Kor & Agility…

I og med at jeg hadde en travel vår til vinter i 2011, så følte jeg at jeg forsømte hunden min litt. Ikke tid til alle gode turene og liten tid til lek egentlig. Hjalp litt på at hun var med på «Reisen Til Julestjernen» som nisse-hund. Noe hun synes var kjekt selv virket det som, hun var i allefall kjapt på døren og ville ut da ordet «teater» kom opp. Så, for å gjøre det litt godt igjen har jeg meldt meg på Agility kurs med henne, noe vi kan gjøre sammen. Det er nemlig nybegynner Agility kurs arrangert av Fjellanger Hundeskole i Bergen. Et helgekurs og da kunne jeg liksom ikke la den sjansen gå fra meg. Så 4-5 februar er meg og  Lexie klar for å lære Agility og vi gleder oss kjempemasse begge to. Hva er Agility? Her er noe fra Wikipedia:

Agility betegner en form for hundesport som fokuserer på samspill og samarbeid mellom hund og hundefører i konkurranser som foregår i en løype med forskjellige hindre som hunden skal passere i riktig rekkefølge, med færrest mulig feil, på kortest mulig tid. Hundeføreren bidrar aktivt med styringskommandoer hunden må følge for å lykkes. Agility er en av de raskest voksende sportsgrenene for hunder, også i Norge.

Dette blir skikkelig artig, det er jeg sikker på. Så nå skal virkelig meg og sofagrisen (Lexie) til pers.

Ellers så har jeg meldt meg på kor, håper jeg får plass. Det blir kjekt, alltid hatt lyst til å synge i kor, føler ikke det er nok med kun musikaler (storforlangende? neeei). Koret er i Fana Kulturhus og dirigenten blir ingen ringere enn selveste Myrna Braza. Jeg har stor respekt for den damen og synes hun er så utrolig flink. Så håper jeg får plass i koret, for dette er noe jeg virkelig har lyst til. Kor er jo kult da, jeg som er Glee-fan kan virkelig ikke få nok. Ikke minst fikk jeg enda mer dilla på kor når jeg så på Korslaget på TV2, der var forresten Myrna med. Her kan dere høre hvor flink hun er:

Har du prøvd Agility?

Synger du i kor?

Ha en strålende søndag!

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Hund, Hverdagsmas, Musikk og merket med , , . Bokmerk permalenken.

12 svar til Kor & Agility…

  1. Anne-Birthe sier:

    Høres kjempekjekt ut! Perfekt både for Lexie og deg 🙂

  2. Nina C. sier:

    Har ikke prøvd agility,men virker ganske spennende:) Du får kose deg med kor da!

  3. Marit sier:

    Kan ikke å synge, så ikke noe kor på meg 😉 Hørtes spennende ut med agility da 🙂

  4. Therese sier:

    Sv: Nesten skritt nå er å bytte fastlege. Så får jeg ta litt tid til hjelp og se om det hjelper i første omgang 🙂 ❤

  5. Har aldri prøvd agility og har aldri sunget i kor heller 😉

  6. marianned sier:

    Det liker sikkert Lexie! Jeg og Tara prøver og å tilbringe en del tid sammen nå, siden det ble litt lite rett etter fødslen. Hun har heldigvis tatt det fint 🙂

  7. Merethe sier:

    Vår hund har egen Agilitybane, noe jeg tror han synes er veldig moro! 🙂

    SV: Takk for det 🙂

Please reply