Beauty & The Beast

P1000570

For en uke siden satt jeg med en lykkefølelse etter å ha sett Skjønnheten & Udyret på Christiania Teater. For en forestilling og for et herlig ensemble som presenterte disse nydelige figurene på en enestående måte. Filmen så jeg første gang på kino da jeg var 5-6 år gammel, synes den var kjempeskummel men åh for en musikk og nydelige karakterer. Siden det har jeg eid den på VHS og DVD, hadde jeg kunne eid den i sceneversjon hadde jeg gjort det. Du kan lese meg om musikalturen HER og HER. Bildet her er av meg og Udyret himself Hans Marius Hoff Mittet, dvs han spiller Udyret. Han er langt i fra Udyr i virkeligheten. Han er Norges desidert beste mannlige musikalartister.

Ellers har jeg lagt syk i en uke etter turen, tett i nesen, vondt i hodet, feber og besvimt noen ganger og Otrivin Menthol har vært en av mine beste venner i godt selskap av snytepapir. Har hjulpet med at NRK har sendt hestesport (World Equestrian Games 2014) hele uken, for øynene mine har vært klistret på vakre hester og flinke ryttere. Endelig noe det er verdt å betale lisens for på NRK. Denne uken har det vært Dressur, Para-Dressur (for funksjonshemmede), Reining (Cowboysvaret på dressur), distanseritt og feltritt. Neste uke er det sprang, voltige og kjøring og jeg er sjeleglad for at dette går på nettet. For jeg skal heldigvis på jobb igjen neste uke og da er det greit at jeg kan se hestesport på nettet når jeg kommer hjem.

A week ago I sat with a good feeling after seeing Beauty & The Beast at Christiania Theatre in Oslo. What an amazing show and fantastic ensemble who played the characters from the movie so well. The movie I saw the first time when I was 5-6 years old and yes it was scary but oh the music and the adorable characters. Since that I’ve owned the movie on VHS and DVD and if I could own it as a stage version I would. The picture is Norway’s best musical artist ever; Hans Marius Hoff Mittet. He is brilliant and he played The Beast in the musical.

Other from that I’ve been sick the whole week after coming home. Headache, fever, passed out a few times and «Otrivin» and paper towels has been my best friends. It has helped a little bit that one of our TV channels has been sending World Equestrian Games 2014. So I’ve been watching Dressage, Edurance, Eventing, Para-dressage and Reining. Next week it’s Jumping, Driving and Vaulting. I’m so happy I get to see this online because next week I’m finally back to work.

Så, hvordan har din uke vært?
How has your week been?

Veronica S

Veronica S

 

Dette innlegget ble publisert i Hverdagsmas, Musikaler/Teater Jeg Har Sett, Uncategorized og merket med , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

13 svar til Beauty & The Beast

  1. har hatt en helt grei uke.. liker meg ikke på skolen enda da, men det går seg vel til..

  2. Selma sier:

    Uken min har nok lignet din faktisk, feber, tett nese, halsevondt og hodepine! Kjedelig men sikkert nødvendig å bare slappe av en uke🙂 God bedring!

  3. Helene sier:

    Ååh, du er så heldig! Har så utrolig lyst til å dra en spontan weekend-tur til Oslo bare for å få med meg «Skjønnheten og Udyret» og «Billy Elliot»!

    • Veronica S sier:

      Da synes jeg du skal gjøre det. Billy Elliot har jeg også lyst til å se i og med at jeg har en kamerat som spiller i den. Får se om jeg får meg en tur til bort til Oslo;)

  4. simonalovise sier:

    Uken min har vært helt grei🙂

  5. Cindyllb sier:

    Hørtes gøy ut! Og huff, god bedring!

Please reply

