Pain is just weakness leaving your body…

2014-08-31 13.15.28

Etter å ha ligget strak en uke med sykdom så var jeg på fjelltur i går med verdens beste mamma. Det er jammen tungt å kaste seg ut i oppoverbakke i ulent terreng når man har vært uten aktivitet i en uke, men opp kom jeg og herlig var det.

After being in bed, sick for a week I went hiking with my mom yesterday. I can say it’s a struggle in steep mountain trails when your body has been in no-activity mode a whole week, but I got up the mountain side and it was lovely.

2014-08-31 13.23.47

Da jeg kom hjem fra tur bestemte jeg meg for å lage noen havrelapper som jeg leste oppskriften til i et Shape Up blad (takk Anne-Birthe for bladet). Her beveget vi oss ut i det man kaller for «Veronica gjør ting hun ikke kan» fordi jeg kan ikke steke pannekake lignende ting på stekepanne. Fordi jeg liker ikke pannekaker så da pleier jeg aldri å steke det. Men etter en del mega-fails så ble det en del gode havrelapper.

When I got home from my hike I decided to make some «oat-patches» (oat-pancakes) from a recipe that I got from a magazine (Thanks Anne-Birthe for the magazine). This is when I enter the «Veronica does things she is not good at» world, because I can’t actually  make pancake things in a frying pan because I don’t like pancakes so I don’t make it. But after a few really big fails I managed to make some good oat-patches.

2014-08-31 15.44.39

 

2014-08-31 15.56.102014-08-31 17.17.47Ingredienser:
1 Egg
1/2 ss Honning
1/2 dl Havregryn
1 ss Rapsolje
1/2 dl Mager Kesam
1 dl Ekstra Lettmelk
1 ss Flytende Margarin (til steking)

Bland alle ingrediensene i en bakebolle og visp med en håndmikser til det er klumpfritt (blir ikke helt siden det er jo havregryn i dem). La røren svelle i 30 minutter før du begynner å steker på en stekepanne. Har du panne med belegg på trenger du ikke 1 ss Flytende Margarin til steking.

1 Egg
1/2 tbsp honey
1/2 cup Oatmeal
1 tbsp Canola Oil
2.1 dl Mager quark
1 cup Extra Gentle Milk
1 tbsp liquid margarine (for frying)

Mix all ingredients in a mixing bowl and whisk with a hand mixer until it is lump-free (not totally since it’s oatmeal in them). Leave mixture to swell for 30 minutes before steaks in a frying pan. Have you pan coating need not 1 tbsp liquid margarine for frying.

Så er det mandag igjen og denne mandagen har jeg vært på jobb. Herlig å se ungene i barnehagen igjen og kjekt å se kollegaer igjen. I morgen venter medisin på Haukeland, merker nå på leddgikten at jeg er ganske tom for den så skal bli deilig med påfyll.

Then it’s Monday again and I managed to go to work today. So much fun to see the kids again and my collegues. Tomorrow it’s my arthritis medication at the hospital. My body really feel like having a good re-fill on the medicine.

Hvordan har mine kjære lesere hatt det denne første høstdagen?

How is my readers this first day of Autumn?

Veronica S

Veronica S

 

Dette innlegget ble publisert i Hverdagsmas og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

19 svar til Pain is just weakness leaving your body…

  1. Så flotte bilder, alltid herlig på fjellet🙂

  2. Inger-Helene sier:

    Herlig og være ut i naturen altså! Har blitt veldig glad i det den siste tiden jeg også😀 ..

    • Veronica S sier:

      Ja, naturen er vakker og vi må bare bruke den og være snill med dem. Ingenting er mer motiverende enn å sitte på en vakker fjelltopp..se utover vakker natur og utsikt

  3. Sikkert ikke så lurt å ta i for mye når man nettopp har blitt frisk, tror kroppen trenger litt mer hvile🙂

    Jeg har pleid å lage havrelapper sammen med Alona, da har vi brukt en overmoden banan eller to, et egg når vi tålte det og bløtlagt havregryn, og kokosolje til å steke dem i. Det ble skikkelig godt, og så enkelt🙂

    – Yara

  4. Her nyter vi høstens første dager!🙂 nå skal jeg faktisk ut en tur i skogen med Tara, og har noen tunge meg bakker jeg gruer til. Har jo ikke vært i ordentlig aktivitet på ett år, så det er tøft å komme igang igjen. Men har heldigvis god motivasjon foreløpig😉

  5. så herlig med fjelltur😀 i aften har jeg hatt det supert for har vært med Lars🙂

  6. emma sier:

    Så herlig! ønsker deg en fin onsdag!❤

  7. simonalovise sier:

    De så veldig gode ut🙂

  8. Lithanna sier:

    Ingenting er som en frisk fjelltur i skog og mark- deilig!

    Skal over vidden på Lørdag😀

Please reply

