Braids…

Når jeg var liten pleide mamma å flette håret mitt, noen ganger med sløyfebånd og andre ganger med perler. Blikk av beundring fikk jeg av de fleste klassekameratene mine i bursdagsbesøker og de trodde mamma var frisør (noe hun ikke var/er). Mamma bare synes det var så utrolig kjekt å flette. Hun lærte meg kunsten å flette og jeg øvde meg på omtrent alle ungene i nabolaget.

For noen uker siden flettet jeg en liten jente i barnehagen fordi hun hadde håret i øynene og dette fikk en annen liten jente med seg og spurte om jeg kunne flette henne også. Etter det sendte jeg noen dager hjem 5-12 små-prinsesser hjem med fletter, til mange mødre sin store begeistring. De var veldig begeistret for å sende ungene i barnehagen og hente dem igjen fikset på håret. Så da ble det nesten hver dag med en ny flette (noen av dem vil ha samme fletten om og om igjen og har døpt dem sneglefletten fordi den snurrer og det ser ut som de har lengre hår enn de har). Jeg er ganske overrasket over meg selv også, fordi jeg har klart å flette noen unger med det jeg kaller for kort hår. Jeg har også blitt bedre på å flette mitt eget hår og nå kan jeg fiskebeinsfletten, fransk flette, tysk flette, fire-strand fletten og nå skal jeg lære meg å flette med 5 også.  YAY til meg.

Her kommer en del fletter til inspirasjon, og ja jeg henter en del selv fra weheartit og Flettemamma eller instabraid MASSE flott.

When I was little my mom used to braid my hair. Sometimes with ribbons in it and sometimes pearls and I remember coming to Birthday parties and my classmates always admire them asking if my mom was a hairdresser. She was not, she just loved to braid and she tought me how to braid so when I was younger I used to braid the kiddos around our neighbourhood.

A few weeks ago I braided one little girl at work because she had her hair in her eyes and never had anything in her hair. I braided her and another little girl saw it and asked if I could braid her hair to. After that I sent about 5-12 girls home from kindergarden with braids and their mothers were very pleased sending their daughters to kindergarden and they picked them up with a new braid almost everyday (some of the girls just wanted the same braid over and over again and they call it «the snail braid» because it twirls and it looks like they have longer hair than they actually do). I’m quite surprised by myself that I’ve managed to braid some of the girls with shorter hair. I have also gotten better braiding my own hair, and now I actually do the four-strand braid myself, next is the five-strand. I just have to try it on some of the kiddos first. Then I can do dutch, french, Fishtail, four and five-standed braids. YAY me. 

Here comes some inspiration, braids are truly hair-art. And yes, I get a lot of inspiration from Flettemamma, weheartit and instabraid.

braid1

braid2braid3braid5

braid4braid6

braid7braid8braid9

braids11

This is my work

braids12

This is also my work. This girl has short hair

braid10

Liker dere å flette? Har du ofte fletter?
Do you like to braid? Do you have braids often?

Dette innlegget ble publisert i Tema og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

32 svar til Braids…

  1. Monika sier:

    Utrolig fint😀

  2. Leila sier:

    Så nydelig!❤ Ja er veldig glad i fletter men får ofte ikke tid/ orker ikke å lage dem om morgen:/

  3. Kristine sier:

    Så mye fint! Jeg liker og flette, men jeg får det overhode ikke til :p

  4. tankemonolog sier:

    Så koselig. Fletter er kjempefint, jeg har litt for fint hår til at det funker særlig godt på meg dessverre, men det er veldig fint på andre🙂

  5. Anne Louise sier:

    Nydelige fletter! Skikkelig herlig inspo🙂

  6. motionocean sier:

    Åh jeg er sjalu på jentene dine!! Jeg kan bare flette helt vanlig flette, og det ser ikke akkurat så bra ut etterpå…

  7. åå skulle ønske jeg var flink til å flette! du får ta deg turen hit og flette meg også haha🙂 elsker og gå med flette, og sover som oftest med det også🙂

  8. Er skikkelig glad jeg er jente, elsker å flette håret og ordne håret mitt🙂 Mange fine fletter du har lagt ut bilde av

  9. Thais Gomes sier:

    OMG! How amazing? I wish I could learn how to do them ;/

    Kisses,
    http://www.taislany.com

  10. Theresa sier:

    Utrolig mange fine fletter!

  11. Det er så mange fine fletter! Skulle bare ønske at jeg hadde litt bedre håndlag med hår, her blir det stort sett hestehale på både mor og datter😉 Jeg må nok øve meg litt!

  12. Kristine sier:

    Fletter er så fint! Mange fine inspo bilder🙂

  13. Anastasia sier:

    jeg er veldig glad i fletter, men kan faktisk ikke så mange fletter! kan kun den som er vanlig, det er det eneste jeg får til😛

  14. Silje sier:

    Er mange flott måter å flette på, men jeg er ikke noe flink og jeg har ikke det vakreste håret så det blir litt bustete når jeg har prøvd å flette det. Hehe

Please reply

