giving away a present like this?

Veronica S

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Tema og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

18 svar til Underneath The Tree

  1. Fine gaver til de som har alt da!
    Kelly Clarkson, jo!😀

  2. Kristine sier:

    Så koselige og fine julegavetips🙂

  3. Sigrid sier:

    Det var virkelig utrolig mange fine, og den til kreftforeningen var jo superfin! MEN, nei, jeg kunne egentlig ikke tenke meg å gi en slik gave til noen jeg kjenner. Nå kan det være fordi mine venner fortsatt er unge, og jeg ikke ønsker å skuffe noen (jeg ser nemlig for meg at noen kan bli litt skuffa når de ikke «får noe»). MEN jeg tror at i fremtiden, når vi blir litt mer voksne og faktisk har alt vi trenger – at da vil jeg tørre å gi slike gaver.

    Det hadde jo kanskje vært noe å gi bestemor da, det er mulig hun hadde satt stor pris på det🙂

    • Veronica S sier:

      Man er aldri for ung eller for voksen for en slik gave, men skjønner hva du mener. For min del synes jeg mange norske ungdommer nå til dags kunne gitt litt mer tilbake, for mange er virkelig bortkjemte..dessverre.

  4. KIA sier:

    Mange fine tips her!🙂

  5. juthamat sier:

    fine tips altså.😀

  6. Theresa sier:

    Veldig fine sider!

Please reply

